Skip to content

גיא שמיר נעצר עד תום הליכים בחשד שאיים על שופטת

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום את ערעורו של גיא שמיר על מעצרו וביקר את הפרקליטה שטענה כי המשמעות של דברי שמיר למזכירת השופטת: "שתשמור היטב על ילדיה", אפשר לפרשם לכאן או לכאן ולהציגם כ"המלצה חמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בחיפה, דחה היום (ראשון) את ערעורו של גיא שמיר (40), פעיל מחאה שנעצר ביום שישי שחלף, בחשד שאיים על שופטת בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, אספרנצה אלון. בית המשפט הותיר את הפעיל במעצר עד לדיון שיערך בעניינו מחר. במקביל מתח שופט בית המשפט המחוזי ביקורת חריפה על דברי הסנגורית של הנאשם, שטענה כי דבריו הוצאו מהקשרם ואפשר לקבלם באותה מידה כהמלצה חמה.

גיא שמיר (מימין)
איום או המלצה חמה? גיא שמיר (מימין)

עורך דין פלילי, מהבכירים במדינה, ששמע על החלטות בתי המשפט בחיפה אמר כי זה הזוי שאדם שאמר מילים אלו ישב בכלל במעצר, על אחת כמה וכמה שיפסקו לו ימים. כלומר מעצר עד תום הליכים.

גיא שמיר, פעיל מחאה חיפני, המוביל מאבק בתחום משמורת של אבות גרושים על ילדיהם, נעצר ביום שישי אחר הצהריים על ידי משטרת חיפה, בטענה כי איים על שופטת בית המשפט. שמיר, ששהה באותה עת בבית אמו שבשכונת דניה בחיפה עם בת זוגו, נאזק ונלקח למעצר.

חלופות המעצר נדחו. עו"ד איריס צור
חלופות המעצר נדחו. עו"ד איריס צור

ביום שבת, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו עד תום החקירה. בדיון שנערך בפני שופטת בית המשפט השלום בחיפה, איילת הוך-טל, טענה  עו"ד איריס צור ממשרד עורכי הדין ברונו, מריו, מנדלסון, פרקליטתו של שמיר, כי אין סיבה לעוצרו וביקשה לשחררו לאלתר. במקביל הציעה הפרקליטה חלופות מעצר, עד לדיון שנקבע למחר. האחת בבית אחותו של שמיר בקיבוץ רביבים בדרום, והשנייה בבית בת זוגו לחיים, מעין רעם, החיה בתל אביב.

השופטת שללה את שתי החלופות בטענה כי הראשונה היא רחוקה מדי מבית המשפט ולגבי בת זוגו, שנטען כי איננה בעל עבר פלילי וסיימה בימים אלו תואר ראשון באוניברסיטה, כתבה השופטת בהחלטתה: "לא נחה דעתי כי יש במפקחת המוצעת… כדי להוות מענה הולם לאיזון המסוכנות הנובעת מהחשוד בשלב זה". עוד טענה השופטת, כי ההחלטה גם מונעת "מרוח התקופה". היא לא פירשה למה כוונו דבריה, האם לאלימות בבתי משפט או למחאה החברתית שפועלת גם נגד בתי משפט בעניינים שונים.

היום בבוקר הגיש שמיר ערעור על החלטת השופטת בפני שופט בית משפט מחוזי בחיפה, אברהם אליקים. מעבר לטיעונים המשפטיים, שאין למשטרה ולבית המשפט עילה למעצרו, טענה עו"ד צור  כי  הפרשנות למשפט שאמר שמיר למזכירת השופטת אספרנצה, "שתשמור היטב על ילדיה", היא עניין של ספקולציה וזווית ראיה.

נציג המשטרה, פקד זיו רוזאילי, התנגד בתוקף לשחרורו של שמיר ותקף את עורכת הדין באומרו כי דבריה על "המלצה חמה" הם דברים שמוטב להם שלא היו נאמרים ועל אחת כמה וכמה מוגשים בכתב לבית המשפט. בהחלטתו להותיר את שמיר במעצר עד דיון בעניינו, התייחס השופט אליקים לדברי בא כוח המשטרה ואמר: "מקובלת עלי הביקורת מצידו של ב"כ המשיבה… מוטב היה כי עורך דין במדינת ישראל לא יעשה שימוש במילים אלו".

כאן לא תמה הפרשה. שמיר הועבר לכלא קישון עד מחר. זוגתו לחיים, הגיעה לכלא וביקשה למסור לידיו שקית עם חולצה, מכנסיים ולבנים, על מנת שיוכל להחליף בגדים. שוטרי הכלא סירבו לקבלם ולהעבירם לידיו בטענה כי לעציר שקיבל ימים, אסור לקבל לידיו או לפגוש מישהו שאיננו מקרבת משפחה בדרגה ראשונה (אם, אח, אחות, אישה א.מ), מדוברות השב"ס נמסר, כי אלו הוראות ביטחון קפדניות הנוגעות לביטחון העצירים. יחד עם זאת ציינו בדוברות, לנוכח פניית מגפון, הורה מפקד הכלא לקצין תורן להגיע לשמיר ולספק לו חליפת טרנינג נקייה, מגבות, סבון, שמפו וכל מה שנדרש לו על מנת שיוכל להתרחץ ולהגיע נקי לבית המשפט לדיון בעניינו, שנקבע כאמור למחר בתשע וחצי בבוקר.

בקרב פעילי המחאה שוררת תחושה כי העצור, שמוביל את המאבק של אבות גרושים למשמורת משותפת, סומן על ידי הממסד ומעצרו מהווה אזהרה לגביו כי עדיף שישב לו בשקט. ממשטרת ישראל נמסר, כי הפרקליטות בוחנת את המקרה וטרם החליטה אם להגיש נגדו כתב אישום.

9 Comments

  1. טליה
    18 באוגוסט 2012 @ 0:44

    האדון שמיר לא נשפט על האבהות שלו. האדון שמיר נשפט על חופש הדיבור . האם אימרה שאמר , או שלא, אין הוכחה שאכן נאמר, גיא שמיר מציין שלא זכור לו הנאמר בשיחה. אבל להסיק מכך על מסוכנות? והשופטת לא התלוננה כלל , המתלוננת היא מזכירתה. והעדים? 14 שוטרים בלשים וסמויים שראו או עיקבו אותו בהפגנות ובעצרות מחאה שונות. מעולם לא הוגש כתב אישום בגין ההפגנות מעולם לא טענו שהוא אלים. פתאום הם אלה ה14 שעדים לגבי מסוכנתו .אם כך הדברים זו אימרה שכל מוחה, מפגין, הוא מסוכן לציבור. זוהי סתימת פיות למחאה. האשמה הזו היא כנגד המחאה . זוהי דרכה של המערכת למחוק את המחאה ובכך אאבק.

  2. אלמונית
    17 באוגוסט 2012 @ 18:25

    הכל מותר בשם כותרת המאבק?
    מישהו בכלל יודע את פרטי המקרה? מישהו בכלל מסוגל לדמיין לעצמו שאולי בטעות אב השנה הזה אינו אב השנה? פרטי המקרה כפי שהוצגו לעיל אינם נכונים וזה בלשון המעטה!!!!!! כדאי לשאול את אב השנה שרץ לתקשורת ומייבב שגוזלים ממנו את זכויותיו ההוריות -מתי ראה לאחרונה את ילדיו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ולא . אף אחד לא מונע ממנו לראותם. הוא פשוט כנראה עסוק במאבקו החברתי כאבא . ולהציג את עצמו בכנסת כמי שמגדל את ילדיו לבדו . חחחחח. לבדו ??? אבא????????? חחחחח. תשאלו אותו מתי שילם מזונות לילדיו לאחרונה. ממה הם מתקיימים? אל תיתנו לפרסומי התקשורת להוליך אתכם שולל. כדאי לברר את הפרטים לאשורם בטרם מגיבים על שטויות שמפורסמות באמצעותה. קל להיות הצד המקופח . אבל במקרה הזה – האמנם????

  3. ארז
    13 באוגוסט 2012 @ 22:36

    יצא לי להכיר את הבחור. ילד טוב חנון ירושלים. אם הוא יושב במעצר ושופט בישראל קובע כי הוא מסוכן אז באמת שיש כאן משהו שמדיף צחנת עוול מכוון. וכן, כל גבר גרוש היה אומר היום, שימרו על ילדיכם. כגבר גרוש גם אני אומר זאת למי שמוכן להקשיב.

    • אבי
      15 באוגוסט 2012 @ 21:34

      כגבר גרוש מזה כעשור וכמי שבמשך כשנתיים לא ראה את בתו בעבר,באדיבות ביה"מ לענייני משפחה אני יותר ממבין מה יכול להניע בן אדם לצאת מדעתו כאשר המערכת(בימ"ש,פ.ס.לסדרי דין)ברגע אחת מנתקת אב מילדיו בעיקר משום היותו זכר/גבר. כפמינסט -הרגעים האלו נצרבו לי בתודעה כאחד מרגעי השפל- למזלי הזמן והעובדה שהייתי אב משקיע ואודני כזה הביאו גם מרפא .
      מעולם לא נפגעתי כפי שנפגעתי אז -על לא עוול בכפי.
      התחושה שההחלטות נקבעות מראש על סמך מגדר ולא לגילאים 1-6 והאב הופך להיות בגדר צ'ק מהלך על 2 היא מקוממת.

  4. נילי
    13 באוגוסט 2012 @ 19:24

    עד הרגע שבו הכרזת על השופטת שהיא "פמיניסטית רדיקלית גרושה בעצמה שמיררה לבעלה לשעבר את החיים."
    הייתי בצד שלך. מה נסגר?!

    • מוריה
      3 בספטמבר 2012 @ 13:22

      נילי, בדיוק, אבל בדיוק מה שאני חשבתי.

  5. רקע
    13 באוגוסט 2012 @ 17:43

    השופטת אספרנצה אלון נתנה פסק דין נגדו ביוני לפני חודשיים בלי הוכחות ובלי עדים. יום בהיר אחד הכריזה שהיא שוקדת על פסק דין וכעבור שבוע הוציאה פסק. דין שקרי, שהוא העתקה של שקרי פקידת הסעד בתיה זכי. כעבור שבוע סימונה שטיינמץ הכינה לו מלכודת בצורת ועדת תסקירים ארצית אליה זימנה את אותה בתיה זכי, וחיממו את גיא מראש עד כדי כך שלא הסכים להיכנס. גיא הגיש ערעור למחוזי. ואז אספרנצה יזמה שיחה אל גיא להודיע לו שהשופטת נתנה עוד החלטה. לא ידוע על אף מקרה ששופטת מתקשרת עם בעלי דין דרך מזכירה בלי נוכחות הצד השני. אסור היה לשופטת ליזום אליו שום שיחה בלי צד השני. אחרי שהמזכירה קינטרה אותו, הוא אמר לה להפסיק להטריד אותו, שכן יש ערעור. מדובר בשופטת פמיניסטית רדיקלית גרושה בעצמה שמיררה לבעלה לשעבר את החיים.

  6. Tuco
    13 באוגוסט 2012 @ 14:03

    אבל מה הוא אמר לשופטת הנוטרת?

    • טליה
      18 באוגוסט 2012 @ 0:49

      הוא לא אמר מילה לשופטת 🙂
      הוא נאשם שאמר למזכירתה שהשופטת תשמור על ילדה והוא ישמור על ילדו .
      האם בכך סיכן את ילדה? הפרשנות לכן ולכן. עברו של גיא נקי ולא הואשם באלימות.
      המעצר עד תום ההליכים נראה לי הזויי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן