Skip to content

מעל אלף חדרי מלון ישובו לייעודם המקורי או יוסבו משימוש אחר

עשרות בקשות להסבה והשבה של מעל אלף חדרי מלון, בהשקעה כוללת של כ-272 מיליון שקלים, הוגשו למרכז ההשקעות של משרד התיירות לצורך קבלת מענקים. לראשונה מזה שנים הוגשה בקשה להקמת חדרי מלון חדשים בים המלח, שבו מתכנן משרד התיירות 12-16 מלונות נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

לא פחות מ-28 בקשות לבנייה של מעל אלף חדרי מלון חדשים, התקבלו במשרד התיירות בשבוע שעבר, כמענה לנוהל לסיוע ולעידוד הסבה או השבה של מבנים לבתי מלון. ההשקעה הכוללת בחדרי מלון אלה תגיע לכ-272 מיליון שקלים, כאשר המענקים עומדים על עד 20% מגובה ההשקעה ועד 28% באזורי ירושלים וטבריה.

ירושלים. בקשות לבניית 323 חדרים בהשקעה של כ-83 מיליון שקלים. (צילום: עירית רוזנבלום)
ירושלים. בקשות לבניית 323 חדרים בהשקעה של כ-83 מיליון שקלים. (צילום: עירית רוזנבלום)

הבקשות שהוגשו לאזור ירושלים הינן לבניית 323 חדרים בהשקעה של כ-83 מיליון שקלים. באזור טבריה מדובר על 100 חדרי מלון בסך השקעה של כ-26.5 מיליון שקלים. לחיפה הוגשה בקשה לבניית 54 חדרי אירוח בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקלים. הוגשה גם בקשה לבניית 64 חדרי אירוח בכפר החורש, בהשקעה של כמעט 32 מיליון שקלים.

כמו כן הוגשו בקשות להסבה/השבה של חדרי מלון באילת, אשקלון, בית שאן, בית שמש, קיבוץ דפנה, נהריה, עין גב ועכו.

כמות גדולה זו של בקשות משתלבת היטב עם המגמה הכללית המורגשת בבתי המלון בארץ, הנהנים בתקופה האחרונה משיעורי תפוסה גבוהים ומרווחיות.

עדיין חסרים בישראל כ-13 אלף חדרי מלון

במשרד התיירות ציינו כי העלייה המתמדת בשנים האחרונות במספר התיירים המגיעים לישראל, יוצרת אופטימיות בקרב יזמי מלונאות, ומובילה לריבוי פרויקטים. "משרד התיירות מעודד בניית חדרי מלון, בין היתר כחלק ממדיניות הרחבת ההיצע המלונאי ליצירת תחרות, שתוביל להוזלת מחירי הלינה בישראל לטובת תיירות הפנים והחוץ. כמו כן, לראשונה מזה שנים, בעקבות הוספת אזור ים המלח למפת אזורי עדיפות לתיירות, הופץ לאחרונה חוזר מנכ"ל הקורא להרחבת בתי מלון באזור זה. עקב כך, התקבלה במשרד התיירות בקשה ממלון לוט ים המלח לבניית 30 חדרי מלון נוספים. הבקשה תבחן בימים הקרובים", נמסר מהמשרד.

צילום מתוך אתר האינטרנט החדש לקידום ים המלח. ייתוספו חדרים
צילום מתוך אתר האינטרנט של משרד התיירות לקידום ים המלח. ייתוספו חדרים

לדברי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, תוספת חדרי מלון תגביר את התחרות ותביא להוזלת מחירי הלינה. "בים המלח אנחנו כבר עובדים על תכנית לבניית 12-16 בתי מלון נוספים, כחלק מתכנית פיתוח תיירותי ושיקום סביבתי", אמר.

מלבד הבקשות הללו, שעוברות כעת תהליך בדיקה ואישור במשרד התיירות, נמצאים כיום כ-6,000 חדרי מלון נוספים בתהליכי בנייה או בשלבי תכנון מתקדמים. עם זאת, כדי לעמוד ביעד שהציב משרד התיירות לחמישה מיליון תיירים בשנת 2015, עדיין חסרים בישראל כ-13 אלף חדרי מלון.

בהתאחדות המלונות בישראל הביעו שמחה על ההיענות הגבוהה של היזמים להשבת מבנים לפעילות מלונאית, להרחבת מלונות חדשים ולשיפוצים. נשיא ההתאחדות, עמי פדרמן, יצא כבר לפני שנה וחצי עם תכנית מעשית לתוספת ריאלית של חדרי מלון, תחת השם: "תבנו עלינו", ובה הצביע על הפוטנציאל הרב הן למשק והן ליזמים בהרחבת מלונות קיימים. במסגרת התכנית אז, קבעה ההתאחדות כי החסמים לתוספת מלונות חדשים הם: חוסר כדאיות כלכלית, רמת סיכון גבוהה מסיבות ביטחוניות ופוליטיות, גובה מחירי הקרקע בישראל והמחסור בקרקעות ייעודיות זמינות.

"התאחדות המלונות בישראל מקווה כי בעקבות ההצלחה, יגדלו עוד יותר התקציבים המיועדים להשבת מבנים למלונאות ולהרחבת מלונות קיימים", ציינו בהתאחדות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן