Skip to content

נציגי הציבור בדירקטוריון 10 שוקלים להתפטר: ככה לא בונים חומה

נציגי הציבור בדירקטוריון ערוץ 10 שוקלים להתפטר, כך נודע למגפון. ההסלמה של הימים האחרונים, בעקבותיה החליטו בעלי ערוץ 10 להוציא לפועל את מהלך הפיטורים המיידי של מאה וחמישים עובדים, אינה מותירה ברירה בידי נציגי הציבור החוזים את חיסול מערכת החדשות בעקבות המהלך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום ראשון דירקטוריון ערוץ 10 נשלט בידי בעלי הערוץ רון לאודר, יוסי מימן וארנון מילצ'ן, שנציגיהם מהווים 60% ממועצת המנהלים. מספר נציגי הציבור במועצה הוא ארבעה בלבד ואלה שוקלים עתה את המשך דרכם במועצה, לנוכח החלטת הבעלים להפרד מיידית ממאה וחמישים עובדים: בלעדיהם, יודע כל אחד, כי חדשות 10 לא יוכלו לתפקד כיחידה מקצועית. אם יישארו חברים בדירקטוריון המאשר מהלך כזה, הם חשים כי ימעלו בשליחותם כנציגי ציבור.

רק לפני שנה מתח מבקר המדינה ביקורת על הנציגות המצומצמת של הציבור במועצות המנהלים של חברות חדשות 2 ו-10, שם היו רק שני נציגי ציבור מתוך ארבעה. מבקר המדינה טען אז, כי הרשות השניה לא פעלה די למען האינטרס הציבורי, והנה עתה אנו מתבשרים כי דירקטוריון ערוץ 10 עלול להיפרד לחלוטין מנציגי הציבור שלו.

הפגנת עובדי ערוץ 10 מול קרית הממשלה בתל אביב (צילום: דן בר דב)

בעלי ערוץ 10 החליטו להוציא לפועל את איום הפיטורים, עקב כשלון המגעים לפריסת חובות הערוץ בסך ששים מיליון שקלים. חברי הדירקטוריון מטעם הבעלים משתפים פעולה עם החלטת הבעלים, שמצד אחד, אינם יכולים לטענתם להמשיך בשידורים ללא פריסת החובות, ומצד אחר, נראה כי הם מנהלים את המאבק הייצרי מול ראש הממשלה בעיקר על גבם של העובדים. נציגי הציבור מוצאים את עצמם בסיטואציה זו בין הפטיש והסדן.

התקווה הקלושה של עובדי ערוץ 10 כי הפגישה עם שר האוצר יובל שטייניץ, שהתקיימה ביום שני השבוע, תניב פירות ותאפשר את המשך שידורי הערוץ – נמוגה כשהתברר כי הממשלה מסרבת להכנס להסדר פריסת חובות של הערוץ. בעקבות זאת, נקטו אתמול עובדי הערוץ שורת צעדי מחאה, בהם הפרעות הפגנתיות, תוך פריצה לאולפני שידורים חיים, עם סיסמאות וקריאות גנאי נגד הפיטורים ונגד הפגיעה בערוץ.

הפגנת ערוץ 10 (צילום: דן בר דב)

פוליטיקאים רבים מקצוות שונים של הקשת הפוליטית נרתמו למאבק ערוץ 10 בהנמקה של שמירה על הפלורליזם התקשורתי ועל התחרות בין אמצעי התקשורת ככלי חיוני להגנה על הדמוקרטיה. כל המאמצים  העלו עד כה חרס. בין הפוליטיקאים המתנגדים למהלך שיוביל לסגירת הערוץ נמנים יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אורי אריאל, שהודיע על כינוס דחוף של הועדה לדיון בנושא,  יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', יו"ר קדימה שאול מופז וכן יו"ר הכנסת ראובן ריבלין.

באסיפת חירום שהתקיימה היום בהשתתפות כארבע מאות מעובדי הערוץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, הורה יו"ר ועד עובדי הערוץ מתן חודורוב לעובדים לא לקבל לידיהם את מכתבי הפיטורים. האצבע המאשימה כוונה בישיבה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, המסרב לאפשר את דחיית תשלום חובות הערוץ.

בהודעה לעיתונות שהוציא ארגון העיתונאים לאחר האסיפה צוטט עיני כשאמר, כי מדובר במאבק על עתיד התקשורת כולה: "אנחנו יכולים להישאר חלילה כמו מדינת עולם שלישי, שבה אמצעי התקשורת אינם חופשיים וחזקים". עיני אמר עוד, כי מדובר רק בראשית המאבק על קיום הערוץ: "הייתי בישיבה מול האוצר  ומעולם לא ראיתי התנהלות כזאת שלהם. אפשר לפתור את המשבר הזה תוך יום-יומיים, וכל מה שצריך הוא הנחיה מראש הממשלה והשרים לצוותים המקצועיים… אני לא בטוח שיש לשר האוצר מנדט לפתור את הסיפור. נראה שמישהו החליט מסיבה לא עניינית לסגור את ערוץ 10".

מחר תתכנס הנהלת הרשות השנייה לדון בחילוט ערבויות הערוץ, אך עיני אמר כי גם החלטה על חילוט לא תרפה את ידיהם במאבק ולא תתקבל כגזר דין של סגירת הערוץ. "אני בודק כל מיני חלופות ולא על הכל אני יכול לדבר כאן."

יצוין כי לצד הקולות הקוראים להצלת הערוץ, ישנם קולות הקוראים לסגירתו. האגודה לזכות הציבור לדעת מחתימה עצומה הקוראת לראש הממשלה להביא לסגירת ערוץ 10 עקב מחדלים שמצאה בשידוריו. עיון בטוקבקים סביב המשך קיום הערוץ חושף אף הוא מערכת ייצרית, המכוונת בעיקר נגד מערך השכר הגבוה שהונהג בערוצים המסחריים וקוראת לצמצם בשכרם מנקר העיניים של מספר מגישים וכתבים, לפני שמתבכיינים על סגירת הערוץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן