Skip to content

החוב של המגזר העסקי גדל ביוני לכ-792 מיליארד שקל

יתרת החוב של המגזר העסקי גדלה בחודש יוני בכ-1.4 מיליארדי שקל (0.2%). יתרת החוב של משקי הבית גדלה ביוני בכ-0.4% והגיעה בסוף החודש על כ-374.6 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש יוני גדלה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-1.4 מיליארדי שקל (0.2%) לרמה של כ-792 מיליארד שקל. כך נמסר מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל. הגידול ביתרה נבע בעיקר מהשפעת פיחות שער החליפין של השקל מול הדולר, שהביא לעלייה בשווי השקלי של החוב במט"ח. בנוסף, גיוסים בסך 1.9 מיליארדי שקל באמצעות הלוואות בנקאיות קוזזו ע"י פירעון אג"ח סחיר בסכום דומה.

בחודש יולי הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-3.7 שקל, כמעט כולו באמצעות אג"ח סחיר. ממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה עומד על כ-2.4 מיליארדי שקל.

החוב של משקי הבית

יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש יוני על סך של כ-374.6 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ב-1.6 מיליארד שקל (0.6%) ועמדה בסוף יוני על כ-267.1 מיליארדים. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-8.5 מיליארדי שקל (3.3%).

בחודש יולי הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) ב-4.9 מיליארדי שקל, לעומת 3.9 מיליארדי שקל בחודש יוני. נתון זה גבוה ב-1.5 מיליארדי שקל מממוצע ביצועי המשכנתאות החודשי במחצית הראשונה של השנה (3.4 מיליארדים). החודשים יוני – יולי מתאפיינים בדרך כלל בעלייה בהיקף נטילת המשכנתאות, וייתכן שנטילת המשכנתאות ביולי הושפעה גם מההחלטה על העלאת המע"מ.

עלויות החוב במשק

בחודש יוני גדל הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות הצמודים בכ-0.6 נקודות אחוז, עקב עלייה בריבית על האשראי הצמוד וירידה בריבית על הפיקדונות הצמודים. במגזר הלא צמוד למדד לא נרשם שינוי מהותי בפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות.

בחודש יוני עלה המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות ב-0.4 נקודות אחוז, והגיע לרמה של 3.2 נקודות. ב-12 החודשים האחרונים עלה מרווח זה ב- 1.5 נקודות אחוז.

בחודש יולי נרשמה ירידה של כ-0.2 נקודות אחוז בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות, במקביל לירידה בריבית בנק ישראל. בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד נרשמה ירידה של 0.03 נקודות אחוז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן