Skip to content

פנייה למבקר המדינה: עצור את קמפיין התעמולה של נתניהו

ח"כ מאיר שטרית פנה במכתב למבקר המדינה וביקש ממנו לעצור את קמפיין יוקר המחייה: "ברור מאליו כי המדובר בתעמולת בחירות לכל דבר שאין בינה ובין עבודת הממשלה ולא כלום". יו"ר "העבודה", שלי יחימוביץ' חשפה: המשפחות שהשתתפו בקמפיין קיבלו 5000 שקל, כל אחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ מאיר שטרית (קדימה) מבקש ממבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, להורות לראש הממשלה להפסיק לאלתר את הקמפיין שיזמו בנושא יוקר המחייה ולקבוע כי כל הכספים שהושקעו עד עתה בהכנת הקמפיין ייחשבו כהוצאת בחירות של סיעת הליכוד, על כל המשתמע מכך.

מאיר שטרית: "תעמולת בחירות לכל דבר שאין בינה ובין עבודת הממשלה" (צילום: ויקימדיה)
מאיר שטרית: "תעמולת בחירות לכל דבר שאין בינה ובין עבודת הממשלה" (צילום: ויקימדיה)

במכתב ששיגר ח"כ שטרית למבקר נאמר, כי מדובר בקמפיין שאין לו כל טעם אופרטיבי, וכל כולו נועד להלל את הישגי הממשלה ולפאר את פעילותה. "זאת ועוד, מדובר בקמפיין אשר מעוות את המציאות", כותב ח"כ שטרית. "המידע שבו חלקי ומגמתי והינו מתעלם לחלוטין מן העובדה שיוקר המחייה עלה באופן ניכר, שיעור המע"מ עלה, מחיר הדלק עלה והממשלה קיצצה בתקציב באופן שפוגע בכל אחד ואחד מתושבי מדינת ישראל.

"ברור מאליו כי המדובר בתעמולת בחירות לכל דבר, שאין בינה ובין עבודת הממשלה (כמו גם בינה ובין המציאות) ולא כלום", טוען ח"כ שטרית במכתבו למבקר המדינה. "ברור כי פעילות זו אשר מהווה שימוש פסול ובלתי חוקי בכספי ציבור עומדת בניגוד גמור להוראות החוק בדבר תעמולת בחירות, איסור שימוש בכספי ציבור, חוק מימון מפלגות והנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

מודעת ה"דרושים" שבאמצעותה גוייסו "כוכבי" קמפיין יוקר המחייה
מודעת ה"דרושים" שבאמצעותה גוייסו "כוכבי" קמפיין יוקר המחייה

ח"כ שטרית מבקש, כאמור, ממבקר המדינה לבחון את הנושא ולהורות לראש הממשלה, כמו גם יתר הגורמים הנוגעים בכך, לחדול לאלתר מהמשך הקמפיין. עוד הוא מבקש מהמבקר כי כל הכספים שהושקעו עד עתה בהכנת הקמפיין ייחשבו כהוצאת בחירות של הליכוד.

ובינתיים חשפה היום יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ, כי כל  משפחה שהשתתפה ב"קמפיין האושר המזוייף של ביבי" – קיבלה 5000 שקל. יחימוביץ פרסמה גם בעמוד הפייסבוק שלה את מודעת הדרושים שפורסמה לצורך מציאת מועמדים לקמפיין.

מפלגת העבודה תקפה את לשכת ראש הממשלה על הקמפיין הפרסומי, המשבח את הממשלה בשל פעולותיה להורדת יוקר המחיה. "אירוני ואכזרי, שדווקא ביום שבו מודיעים על 16 אלף משפחות שנזרקו ממעגל העבודה בחודש האחרון, מציגה ממשלת נתניהו משפחות מאושרות ונטולות דאגה. זה קמפיין פרסומי שכל כולו תעמולת בחירות, והוא ממומן בכספי ציבור", אומרים במפלגת העבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן