Skip to content

נתניהו: "איראן ממשיכה בהתקדמות מואצת להשגת נשק גרעיני"

ראש הממשלה מודאג מהדיווחים שמקורם בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית בווינה, לפיהם איראן הגדילה את מספר הצנטריפוגות להעשרת אורניום, במתקן התת קרקעי פורדו. בפגישה היום, עם חבר הקונגרס מייק רוג'רס, אמר נתניהו: "רק אתמול קיבלנו הוכחה נוספת לכך שאיראן ממשיכה בהתקדמות מואצת להשגת נשק גרעיני תוך התעלמות מוחלטת מהדרישות הבינלאומיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רק אתמול קיבלנו הוכחה נוספת לכך שאיראן ממשיכה בהתקדמות מואצת להשגת נשק גרעיני תוך התעלמות מוחלטת מהדרישות הבינלאומיות". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה שקיים עם חבר הקונגרס האמריקני מייק רוג'רס, המבקר באזור.

נתניהו התייחס בדבריו לדיווחים של גורמים דיפלומטיים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה שאמרו כי איראן הגדילה את מספר הצנטריפוגות להעשרת אורניום המוטמנות במתקן התת-קרקעי פורדו.

"התעלמות מוחלטת מהדרישות הבינלאומיות". בנימין נתניהו וחבר הקונגרס, מייק רוג'רס. (צילום: משה מילנר, לע"מ)
"התעלמות מוחלטת מהדרישות הבינלאומיות". בנימין נתניהו וחבר הקונגרס, מייק רוג'רס. (צילום: משה מילנר, לע"מ)

עפ"י דיווח זה עומד מספר הצנטריפוגות כעת על כמה מאות. בשבוע הבא צפוי להתפרסם דו"ח בו בו אמורות להחשף עובדות נוספות על המשך ההתעלמות האיראנית מדרישות הקהילייה הבינלאומית לצמצם את פעילותה הגרעינית.

 מתקן פורדו שליד העיר קום משמש את איראן להעשרת אורניום לרמה של 20%, המקרבת את טהרן לפצצה גרעינית. מדינות המערב כבר דרשו מאיראן להפסיק את פעילותו. איראן מנגד דוחה את האשמות המערב לפיהן היא חותרת להשגת נשק גרעיני, ואומרת כי העשרת האורניום נעשית לצרכים רפואיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן