Skip to content

כוחות הביטחון המצרי בסריקות אחרי 120 מחבלים מבוקשים

על פי סוכנויות הידיעות הרשמיות במצרים: ארגוני הטרור בסיני מונים 1,600 מחבלים חמושים, המקורבים לאל-קאעדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות הביטחון המצריים עורכים בסריקות וחיפוש אחר 120 מחבלים מבוקשים, המעורבים במתקפות הטרור נגד כוחות הביטחון בסיני בחודש האחרון. כך פרסמו אתמול (יום רביעי), כלי תקשורת מצריים וסוכנויות הידיעות הרשמיות בקהיר. לפי הפרסומים, שוהים בחצי האי לפחות 1,600 פעילים סלפים חמושים, המזוהים עם ארגון אל-קאעדה. המחבלים הגיעו למצרים ממדינות שונות.

בשבוע שחלף הגבירה מצרים את המאמץ הצבאי והמשטרתי בסיני והעבירה לסיני עוד עשרות טנקים ונגמ"שים, בנוסף למטוסי קרב, על מנת לסייע למאמץ הטיהור של קיני הטרור בסיני. ישראל מצדה הביעה את מורת רוחה על כך שהמצרים לא טרחו לבקש את הסכמתה להכנסת שריון ומטוסי קרב  לסיני, בניגוד לנספח הצבאי של הסכם השלום ביניהן. בסיני שוהה דרך קבע כוח רב לאומי, בהתאם להסכמי השלום.

פועלים בסיני בחסות האנרכיה. הג'יהאד העולמי (צילום אילוסטרציה: דו"צ)
פועלים בסיני בחסות האנרכיה. אל קאעדה (צילום אילוסטרציה: דו"צ)

מצרים טענה כי הזרמת הכוח לסיני באה לפתור את בעיית הטרור, פעולה שהיא גם לטובת ישראל וכי ישראל הסכימה להכנסת כוחות נוספים כבר לפני כשנה, לאחר הפיגוע בכביש 12. שר החוץ אביגדור ליברמן הזהיר אתמול, כי אסור לישראל לעבור על סוגיה זו לסדר היום. "שתיקה ישראלית בסוגיה זו", הזהיר השר "תהווה מדרון חלקלק".  גורמים בצבא המצרי הגיבו לדברים אלו וטענו כי אין מדובר כלל בהפרות, וכי מצרים מחויבת להסכם השלום ולמבצע נגד ארגוני הטרור בסיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן