Skip to content

ישראל לאו"ם: "לגנות את נאומי ההסתה של איראן"

בעקבות דברי נשיא איראן כי ישראל היא "גידול שצריך להימחק מהעולם" ודברי הסתה נוספים מצד חמינאי, שלחה ישראל איגרת למועצת הביטחון של האו"ם ובה דרשה לגנות את הדברים. ארצות הברית והאיחוד האירופי כבר גינו בחריפות את ההסתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל דורשת ממועצת הביטחון של האו"ם לגנות את נאומי ההסתה של מנהיגי איראן, שנשמעו בימים האחרונים.

"הגידול הסרטני הציוני" האייטולה עלי חמינאי (צילום: www.sajed.ir)

באיגרת חריפה ששלחה אמש  משלחת ישראל באו"ם למזכ"ל הארגון, באן קי-מון, ולמועצת הביטחון של האו"ם היא דורשת גינוי מיידי של דברי ההסתה שאמרו מנהיגי איראן עלי חמנאי ומחמוד אחמדינג'אד. "התבטאויות אלה הן רק חלק מדברי השטנה המושמעים תדיר באיראן – מדינה החברה באו"ם, שממשיכה להכריז על כוונותיה להשמיד מדינה חברה אחרת באו"ם", נאמר באיגרת. "המשך שתיקת מועצת הביטחון אינה אופציה". עוד נאמר באיגרת כי ראשי המשטר באיראן שהשמיעו את ההצהרות ההזויות נגד ישראל הם קנאים קיצוניים ששנאתם היא בלתי רציונלית. "אפשר רק לשער כיצד ינהג משטר קיצוני כזה אם חלילה יעלה בידיו להשיג נשק גרעיני".

ההצהרות שאליהן כוונה האיגרת הישראלית הושמעו בימים האחרונים. ביום א' אמר המנהיג הרוחני של איראן, אייטולה עלי חמינאי, בנאום שהשמיע לרגל החג עיד אל-פיטר, כי "בעיות רבות של העולם האיסלאמי נגרמות עקב הימצאותו של המשטר הציוני המזויף" וכי "כוחות גדולים קבעו את עתידן של המדינות האסלאמיות במשך שנים ושתלו את הגידול הסרטני הציוני בלב העולם האסלאמי". קודם לכן כינה נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, את ישראל "גידול שצריך להימחק מהעולם".

ארצות הברית גינתה את דבריו ודובר המועצה לביטחון לאומי, טומי ויאטור, אמר שארצו קוראת לקהילה הבין-לאומית כולה לגנות את דברי נשיא איראן. גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה את הדברים בחריפות ואמרה כי "האיומים של נשיא איראן ושל מנהיגה העליון על ישראל היו מעוררי זעם ומלאי שנאה".

גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את הדברים ולשכתו פרסמה הודעה שבה נאמר כי הוא "מתקומם על הדברים אשר מאיימים על עצם קיומה של מדינת ישראל, מגנה את ההצהרות המסוכנות האלו ומאמין שעל כל המנהיגים באזור לפעול כדי להרגיע את המצב ולא להסלימו". עוד נאמר בהודעת המזכ"ל: "לפי אמנת האו"ם, כל החברות בו מחויבות להימנע מהשמעת איום או מהפעלת כוח שעלול לפגוע בשלמות הטריטוריאלית או בעצמאות הפוליטית של כל מדינה".

כזכור, בישראל זועמים על כוונת מזכ"ל האו"ם להשתתף בכינוס המדינות הבלתי מזדהות שצפוי להיערך בסוף החודש בטהרן. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף שוחח עם מזכ"ל האו"ם ותקף בחריפות את החלטתו להגיע לכינוס. עד כה אין אישור רשמי להשתתפות מזכ"ל האו"ם בוועידה ולא מן הנמנע כי ההתבטאויות האחרונות של ראשי המשטר באיראן יביאו את המזכ"ל להשאר במרכז האו"ם בניו יורק – ולא להשתתף בוועידה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן