Skip to content

נתניהו לבאן קי מון: "נסיעתך לטהראן תכתים אותך ואת ארגונך"

"בשנים בהן אתה מכהן כמזכ"ל האו"ם נהגת בצורה הגונה", אמר ראש הממשלה למזכ"ל האו"ם, באן קי מון. "זאת הסיבה שהתאכזבתי כל כך לשמוע על כוונתך להשתתף בוועידת המדינות הבלתי מזדהות שתיערך בסוף החודש בטהרן. גם אם זאת לא כוונתך, ביקורך באירן יעניק לגיטימיות למשטר שמהווה את האיום הגדול ביותר לשלום וביטחון העולם. לא רק שהוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התאכזבתי לשמוע על כוונתך להגיע לטהרן". כך אמר היום אחר הצהריים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למזכ"ל האו"ם באן קי מון, בשיחה שיזם אתו.

ראש הממשלה אמר למזכ"ל האו"ם, כי נסיעתו הצפויה לטהרן החודש היא טעות גדולה גם אם היא נעשית מכוונות טובות. נתניהו מתח ביקורת על נסיעתו הצפויה של המזכ"ל ואמר כי אינו רואה כל סיבה לביקורו במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל.

נוסע לטהרן - באן קי מון (צילום: ויקימדיה)
נוסע לטהרן - באן קי מון (צילום: ויקימדיה)

"בשנים בהן אתה מכהן כמזכ"ל האו"ם נהגת בצורה הגונה. זאת הסיבה שהתאכזבתי כל כך לשמוע על כוונתך להשתתף בוועידת המדינות הבלתי מזדהות, שתיערך בסוף החודש בטהרן", אמר ראש הממשלה. "גם אם זאת לא כוונתך, ביקורך באירן יעניק לגיטימיות למשטר שמהווה את האיום הגדול ביותר לשלום וביטחון העולם. לא רק שהוא מאיים על מדינות ברחבי המזרח התיכון, לא רק שהוא יצואן הטרור הגדול ביותר בעולם, אי אפשר להפריז בסכנה שהוא מהווה למדינת ישראל.  המשטר האיראני מחויב להשמדתה של מדינת ישראל, ומצהיר באופן גלוי על כוונתו להשמיד את מדינת ישראל.

"רק לפני שבוע אמר נשיא איראן, שכל אוהבי החופש והצדק בעולם מחויבים להתאחד כדי להשמיד את הישות הציונית", המשיך ראש הממשלה בדבריו למזכ"ל האו"ם. "בחודש יוני השתמש סגן נשיא איראן בוועידה בחסות האו"ם כבמה לנאום אנטישמי מרושע, שבו האשים את הציונים כאחראים בין השאר בסחר סמים בינלאומי, במהפכה הבולשביקית, ברצח של תינוקות שחורים, והוסיף שהתלמוד קורא להשמיד כל אחד שמתנגד ליהדות. חודש לפני כן, במאי אמר רמטכ"ל צבא איראן שהמדינה האירנית מחויבת להשמדתה המלאה של הישות הציונית בישראל. זה מה שהמשטר האיראני אומר אדוני המזכ"ל – והנה מה שהוא עושה: הוא מנהל מסע טרור עולמי ב-24 מדינות על פני חמש יבשות כולל מתקפת הטרור הרצחנית האחרונה בבולגריה שנעשתה על ידי זרועו הארוכה – החיזבאללה. הוא מחמש את החיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי, כדי ששלוחותיו אלה ימשיכו בירי אלפי טילים על ערי ישראל ואזרחי. והגרוע מכל – המשטר האיראני ממשיך בתכנית הנשק הגרעיני שלו.

"על אף החלטות מועצת הביטחון, הסנקציות הקשות והצעות חוזרות ונושנות להגיע לפתרון דיפלומטי – המשטר האיראני מתעלם מהקהילה הבינלאומית, מוליך שולל את פקחיה ושועט לממש את כוונתו להצטייד בנשק גרעיני. להעניק פרס לעזות מצח איראנית זאת על ידי ביקור של מזכ"ל האו"ם זוהי טעות איומה. להעניק לגיטימיות, אפילו ללא כוונה, למשטר שקורא בגלוי ופועל בגלוי לחיסולה של מדינה אחרת, החברה באו"ם, תכתים אותך ואת הארגון שאתה עומד בראשו". את השיחה חתם ראש הממשלה במשפט: "אדוני המזכ"ל, מקומך אינו בטהרן".

ועידת המדינות הבלתי מזדהות אמורה להתכנס ב-26 באוגוסט בטהראן. בארגון המדינות הבלתי מזדהות חברות 120 מדינות ו-17 מדינות נוספות בעלות מעמד של משקיפות, המצביעות לעתים קרובות כ"גוש" בעצרת האו"ם. הנשיאה התורנית של הארגון היא איראן. בין ראשי המדינות שהבטיחו את השתתפותם, לדברי האיראנים, גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה עבדוללה גול וראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת בתגובה כי הקולות העולים מלשכותיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון בנושא איראן מדאיגים. "אכן, הדרג המדיני הוא הקובע, אולם כאשר ראשי זרועות הביטחון בעבר ובהווה איתנים בהתנגדותם הנחרצת לפעולה בנסיבות אלה, חוסר הקשב להם גובל בחוסר אחריות. הסכנה הנשקפת מכיוון איראן אכן קיימת, אולם הפיכת הגרעין האיראני לבעייתה הבלעדית של ישראל היא שגיאה אסטרטגית. שגיאה גדולה לא פחות היא עימות עם הממשל האמריקני. לא סוד הוא שכל האופציות מונחות על השולחן, אבל לא זו העת לבחור באופציה המסוכנת מכל, שתוצאותיה כלל אינן ודאיות."

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן