Skip to content

ריבלין: "לפרוס חובות ערוץ 10; קריסת הערוץ – פגיעה בדמוקרטיה"

"ממשלה לא יכולה להרשות לעצמה להעדיף רק שיקולי יעילות כלכליים על פני שיקולים ערכיים הנוגעים לחברה דמוקרטית", אומר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין. "אסור שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר רק בגלל סירוב הממשלה לאפשר את פריסתו של חוב שאיננו גדול במיוחד. בעניין זה עלינו להיות יותר חכמים מצודקים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, קורא לפרוס את חובות ערוץ 10 ולמנוע את קריסתו.

"הערוץ הוא עובדה קיימת, וסגירתו תסכן את חופש הביטוי בישראל", הזהיר ריבלין מעל דוכן הכנסת. "גורל הערוץ איננו רק עניין כלכלי, אלא נוגע להתנהלותו של שוק התקשורת במדינה דמוקרטית".

ריבלין: "להיות יותר חכמים מצודקים". (צילום: רפי מיכאלי)
ריבלין: "להיות יותר חכמים מצודקים". (צילום: רפי מיכאלי)

ריבלין, שכיהן כשר התקשורת שחנך את ערוץ 10, הזכיר: "זכיתי לחנוך את הערוץ כשר תקשורת, וכבר אז חשתי שתנאי המכרז בלתי אפשריים, עד כדי קושי גדול לערוץ לעמוד בהם. נכון שיש אילוצים כלכליים וצריך להקפיד על העקרון שחובות יש לשלם. אבל מסוכנת יותר, הפגיעה באושיות הדמוקרטיה ובשוק התקשורת בישראל".

ריבלין קרא לממשלה לפרוס את חובות הערוץ ואמר כי "ממשלה לא יכולה להרשות לעצמה להעדיף רק שיקולי יעילות כלכליים על פני שיקולים ערכיים הנוגעים לחברה דמוקרטית. אסור שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר רק בגלל סירוב הממשלה לאפשר את פריסתו של חוב שאיננו גדול במיוחד. בעניין זה עלינו להיות יותר חכמים מצודקים"

 ריבלין הציע להמתין עד לאחר סיום הרפורמה למעבר מזיכיונות לרישיונות: "אנחנו נמצאים בעיצומה של רפורמה בשוק הטלוויזיה המסחרית, ויש להמתין עם מיצוי הדין כלפי ערוץ 10 עד להשלמת הרפורמה. אין זה נכון לזעזע את שוק התקשורת בישראל בתקופת המעבר. לא מדובר בחוב, שהממשלה איננה יכולה לעמוד בו. הממשלה צריכה לעזור במתן פרק זמן נוסף כדי לשלם את החובות. יש לפרוס את החובות של ערוץ 10, ולהסדיר את קיומו של הערוץ במסגרת משטר הרישיונות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן