Skip to content

השר יעלון בסופיה: לא נשקוט עד שנלכוד את מבצעי הפיגוע בבורגס

בטקס שנערך בבירת בולגריה לזכר הרוגי הפיגוע בבורגס, קרא השר יעלון: "לא לוותר, לא לטאטא את המציאות מתחת לשטיח, להחריף את הסנקציות, לא לחיות באשליה שניצב מולנו משטר קונבנציונאלי. לא להסיר אף לא אופציה אחת מהשולחן. להעמיד במהירות האפשרית את המשטר האיראני הדיקטטורי והאלים בפני הדילמה של פצצה או הישרדות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא ננוח ולא נשקוט, מדינת ישראל והרפובליקה של בולגריה, עד אשר נלכוד את כל בני העוולה אשר היו מעורבים בפיגוע הנורא. נרדוף אותם עד חורמה ונילחם בהם בכל אמצעי, עד אשר נבוא איתם חשבון. נעשה זאת בלי להסס ובלי למצמץ, בדיוק כפי שנילחם גם בעתיד במבקשי רעתנו".

יעלון ושר ההגנה הבולגרי: "נלכוד את בני העוולה". (צילום: באדיבות לשכת השר יעלון)
יעלון ושר ההגנה הבולגרי: "נלכוד את בני העוולה" (צילום: מישל גירון)

כך הבטיח הערב השר משה (בוגי) יעלון, בטקס לזכור ההרוגים בפיגוע בבורגס, שהתקיים בבולגריה. הטקס התקיים בבית הכנסת המרכזי בסופיה, בנוכחות נשיא בולגריה, שרים, חברי פרלמנט, שגריר ישראל בסופיה, נציגי הקהילות היהודיות במדינה והמשפחות השכולות. הטקס נפתח בדקת דומיה לזכר הרוגי הפיגוע כוכבה שריקי, איציק קולנגי, אמיר מנשה, מאור הרוש, אליאור פרייס ונהג אוטובוס התיירים, מוסטפה קיוסוב.

"עלינו, מדינות המערב הנאורות, לשלב ידיים ולהילחם בחורמה בטרור האסלאמי הקיצוני, שמקורו, מימונו, תכנונו וחימושו באיראן, והוא מופעל לא אחת על ידי שליחו, ארגון חיזבאללה הרצחני", אמר יעלון. "מטרתו היא לחסל את תרבות המערב, להפיץ את המהפכה האסלאמית, להכתיר בעולם שלטון פנאטי ולמחוק את מדינת ישראל מהמפה. כך רואים זאת בטהרן, ומנהיגי איראן המסוכנים רציניים בכוונותיהם. לשם כך הם מפתחים תוכנית גרעינית-צבאית, נמצאים בשלב מתקדם מאוד שלה ועלולים להשתמש בנשק הקטלני הזה, גם באמצעות פיגועי טרור ביעדים שונים ברחבי תבל.

"להעמיד בדילמה את המשטר האיראני". השר יעלון בטקס בביה"כ בסופיה. (צילום: דוד סרנגה)
"להעמיד בדילמה את המשטר האיראני". השר יעלון בטקס בביה"כ בסופיה (צילום: דוד סרנגה)

"זהו המאבק של כולנו, בני האור שואפי השלום ותאבי החיים, בבני החושך צמאי הדם המקדשים את המוות", המשיך השר יעלון. "עלינו לומר בקול רם וברור: אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני. לפעול יחדיו, בנחרצות ובקשיחות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי לעשות זאת. לא לוותר, לא לטאטא את המציאות מתחת לשטיח, להחריף את הסנקציות, לא לחיות באשליה שניצב מולנו משטר קונבנציונאלי. לא להסיר אף לא אופציה אחת מהשולחן. להעמיד במהירות האפשרית, פן יהיה מאוחר מדי, את המשטר האיראני הדיקטטורי והאלים בפני הדילמה של פצצה או הישרדות".

את דבריו סיים השר יעלון במילים: "עם רודף שלום אנחנו, וידנו תהא מושטת בכל עת. לא נפסיק לפתח ולהתפתח, לשגשג ולפרוץ עוד דרכים, להתקדם בחינוך ובביטחון, ברפואה ובמדע, בתרבות ובכלכלה ובמגוון רחב של תחומי חיים שמסמלים את הנאורות והקדמה. אך נדע גם להגן על עצמנו בעצמה. בדיוק כפי שנדע לזכור את האנשים אשר ששילמו בחייהם כדי שאנו נוכל להמשיך לפרוח".

השר יעלון, שייצג את ממשלת ישראל בטקס, ערך גם פגישות מדיניות עם כמה מראשי הממשל בבולגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן