Skip to content

כתב האישום נגד גיא שמיר לא יבוטל. ישאר במעצר עד תום הליכים

עורך הדין של שמיר ביקש לבטל את כתב האישום, אך בית המשפט החליט כי שמיר ישאר במעצר והעביר את התיק לקביעת מועד לתחילת המשפט. פעילים חברתיים: עוד שופט התלונן על פעילה שכתבה בגנותו ברשת חברתית. המשטרה זימנה אותה לחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות תביעתו של עורך דין, רז משגב, לבטל  כתב האישום נגד גיא שמיר, המואשם באיום על ילדי השופטת אספרנצה אלון, דחה היום בית המשפט בחיפה את התביעה, הותיר על כנה את החלטת השופטת איילת הוך טל לעצרו עד תום הליכים והיפנה את התיק לסגנית נשיא בית המשפט השלום בחיפה, לקביעת מועד לתחילת משפטו.

שמיר, העצור עד תום הליכים בית מעצר  קישון, נעצר לפני כשלושה שבועות. לאחרונה הגיש העו"ד בקשה לבית המשפט העליון, בה תבע את העתקת מקום השיפוט מבית המשפט בחיפה לתל אביב בטענה שיש חשש כבד למשוא פנים מצד בית המשפט החיפני. נשיא העליון, השופט אשר גרוניס, קיבל את העתירה, וקבע את הדיון בה ל-30 לאוגוסט. עד אז אמורה המדינה להגיב על עתירה זו. במקביל הורה הנשיא להביא את שמיר לצורך הקראת כתב אישום בלבד. כך נעשה היום.

בדיון שנערך ביום חמישי האחרון ביקש עו"ד משגב מהשופט ערן קוטון, במסגרת טענות מקדמיות, להורות על ביטול כתב האישום ולהורות על שחרורו של שמיר לאלתר. היום דחה קוטון את הבקשה וכתב כי "יש מקום לברר בירור משפטי אם נעברה כאן עבירה לפי סעיף 192 לחוק העונשין, אם לאו".

משגב הודיע כי אין לו ברירה אלא לקבל את החלטת השופט וביקש ממנו לדון בחלופת מעצר. השופט קוטון השיב כי לשם כך על עו"ד משגב לפנות לשופטת הוך טל, שהורתה על המעצר עד תום הליכים.

ביום שישי שחלף קיימו פעילים ממחאת האבות וההורים הגרושים משמרת מחאה מול ביתה של השופטת אספרנצה בחיפה. הפעילים הניפו כרזות וכרזו במגפונים, בטענה שהשופטת מטה חסד לנשים בלי לתת משקל לטענות האבות הגרושים.

בקרב הפעילים החברתיים מתעצמת לאחרונה תחושה של רדיפה מצד המערכת המשפטית והמשטרתית. לפני זמן לא רב זומן למשטרה ונחקר אמיר שיפרמן, פעיל מחאה בקבוצת "א' זה אבות גרושים לילדים". לאחר מכן נעצר שמיר, וביום חמישי  בשבוע שעבר זומנה פעילת מחאה מאותה הקבוצה, לורי שם טוב, למשטרת תל אביב לחקירה דומה. חוקריה, כך נטען על ידה, מסרו לה כי השופט שדן בענייני המשמורת על ילדיה, נפתלי שליו, התלונן לכאורה נגדה על השמצות לכאורה שכתבה בדף הפייסבוק וברשתות חברתיות. לורי נחקרה ושוחררה.

"אנו מזהים תהליך מסוכן" – אמר למגפון אחד מפעילי המחאה, דמות משפטית ידועה, "לא בכדי נחקרים ונעצרים אנשים שמלינים על התנהלות בתי המשפט לענייני משפחה. יש כאן לדעתנו ניסיון מכוון לאותת לנו ולאחרים, שמוטב שנחשה ונסכור את פינו מאשר שנמשיך להפגין נגד זכויותינו שנרמסות ללא הרף".  מקורביו של שמיר מסרו למגפון, כי שמיר יערער על ההחלטה הזו ובמקביל יבקש פעם נוספת מבית המשפט לאפשר לו חלופת מעצר.

4 Comments

  1. אבי
    11 בספטמבר 2012 @ 18:47

    מישהו יודע ויכול לעדכן מה מצבו של גיא שמיר האם במעצר? האם ההליך המשפטי החל כבר? האם ישנה איזו קבוצת תמיכה סביב נושא זה.

  2. גל
    28 באוגוסט 2012 @ 1:29

    כן, התקשורת אשמה. שנים שהדברים ידועים, אבל "משום מה", התקשורת צופפה שורות להגן על שופטים אכזריים ורשעים (לדעתי, לכאורה. אין דרך אחרת להציג את זה) ופעלה נגד אזרחים שהמשטר רמס. זו תקשורת שמעיזה לעמוד מול הכח השלטוני? זו תקשורת שמהווה אופוזיציה למשטר באשר הוא?

  3. לורי שם טוב
    26 באוגוסט 2012 @ 22:06

    לשופט שהגיש תלונת שווא נגדי קוראים נפתלי שילה.

    כשלונותיו ותסכוליו של השופט נפתלי שילה בענייני האמא לורי שם טוב וילדיה גרמו לו להגיש נגדה תלונה במשטרה. מזה מספר שנים מנהלת האמא ל' ש' התדיינויות משפטיות עקרות ומטופשות באולם בית משפט לענייני משפחה עם השופט נפתלי שילה כדי שתוכל לראות ולהיפגש עם ילדיה, אך לשווא.
    האם בעבר עברה בדיקות ואבחונים על פי דרישת נפתלי שילה והעובדות הסוציאליות ושילמה מאות אלפי שקלים, אך לשווא.
    נפתלי שילה מזמן בכל פעם "חוות דעת" כלשהי לטרפד את מפגש האמא וילדיה.
    נפתלי שילה מונע מהאמא לורי שם טוב לראות ילדיה בהליך שיפוטי המתנהל בדלתיים סגורות ללא סדרי דין, וללא ראיות, ומאמץ את הבלי פיהן של עובדות סוציאליות מרשויות הרווחה כתורה מסיני.
    בימים אלו החליט נפתלי שילה להגיש תלונה במשטרה נגד האמא לורי שם טוב עקב מאמר ביקורת באתר האינטרנט. בחקירה במשטרה הופרכו כל טענותיו השקריות של נפתלי.
    נפתלי שילה בהתנהגותו פוגע באמון הציבור במערכת המשפט.
    סוף דבר –
    נפתלי שילה נכשל בטיפול בעניינה של האמא ל' וילדיה, ולא רק שלא הביא תועלת אלא גורם להרס וחורבן בכך שאינו מאפשר לאמא לראות את ילדיה מזה מספר שנים ללא סיבה הגיונית אלא על סמך הבלי פיהן של עובדות רווחה.

  4. לורי שם טוב
    26 באוגוסט 2012 @ 22:04

    הקונספירציה של השופטת אספרנצה אלון מבימ"ש לעניני משפחה חיפה נגד האבא גיא שמיר –

    להלן קישור של סרטון עצרת המחאה מיום שישי:

    http://www.youtube.com/watch?v=tBJhkT9hUhg&feature=player_embedded

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן