Skip to content

התחדשו הפגזות המשטר סמוך לבירת סוריה

כוחות הנשיא אסאד מפגיזים שכונות של דמשק, קרבות עזים משתוללים בחאלב, ורוסיה אינה "נאחזת בציפורניה במשטר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חאלב הולכת ונחרבת
חאלב הנחרבת והולכת

רשת אל-ג'זירה מדווחת, מפי דוברי "משמרת זכויות האדם בסוריה," ארגון מורדים שבסיסו בלונדון, שהפגזת רובע טדמון בדרום דמשק החלה הבוקר אחרי לילה של קרבות רחוב עם המורדים. קבוצת פעילי מורדים אחרת מדווחת, שגם רובע חג'אר אסוואד הסמוך מופגז.

כוחות צבא סוריה הצליחו להשתלט על רוב איזורי דמשק שהמורדים כבשו בחודש יולי, אך אלה מפעילים טקטיקת פגע וברח באותם מקומות בהם הם נהנים מתמיכת האוכלוסייה, ולאחרונה אף הצליחו לדבריהם להפיל מסוק קרב.

בינתיים נמשכים קרבות קשים גם בחאלב. דוברי ה"משמרת" מסרו, שלוחמים מורדים כבשו את מפקדת ההגנה האווירית המרכזי באל בוקמאל סמוך לגבול עיראק, והוסיפו שעל פי "דיווחים ראשוניים," נפלו בידיהם טילי קרקע אוויר שיכולים להעצים את יכולתם להפיל את מטוסי המשטר. שישה עשר חיילי נ"מ נשבו בידי המורדים, שהמשיכו ותקפו את בסיס חיל האוויר הסמוך, חמדאן.

כיבוש מפקדת ההגנה האווירית נחשב "הישג מרכזי" למורדים, ודוברם מוסר שבעקבותיו פתחו כוחות המשטר בהפגזת העיר, שמתגוררים בה 60,000 בני אדם, והרגו לפחות חמישה אזרחים.

ביום שישי תקפו המורדים גם את בסיס חיל האוויר הסורי אבו זוהור במחוז אידליב שבצפון מערב המדינה, שם יירט צבא סוריה החופשית מטוס מיג במהלך השבוע.

בסך הכול נהרגו בסוריה אתמול, יום שישי, 125 בני אדם, 74 אזרחים, 29 חיילים ו 22 מורדים. המורדים טוענים להרס תריסר מטוסי קרב על הקרקע בהתקפותיהם על בסיסי חיל האוויר.

רוסיה אינה "נאחזת בציפורניה במשטר"

עם התגברות המרידה, אמר שר החוץ הרוסי, סרגי לאברוב, שקריאות ממשלות המערב ומדינות ערב

לאברוב - איננו נאחזים בציפורניים
לאברוב - איננו נאחזים בציפורניים

לנשיא אסאד שיסיג את כוחותיו מערי סוריה באופן חד-צדדי, משולות לדרישה "להיכנע," שאין להן שום זכות להביע.

קריאות כגון זאת שהשמיע מזכ"ל האו"ם, בן קי-מון, למשטר אסאד, לחדול מהשימוש בנשק כבד, הן "בלתי מציאותיות לחלוטין," דברי לאברוב.

"כאשר שותפותינו אומרות שעל הממשלה להסיג קודם כול את כל חייליה וכלי נשקה מהערים, ורק אחר כך תנהג כך האופוזיציה, ובכן, זאת היא תכנית בלתי ישימה לחלוטין… או שאנשים נאיביים או שזאת היא מעין פרובוקציה," אמר לאברוב.

לאברוב הדגיש שמוסקבה, בעלת ברית של אסאד המקיימת בסיס צבאי בעיר הנמל לטאקיה, אינה מתיימרת לתמוך באסאד או בממשלתו, אלא היא מבססת את מדיניותה על מצב הדברים יומיום כמות שהוא. "אנו איננו נאחזים בציפורניים בשום משטר או אדם בסוריה. אנחנו פשוט מבססים את עמדתנו על מה שמציאותי," הוא אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן