Skip to content

מתנת הממשלה לראש השנה: הדלק מתייקר לשיא

הבנזין באירופה מתיייקר ב-14%, והמחיר המפוקח בישראל מגיב בהתאם: הדלק בארץ יעמוד על המחיר היקר ביותר מקום המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שני הקרוב, 3 בספטמבר, ממשלת ישראל מעניקה מנחה לראש השנה לכל בית בישראל, לא משנה אם בני הבית נוהגים במכונית או משתמשים בתחבורה ציבורית. מחיר הבנזין 95 אוקטן יעלה ב-55 אגורות לליטר ויעמוד על 8.25 שקל לליטר בשירות עצמי. זינוק של 7.1% מהמחיר כיום, והשיא הגבוה ביותר למחיר ליטר בנזין מיום קומה של מדינת ישראל. דרך אגב, אם אתם נוהגים לתדלק בשירות מלא, הוסיפו עוד 16 אגורות, המחיר יהיה 8.42 שקל לליטר בנזין.

מכבים מנועים, או חושבים פעמים לפני שיוצאים עם הילדים לטיול בחגים?
מכבים מנועים, או חושבים פעמים לפני שיוצאים עם הילדים לטיול בחגים?

מחיר הדלק עולה בשני שלבים: בלילה שבין שישי לשבת, יתווספו 7 אגורות לליטר בנזין בשל עליית המע"מ. בלילה בין שבת לראשון, הדלק יעלה בעוד 48 אגורות, בשל ההתייקרות כאמור. רק ביום שני, נרגיש את מלוא עוצמתו של מיכל דלק מלא במכונית.

מרכז טאוב לחקר מדיניות חברתית פירסם אתמול, כי מדינת ישראל במיקום השישי במיסוי על הדלק בין מדינות העולם המערבי. לטענת פרופ' דן בן דוד מהמרכז, התייקרות מחירי הבנזין לא קשורה למחירי הנפט בעולם, אלא נובעת מהמיסוי הגבוה וכן ממחיר הזיקוק והפצת הדלק בישראל.

השיא הקודם במחיר הדלק נקבע בתחילת אפריל, כשהדלק עמד על 8 שקל בשירות מלא ו-7.79 בשירות עצמי. המחיר הממוצע כיום בתחנות דלק עומד על 7.86 בשירות מלא וכ-7.7 שקל בשירות עצמי.

כזכור, ממשלת ישראל הודיעה על מספר צעדים בדרכה לכסות את הגירעון שנגרם בתקציב האוצר, והעלאת המע"מ הוא צעד בלבד בדרך לגבות מיסים בהיקף של 14 מיליארד שקל. לאחרונה עלו מחירי הבירה והסיגריות, בוטלו הטבות מיסים על מוצרי חשמל ובידור אלקטרוני וכן בוטל מס רכישה על דירה שנייה. במקביל, כל מי שמשתכר מעל 14,400 שקל יוסיף עוד אחוז מס למשכורתו, מי שמשתכר 67,000 שקל יוסיף עוד שני אחוזים. המע"מ יוסיף לקופת המדינה כ-2 מיליארד שקל השנה ועוד 4.4 מיליארד שקל במהלך שנה הבאה.
,

מעדיפים תחבורה ציבורית? גם מתייקרת

אלו מאיתנו שמעדיפים לחסוך בדלק ומשתמשים בתחבורה ציבורית, ישלמו גם הם תוספת בעקבות העלאת המע"מ. מחיר נסיעה בודדת בתחבורה ציבורית, כמו אוטובוס או רכבת קלה בירושלים, יעלה בשבת בכ-10 אגורות, ויעמוד על 6.7 שקל.

גם הנסיעה במונית מתייקרת, ומה שנחשב היום למחיר התחלתי בהפעלת מונה: 11.8 שקל ותוספת של 30 אגורות לכל קילומטר, יעמוד על 11.9 שקל להפעלתו של המונה ועוד 40 אגורות לכל קילומטר.
.

בשנת 2011, רכב פרטי נסע בממוצע כ- 16,800 ק"מ בשנה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום את ממוצע הנסועה (קילמוטראז') של כלי רכב בישראל. בשנת 2011, הסתכמה הנסועה הארצית של כלי הרכב המנועיים ב-51 מיליארד ק"מ לערך, עלייה של כ-1.7%, בהשוואה לשנת 2010. עלייה זו נבעה מגידול של כ-4.2% במצבת הרכב (הממוצעת) ומירידה של כ-2.5% בנסועה השנתית הממוצעת לרכב.

בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 1990, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית הארצית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם.

הנסועה השנתית גדלה ב-172% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-164%, הרי שטח הכבישים גדל ב-80% ואורך הכבישים ב-41% בלבד.

הנסועה הממוצעת לרכב עמדה על 19,400 ק"מבשנת 2011 (19,900 ק"מ ב-2010). כלי רכב פרטי נסע בממוצע כ-16,800 ק"מ (16,700 ב-2010). משאית סולר כ-33,400 ק"מ; משאית בנזין – כ-21,000 ק"מ; אוטובוס זעיר – כ-47,500 ק"מ; מונית – כ-81,900 ק"מ; אוטובוס – כ-66,500 ק"מואופנוע – כ-9,000 ק"מ.

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net

1 Comment

  1. זיו טרנר
    30 באוגוסט 2012 @ 19:20

    הממשלה תיקנה כמה מדרגות מס למטה ובמקביל העלתה את מס ההכנסה מה שיוצר נטל גדול יותר. לדוגמה 14,400 ירד ל-14,000

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן