Skip to content

146 חדרי מלון ייתוספו בהשקעה של למעלה מ-80 מיליון שקלים

מנהלת ההשקעות במשרד התיירות אישרה מענקים בגובה של 17.5 מיליון שקלים לשיפוץ, הרחבה והקמה של ששה בתי מלון בתקווה שהגדלת ההיצע המלונאי יגביר את התחרות ויביא להורדת מחירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מלון אורכידאה ריף באילת. 12 חדרים נוספים בהשקעה של כ-8.5 מיליון שקלים
מלון אורכידאה ריף באילת. 12 חדרים נוספים בהשקעה של כ-8.5 מיליון שקלים

"הגדלת ההיצע המלונאי מגבירה את התחרות וגורמת להפחתת עלויות הנופש עבור ישראלים רבים וגם עבור תיירים מחו"ל, שמספרם עולה בהתמדה ודורש היערכות לקליטתם", טוען שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. למרות שמדובר במחסור של אלפי חדרים לשנים הבאות, גם 146 חדרים נוספים הם בשורה טובה.

השבוע אישרה מנהלת ההשקעות במשרד התיירות מענקים לשיפוץ הקמה והרחבה של ששה בתי מלון ברחבי הארץ, שיוסיפו 146 חדרים להיצע המלונאי הקיים. היקף השקעת היזמים הוא למעלה מ-80 מיליון שקלים. המלונות אשר יקומו ויורחבו  בירושלים, באילת, בחיפה, ברמת הגולן ובגינוסר, יזכו למענקים ממשרד התיירות בגובה של כ-17.5 מיליון שקלים.

מלון מונטיפיורי בירושלים, שיעבור הרחבה. (צילום: עירית רוזנבלום)
מלון מונטיפיורי בירושלים, שיעבור הרחבה. (צילום: עירית רוזנבלום)

באילת, שבעקבות הוספתה למפת אזורי העדיפות לתיירות זוכה למענקים מהמשרד, יורחב מלון אורכידאה הריף של קבוצת נקש ב-12 חדרים נוספים בהשקעה של כ-8.5 מיליון שקלים. בירושלים, העיר המתויירת ביותר בישראל שסובלת מהמחסור החמור ביותר בחדרי אכסון, יורחב מלון מונטיפיורי השוכן ברחוב שץ מרכז העיר, וימנה כעת 57 חדרים. כמו כן יוקם מלון חדש ברחוב הנביאים עם 50 חדרים, בהשקעה של כ- 30.5 מיליון שקלים.

בנוסף למלונות אלו, יוסב במושבה הגרמנית בחיפה מבנה טמפלרי ייחודי למלון חדש שיכלול 45 חדרים. מלון נוף גנוסר יורחב ב-20 חדרים נוספים וכן תיבנה מלונית חדשה בצומת בית המכס ברמת הגולן, שתכלול 19 סוויטות.

23 בקשות אושרו מתחילת השנה

מתחילת השנה אישר משרד התיירות 23 בקשות למענקים בסכום של כ-203 מיליון שקלים למטרות שיפוץ, הרחבה או הקמה של בתי מלון חדשים בישראל. 40 מיליון שקלים מסכום זה הוקצו כמענק מנהלי נוסף בשיעור של 8% מסכום ההשקעה לפרויקטים בירושלים. זאת, במטרה לעודד בניית מלונות בבירה ובהתאם להחלטת ממשלה בנושא.

13 מלונות חדשים קיבלו מענק הקמה באילת, ירושלים, חיפה, נצרת, טבריה, בית שאן, נתניה ובערים נוספות ברחבי הארץ. הפרויקטים שאושרו מתחילת שנת 2012 צפויים להוסיף להיצע האכסון המלונאי 1,123 חדרים. 424 חדרים נוספים נמצאים כעת בתהליכי שיפוץ. מדובר בהשקעה מצטברת של יזמים בסכום של כ-770 מיליון שקלים.

במשרד התיירות מצפים לבקשות נוספות למענקים שיוגשו במסגרת שני נהלים שפורסמו לאחרונה: להקמה והרחבה של בתי מלון באזור ים המלח, ולהשבה והסבה של מבנים לבתי מלון. המועד האחרון להגשת הבקשות, להם הקצה המשרד כ-30 מיליון שקלים, הוא ב-15 וב-27 באוגוסט בהתאמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן