Skip to content

קרן של הסוכנות תסייע למשפחת הנהג הבולגרי שנספה בפיגוע

לראשונה מסייעת הסוכנות למשפחת הרוג טרור לא ישראלי. נהג האוטובוס, מוסטפה קיוסוב ז"ל, היה בן 36 במותו. הוא עבד לפרנסתו כנהג אוטובוס לתיירים בעיר סופיה, כדי לסייע בפרנסת משפחתו קשת היום. הסיוע, בסך 1,500 דולר, נועד להקל על הקשיים הכלכליים של בני המשפחה ולהפגין את הכאב של העם היהודי עם הירצחו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תעניק היום סיוע לבני משפחתו של הנהג הבולגרי, מוסטפה קיוסוב ז"ל, שנהרג בפיגוע הרצחני בעיר בורגס שבבולגריה. הסיוע של הקרן, המוענק לראשונה לאזרח לא ישראלי שנהרג בפיגוע נגד ישראלים בחו"ל, ינתן מתרומה מיוחדת של פדרציית שיקאגו. הסיוע יועבר לאביו של קיוסוב ז"ל על ידי נציגת הסוכנות היהודית, בתום טקס לזכר הישראלים שנספו בפיגוע, שייערך הערב בבית הכנסת המרכזי בעיר הבירה סופיה.

ארונות הנספים בשדה התעופה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ארונות הנספים בשדה התעופה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

מיד לאחר הפיגוע בבורגס ב-19 ביולי, הודיעה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית על הענקת סיוע כספי לישראלים שנפגעו בפיגוע באוטובוס ולבני משפחותיהם של ההרוגים. הסיוע נועד להקל על הנפגעים בצרכים משלימים, אשר אינם נתמכים על ידי המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל.

שליח הסוכנות היהודית בבולגריה, משה שרת, סיפר כי בני משפחתו של נהג האוטובוס, מוסטפה קיוסוב ז"ל, מתגוררים בכפר יורוקובו, באזור ההררי רודופי שבבולגריה, מרחק שלוש שעות נסיעה מסופיה. מוסטפא היה בן 36 במותו. הוא עבד לפרנסתו כנהג אוטובוס לתיירים בעיר סופיה, כדי לסייע בפרנסת המשפחה קשת היום. הסיוע, בסך 1,500 דולר, נועד להקל על הקשיים הכלכליים של בני המשפחה ולהפגין את הכאב של העם היהודי עם הירצחו.

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, שנוסדה בשנת 2002, מתמקדת בהענקת סיוע כספי לישראלים שנפגעו בפיגועי טרור ובפעולות איבה שאירעו בארץ. בעבר גם העניקה הקרן, בצעד מיוחד, סיוע לישראלים שנפגעו בפיגועי טרור שהתרחשו בעולם, כמו הפיגוע במומבאיי, וכעת לישראלים שנרצחו בבורגס.

מאז הקמתה של הקרן, הפועלת מכספי תרומות של הפדרציות היהודיות צפון אמריקה, קרן היסוד, קרנות ותורמים מרחבי העולם, סייעה הסוכנות היהודית לאלפי נפגעי טרור ולבני משפחותיהם בהיקף כולל של יותר ממאה מיליון שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן