Skip to content

קבלת פנים של גיבור לרוצח בגרזן באזרבייג'ן

קהל עצום קידם את פני הרוצח המורשע בבואו לבירת המדינה, באקו. בודפשט ניאותה להסגיר את ספארוב לאזרבייג'ן, אך הוא זכה לחנינה זמן קצר אחרי שובו למולדתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ספארוב - גיבור לאומי
ספארוב - גיבור לאומי

לוטננט ראמיל ספארוב שב לבאקו ביום שישי והתקבל כגיבור על ידי קהל גדול שציפה לבואו. ספארוב נידון למאסר עולם אחרי שרצח בגרזן בשנת 2004 קצין ארמני, גורגן מרגריאן, באקדמיה צבאית בבודפשט, שם השתתפו השניים בקורס ללימוד אנגלית שאורגן על ידי נאט"ו. כך מדווחת רשת אל-ג'זירה.

בודפשט ניאותה להסגיר את ספארוב לאזרבייג'ן, אך הוא זכה לחנינה זמן קצר אחרי שובו למולדתו.

הונגריה טוענת שאזרבייג'ן הבטיחה שהקצין ישהה בכלא עד תום התקופה שנגזרה עליו ולא ישוחרר. נשיא אזרבייג'ן, אילחם אלייב, פרסם הוראה שלפיה הרוצח ספארוב: "ישוחרר מריצוי שארית עונשו," מיד אחרי הגעתו בטיסה מבודפשט.

ההחלטה עוררה ביקורת חריפה וצעדים דיפלומטיים מצד ארמניה, אויבת ותיקה של שכנתה אזרבייג'ן. נשיא ארמניה, סרג' סרקיסיאן, אמר ביום שישי: "איני יכול לשאת זאת. הרפובליקה הארמנית אינה יכולה לשאת זאת." ארמניה גם ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם הונגריה.

אזרבייג'ן מצדה הגנה על השחרור: "רמיל ספארוב זכה לחנינה בהתאם לחוקת אזרבייג'ן ולאמנת הסגרת נידונים," כתב יועץ הנשיא פואד אלקסרוב בהודעה רשמית. בצעד נוסף שעורר את זעם ארמניה, אזרבייג'ן החזירה את ספארוב לצבא והוא קודם לדרגת מייג'ור.

אזרבייג'ן הגיבה בחריפות לביקורת שמתחה עליה ארצות הברית, בטענה שהחנינה שניתנה לספארוב אחרי שישב בכלא שמונה שנים, עולה בקנה אחד עם האמנה האירופית לענייני הסגרה.

מתיחות קשה שוררת בין ארמניה לאזרבייג'ן בגין חבל נגורנו-קרבאך, אזור אזרי שנמצא בשליטת צבא ארמניה ומילצייה ארמנית מקומית מאז שנת 1994. כמאה וחמישים מפגינים התאספו אתמול, שבת, בירוואן, בירת ארמניה, שרפו את דגל הונגריה ודרשו לשים קץ לשיחות על פתרון שאלת נגורנו-קרבאך.

1 Comment

  1. שי
    4 בספטמבר 2012 @ 16:24

    יש לכם טעות… האזור נגורנו קראבך שייך לארמנים הרבה שנים קודמות לפני שקם העם האזרי האזור שייך לארמנים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן