Skip to content

דף הפייסבוק של נתניהו שבר היום את מחסום ה-300,000

בליכוד בדקו ומצאו כי בדף הפייסבוק של נתניהו היו היום 300,228 חברים; בדף הפייסבוק של שאול מופז – 4,708 חברים; בדף הפייסבוק של שלי יחימוביץ – 29,861 ואצל יאיר לפיד נספרו 62,009 חברים. ראש מתנדבי יחימוביץ' באינטרנט: "הפייסבוק של נתניהו ממשיך להיות פיקטיבי. חצי מהישראלים – ילדים שקמפיין לייקים ממומן הוא הכי זול אצלם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דף הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום ל-300,000 חברים, זהו הדף הגדול ביותר בזירה הפוליטית במדינת ישראל.

דף הפייסבוק האישי של ראש הממשלה
דף הפייסבוק האישי של ראש הממשלה

בליכוד בדקו ומצאו, כי בדף הפייסבוק של נתניהו היו היום 300,228 חברים; בדף הפייסבוק של שאול מופז – 4,708 חברים; בדף הפייסבוק של שלי יחימוביץ – 29,861 ואצל יאיר לפיד נספרו 62,009 חברים.

בדף הפייסבוק של ראש הממשלה יש חברים מ-20 מדינות שונות ברחבי העולם, כאשר מספר החברים הגדול ביותר מגיע כמובן ממדינת ישראל, ישנם יותר מ-144,000 ישראלים חברים בדף. אצל שלי יחימוביץ' נספרו ע"י הליכוד 26,860 ישראלים, אצל יאיר לפיד – 55,380 ישראלים. אצל מופז אי אפשר היה לאתר מספר מדויק של ישראלים.

חלק מהמדינות שמהן מגיעים החברים לדף של ראש הממשלה: ארה"ב – 144,001 חברים; אינדונזיה – 6,353; קנדה – 2,683, מקסיקו – 2,350, קולומביה – 2,259 וכן בריטניה, צרפת, ברזיל, טוניסיה וגרמניה – שבכל אחת מהן בין אלף לאלפיים חברים.

נכון לאמצע חודש אוגוסט, נתניהו מדורג במקום הראשון מבין כל דפי הפייסבוק בישראל. בדף יש רוב מוחץ לגברים, שמהווים כ-58% מסך החברים בדף, לעומת הנשים שמהוות 42% מסך החברים בדף. בחודש האחרון נחשפו לפעילות בדף של נתניהו כ-1.8 מיליון איש, מתוכם 1.5 מיליון ישראלים.

בתגובה אומר ראש מטה מתנדבי יחימוביץ' באינטרנט, עמיחי סרגובי – כלכלן, בעל חברת היי טק – כי ההודעה שהוציא ראש הממשלה נתניהו בדבר "הצלחתו" לכאורה בפייסבוק מעוררת גיחוך בקרב כל מי שמכיר את הרשתות החברתיות. סרגובי אומר כי רוב ה"מעריצים" של נתניהו באים מארצות מגוונות אשר ברור שאין לאזרחיהן אפשרות לקרוא כלל את הדף המנוהל בשפה העברית.

"מה שמעניין יותר הוא שבבדיקה פשוטה אפשר לראות כי מתוך מספר הגולשים שכתובתם בישראל, כמעט 50% (!) הם מתחת לגיל 17", טוען סרגובי. "אין ספק שבלהיטותו להביא מספרים גדולים ככל האפשר של מעריצים לכאורה, השקיע נתניהו בקמפיין שעלותו הכי זולה ברשת – קמפיין לילדים. הזיקה של נתניהו לגיל הרך היתה יכולה לעורר הערכה אלמלא היה ברור שמדובר במספרים שאין קשר בינם לבין מספריהם של תומכים אמיתיים. דף הפייסבוק של נתניהו הוא דף גרוע, מרוחק, אשר ברור כי נתניהו כלל אינו כותב בו, והדברים מנוסחים בשפה מנופחת שאינה עוברת ברשתות החברתיות. מספרים הם לא הכל, במיוחד כשמדובר במספרים פיקטיביים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן