Skip to content

פעיל המחאה החיפני גיא שמיר ייעצר עד תום הליכים

"החיים והמוות ביד הלשון", כך פסקה שופטת בית המשפט השלום בחיפה ובכך נענתה לבקשת פרקליטות חיפה לעצור עד תום הליכים את שמיר, פעיל מחאה שנאבק בבית המשפט על המשמורת לילדיו. שמיר, שנעצר בשישי שעבר בחשד כי איים על שופטת לענייני משפחה, יוכל אולי להשתחרר אם ימציא חלופת מעצר שתניח את דעת השופטת, אילת הוך טל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דרמה לא פשוטה, התחוללה אתמול (חמישי),  בבית משפט השלום בחיפה בעת הדיון בהארכת מעצרו של גיא שמיר, פעיל מחאה חיפני (41), אב גרוש, פעיל בא' זה אבא, מחאת האבות הגרושים. שמיר נעצר בשישי שעבר על ידי משטרת חיפה, לאחר שימים ספורים לפני כן ענה לשיחת טלפון שיזמה קרן פלס, מזכירתה של שופטת בית המשפט החיפני לענייני משפחה, אלון אספרנצה, שרצתה להודיע לו על החלטה שניתנה על ידי השופטת. במהלך השיחה הגיב שמיר: "השופטת לא מעניינת אותי , תמסרי לה שתשמור היטב על הילדים שלה".

משנמרת מחאה לתמיכה בשמיר ליד בית המשפט (צילום דרור אלדר)
משנמרת מחאה לתמיכה בשמיר ליד בית המשפט (צילום דרור אלדר)

בשלב זה ניתקה המזכירה את השיחה והתלוננה על איום מצדו של שמיר. אתמול טען עורך הדין רז משגב, פרקליטו של שמיר, כי למעשה אין עילה למעצר עצמו, הוא הוסיף כי חלקים מכתב האישום שהכינה הפרקליטות אינם חוקיים, כי התביעה השתמשה בחומרים חסויים מתוך התיק הנדון בבית המשפט לענייני משפחה, אשר על מנת לקבלם היה עליה להגיש בקשה להסרת חיסיון וזה לא נעשה.

עוד טען העורך דין, כי אין להקיש ממשפט מתוך שיחה, שנקטע על ידי מזכירת השופטת, על כוונה לאיום. רז הוסיף, כי נאום התובע וקורות המעצר והאירוע "מעלים חשש כבד מאוד שיש במקרה דנן ניסיון של המערכת לבוא חשבון עם פעילותו של מרשי עקב פעילותו הציבורית. חופש המחאה, זכות המחאה, חופש הביטוי וזכות הביטוי, אלא זכויות שלא ניתן לשלול אותן בשום צורה ואופן ובוודאי שלא בצורה כזו על ידי הגשת כתב אישום". הוא המליץ לתביעה לבחון מחדש ולבטל את כתב האישום, שלדבריו לא יחזיק מיים בבוא היום ומבית המשפט ביקש לשחררו לאלתר.

מוקדם יותר, לפני תחילת הדיון, הגיעה למקום קבוצת פעילי מחאה מרחבי הארץ. הם הכינו והניפו שלטים נוסח: "משטרת המחשבות", ישוחרר גיא שמיר אסיר המחשבות" ועוד. לאחר מכך נכנסו הפעילים לדיון עצמו וגדשו את אולם המעצרים בבית המשפט. אולם השופטת הוך-טל לא השתכנעה והחליטה להיענות לבקשת הפרקליטות והמשטרה ולעצור את שמיר עד תום ההליכים. היא ציינה, כי לטעמה "קיימת תשתית לכאורית, אשר אם תזכה לאמון, תספיק להרשעה".

עו"ד רז משגב (צילום: דרור אלדר)
ניסיון של המערכת לבוא חשבון. עו"ד רז משגב (צילום: דרור אלדר)

בנוגע לטענה, כי הרטוריקה היא כלי בידי פעיל מחאה ואין בידיו כלי אחר להביע את מחאתו, אמרה השופטת: " חיים ומוות הם ביד הלשון, רטוריקה הוכחה כבר לא אחת בהיסטוריה כאמצעי לגרימת פגיעות בנפש, על כן פעיל ציבור ראוי לו שיתבטא בזהירות, יעשה שימוש ראוי בבמה הניתנת לו ובוודאי אין לקבל זאת בסלחנות מאדם הרואה עצמו פעיל ציבור, אשר יש להניח כי הוא מיומן עד מאוד בשימוש בשפה העברית".

הוך-טל דחתה כול אפשרות לחלופות מעצר שהוצעו לה. לגבי בית אחותו בקיבוץ בדרום סברה שהוא רחוק מדי וגם כי עבודתה החלקית במרחק דקות מביתה לא תאפשר לה פיקוח הדוק על אחיה. חלופה נוספת שהוצעה בפניה נדחתה לאחר שהמפקח המוצע השיב, כי לדעתו המשטרה ובית המשפט הרחיקו לכת בחומרה בה התייחסו לעניין. השופטת ציינה כי די בחשיבה זו על מנת שלא יוכל לפקח.  למרות הכל הסכימה השופטת לבחון עד תחילת השבוע הקרוב חלופות מעצר נוספות, אם וכאשר יובאו בפניה.

2 Comments

  1. יורם יהודה
    18 באוגוסט 2012 @ 8:06

    מעצרו של חברנו היקר מר גיא שמיר, איננו אלא מעצר שוא נקמני בהעדר עילה (הכותב: עו"ד יורם יהודה):

    ראשית, ישנו לפחות תובע משטרתי (עו"ד, בתוארו המקצועי) אחד ששאל (מחוץ לאולם, בשיחת מסדרון, ביום ג', 14-8-2012): "היכן כאן האיום" ?

    שנית, מעולם לא האריכו מעצר בחשד למעשה עבירה אחד על סע' 192 לחוק העונשין.

    שלישית, כאן השופטים בכלל, ואליקים אברהם בפרט, מפרים אמונים ועושים שימוש לרעה בכח משרתם.

    רביעית, מעצרו מוארך בהעדר עילה ומשיקולים זרים לסמכות המעצר.

    חמישית, הוא יוצא החוצה, והמדינה חוטפת תביעה; זו הערכתי המקצועית-המושכלת.

  2. פנינה כץ
    17 באוגוסט 2012 @ 14:15

    אוח… אבל גברת הוך טל באמת הגזימה.
    אמירה שיצאה מהפרופורציה כי היא עשויה להשתמע כאיום אבל לא צריכים לבדוק במקרה כזה
    את האדם ואת הרקורד שלו לפני שהופכים אותו לקרימינל??

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן