Skip to content

זעזוע בקהיר: מורסי הדיח את ראש המודיעין הצבאי ואת מושל סיני

הנשיא מוחמד מורסי זועם. ראש המודיעין המצרי הולך הביתה וכך גם מושל סיני. עוד הודחו: מפקד המשטרה הצבאית ועוזר שר הפנים שלא הצליחו לארגן אבטחה לנשיא במסע ההלוויה של ששה עשר הנרצחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ספג ביקורת כי לא השתתף בטקסי האבל. הנשיא מורסי
ספג ביקורת כי לא השתתף בטקסי האבל. הנשיא מורסי

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, פיטר היום מתפקידו את הגנרל מוראד מואפי, ראש אגף המודיעין הצבאי ואת גנרל עבד ואהאב מברוק, מושל סיני. בהודעה שפירסמה בצהריים (רביעי) לשכתו של מורסי נאמר, כי מואפי הוצא לפנסיה וכי במקומו מונה מוחמד שחאתה.

בהודעה שפירסם יאסר עלי, דוברו של מורסי, נאמר גם כי "נוכח האירועים במצרים, ועל מנת לקדם את המהפכה ולהגן על רצון העם המצרי, שר הפנים, הגנרל אחמד גמאל א-דין, מינה את מאג'ד נוח לעוזרו לענייני ביטחון מרכזי, ומינה את הגנרל אוסמה סריר לעוזרו לענייני ביטחון. שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי, מינה מפקד חדש למשטרה הצבאית".

אתמול הודה ראש המודיעין המפוטר, הגנרל מואפי, כי הייתה בידיו התרעה מוקדמת על הפיגוע שאירע בתחילת השבוע בסיני. הוא ציין, כי הוא לא העלה על דעתו שמוסלמי ירצח את אחיו בעת ארוחת שבירת הצום של הרמדאן.

[related-posts title="מאמרים נוספים בנושא"]

גם מפקד המשטרה הצבאית סאלח אל-מסרי ואחד מעוזרי שר הפנים הודחו,  לאחר שלא הצליחו לייצר אבטחה סביב הנשיא המצרי שרצה מאוד להשתתף בטקסים לזכרם  של 16 ההרוגים בפיגוע הטרור. הוא נאלץ לוותר על השתתפותו בשל מחדל האבטחה וחטף קיטונות של ביקורת מהציבור ומהתקשורת, שלא הבינו מדוע הנשיא המצרי הנבחר נמנע מהשתתפות בטקסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן