Skip to content

המבצע המצרי לטיהור סיני נמשך

שיירת שריוניות וטנקים מלווה במסוקים מתקדמת לעבר רפיח המצרית בתגובה להריגת חיילי צבא מצרים. דריכות בישראל לנוכח ההתפתחויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לפעילות צבא מצרים לטיהור קִני מחבלים בסיני, שיגר הבוקר הצבא המצרי שיירה של 18 שריוניות וטנקים לעבר העיר שייח' זוואיד שבסיני. לדברי כלי תקשורת מלווים את הכוח המצרי שני מסוקי קרב מדגם אפאצ'י, שהורשו להיכנס למרחב האווירי על ידי ישראל באזור C הקרוב לגבול ישראל-מצרים, זאת בנוסף למטוסי הקרב שישראל התירה את כניסתם למרחב זה למטרות תקיפת ריכוזי המחבלים.

היום השני למבצע בסיני. משוריין מצרי

לפי הדיווח המשיך הכוח המשוריין, המגובה בסיוע  אווירי, מסביבות שיח' זוואיד לעבר דרום העיר ומשם לכיוון רפיח המצרית. רשת הטלוויזיה הרשמית של מצרים פירסמה עתה (ה') כי עימותים מלווים בחילופי אש בין שוטרים לחמושים פרצו בסמוך לתחנת משטרת אל עריש שבצפון סיני. לא ידוע כרגע על נפגעים משני הצדדים.

התגובה החריפה של צבא מצרים להרג 16 מחייליו, פיטורי ראש אגף המודיעין המצרי אמש ופיטורי המושל הצבאי של צפון סיני גרמו לדריכות גבוהה בקרב קהיליית המודיעין בישראל,  וצה"ל הגביר את הנוכחות לאורך הגבול. היום פורסם כי מפקד פיקוד דרום, האלוף טל רוסו, התבטא בעניין זה בשיחות סגורות וצוטט באומרו ש"אנחנו צריכים להיות ערוכים גם למקרה שלא תהיינה התראות בסיני" והזהיר ברומזו כי "כל יום הוא יום חדש ואיום שאין בו התרעות".

על פי העיתון הפלסטיני "אל-קודס", המתפרסם היום מדווח כי המודיעין המצרי דורש מממשלת חמאס ברצועת עזה למסור לידיו שלושה פעילים בכירים בזרוע הצבאית של התנועה, זאת בעקבות חשד שהם קשורים בעקיפין לסיוע לוגיסטי שהוגש לקבוצות קיצוניות שפועלות בסיני. גורם ביטחוני בצבא המצרי מסר לעיתון כי החמאס הסכים להעבירם לחקירה במצרים, אולם השלושה מסרבים להסגיר את עצמם מחשש שיעברו עינויים. עוד נודע כי אחד הפעילים הוא ראאד עטאר, בכיר הזרוע הצבאית ברפיח, שנמנה עם מתכנני חטיפת גלעד שליט.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן