Skip to content

נער סיני מכר כליה כדי לקנות אייפד ואייפון

תשעה נאשמים בדרום סין בסיוע לסחר אברים. הנער "התורם", תלמיד תיכון בן 17, לקה כתוצאה מכך באי ספיקת כליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כליה תמורת תפוח
כליה תמורת תפוח

ביום שישי טענה התביעה בבית המשפט בדרום סין, במשפט המנוהל נגד תשעה נאשמים בסיוע לסחר באברים של נער, שיש "להרשיע את התשעה בגרימת נזק מכוון". הנער לקה כתוצאה מהסרת הכליה מגופו באי ספיקת כליות, כך מדווחת רשת CNN.

הכליה הוסרה מתלמיד תיכון בן 17 ממחוז אנחווי – שרק שמו הפרטי, ואנג, הותר לפרסום באפריל 2011. אחד מהנאשמים, הא ווי, תואר על ידי הרשויות כ"חסר פרוטה ומתוסכל בגלל חובות הימורים." האיש "רצה להרוויח באמצעות סחר לא חוקי בכליה,"  וגייס אחרים לעזור לו לחפש תורמים בחדרי צ'אט באינטרנט ולארגן את הניתוח.

מנתח מבית חולים מחוזי במחוז יונאן, סונג ז'ונגיו שמו, הסיר את כלייתו של ואנג ושתל אותה בגוף המקבל. הרווחים מהעסקה חולקו בין המעורבים בפרשה. ואנג רכש ברווחי העסקה מוצרים של חברת אפל.

שווה כליה? (צילום: FreeDigitalPhotos.net)

נאשם נוסף, סו קאיז'ונג, קבלן במחלקה האורולוגית בבית החולים, קיבל 60,000 יואן (כ-9,400 דולרים); חלקו של הא היה 56,360 יואן, סונג קיבל 52,000 יואן; ושני נאשמים נוספים קיבלו סכומים קטנים יותר.

ואנג קיבל תמורת כלייתו 22,000 יואן. אחרי שובו הביתה שאלה אותו אמו מניין קיבל את הכסף, שבאמצעותו רכש את מוצרי אפל. בנקודה זאת הוא סיפר לה שמכר את כלייתו. עורך דינו מבקש פיצויים בסך 2.27 מיליון יואן.

המשטרה עצרה את סונג, הא, סו ושניים אחרים ביולי 2011 ומאוחר יותר הכניסה את ארבעה הנאשמים האחרים – שתי אחיות, עוזר למנתח ורופא מרדים – למעצר בית. הדיון בתיק הסתיים ביום שישי ופסק הדין יינתן  במועד מאוחר יותר. גבוהים הסיכויים שהנאשמים יורשעו: על סמך דוח של מחלקת המדינה, בשנת 2010 הורשעו 99.9 אחוזים מהנאשמים בבתי משפט פליליים בסין.

אחרי חשיפת המקרה מסר היומון "שנחאי", כי תלמידים רבים באזור גואנגדונג שוקלים לתרום זרע כדי לרכוש מוצרים של אפל. כמיליון וחצי בני אדם ממתינים בסין להשתלת כליה, אבל רק 10,000 ניתוחי השתלה נערכים במדינה בשנה, מה שמוביל לפריחת שוק שחור.

סחר באברי בני אדם נאסר בסין רק בשנת 2007, כך שאם יתברר שהעסקה הזאת נערכה קודם לכן, לא ברור כלל אם הנאשמים יורשעו בדין.

צילום: FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן