Skip to content

מספר קוני העיתונים בארה"ב פחת בשלושה מיליון

רמז לבאות? המשבר שמנבאים לעיתונות המודפסת כבר כאן, גם בישראל. מעריב מציע כבר גרסה דיגיטלית של העיתון באתרו, כרמז להיעלמות מוחלטת של עיתון הדפוס, בידיעות אחרונות מפטרים עיתונאים ומפיצים שמועות על סגירת מערכת העיתון בירושלים, בעיתון הארץ מתכנסים העיתונאים להתייעצויות בקשר לפיטורים הממשמשים ובאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ידיעה שפורסמה בוושינגטון פוסט מספרת כי במהלך חצי השנה הראשונה (2012) חלה בארה"ב ירידה של עשרה אחוז במספר רוכשי העיתונים בדוכנים ובאתרים לממכר עיתונים. גם אם האמצעים שנוקטים המו"לים לשמר את מנוייהם עדיין מצליחים לשמר גרעין קשה של קוראים, הרי תמונת המצב בקשר למכירות ישירות של עיתונים מצביעה על מגמה מדאיגה מבחינת המו"לים, המרוויחים יותר ממכירות בדוכני העיתונים.

היום שבו עיתונות הדפוס תיעלם (איור: עמית מנדלזון)

ועדיין, מדובר ב- 26.4 מיליון רוכשי עיתונים בארה"ב, אלא שמספרם צנח תוך חצי שנה מ- 29.1 מיליון קוראים. העיתון ששומר על הבכורה שלו בארה"ב הוא הקוסמופוליטן, שמכירותיו צנחו ב- 16%,  אך הוא נמכר עדיין ב- 1.4 מיליון עותקים.

ההסבר שניתן לצניחה זו במכירות הוא יתר הזהירות שנוקטים האמריקאים בהוצאותיהם וזמינות התכנים בחינם ברשת.

הנתונים ששוחררו לפרסום על ידי משרד המבקר האמריקאי מלמדים עוד כי יש רמזים חיוביים בנוגע לעתיד המכירות של תכני עיתונים ברשת. גירסות דיגיטליות של מגזיני דפוס מתחילות להימכר בסדרי גודל של מאות אלפים ואף מיליון ויותר עותקים למגזין.

המידע הרשמי הזה שהופץ בארה"ב מצביע על כך שההתפתחות הטכנולוגית לא תפסח על שום מקום על הגלובוס, ובוודאי לא על ישראל שבה רוחשות מתחת לפני השטח (וגם מעליו) ההכנות הקדחתניות של המו"לים להישאר בתמונה ביום שבו עיתונות הדפוס תיעלם לחלוטין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן