Skip to content

השר כץ קרא לחולדאי לא להפעיל את התל-אופן ביום הכיפורים

שר התחבורה: הפעלת תל אופן ביום הכיפורים היא חציית קו אדום ופגיעה בסמל המקודש ביותר לעם היהודי. אם חולדאי לא יחזור בו מהחלטתו אפסיק את כל כספי הסיוע של משרד התחבורה בפרויקט. עיריית תל אביב: השר לא בדק את הפרטים – אי אפשר לשכור אופניים במשך יום הכיפורים. מינויים שנתיים יוכלו לשכור אופניים, ללא תשלום, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. קרא היום לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי לחזור בו מהחלטתו לאשר את הפעלת שירות השכרת האופניים תל-אופן גם ביום הכיפורים ולמנוע פגיעה קשה ביום המקודש ביותר לעם ישראל.

השר כץ ציין, כי הפעלת פרויקט תל-אופן ביום הכיפורים מהווה פגיעה בסמל המקודש ביותר של מדינת ישראל. "מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות. פרויקט תל-אופן הוא פרויקט חשוב, אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים", הוסיף השר כץ.

שר התחבורה הודיע, כי אם חולדאי לא יחזור בו מהחלטתו לאשר את הפעלת פרויקט השכרת האופניים ביום הכיפורים, הוא יפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של משרד התחבורה בפרויקט.

מיזם תל אופן. את התפעול מממנת העירייה (צילום: שרית פרקול)
מיזם תל אופן. את התפעול השוטף מממנת העירייה (צילום: שרית פרקול)

"מדובר בפרויקט חשוב ומצליח ולכן משרד התחבורה תמך ואף עודד את המיזם, באמצעות הקצאת תקציבים ובסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. אולם במידה שחולדאי ישבור את כל הכללים ויפגע ביום המקודש ליהודים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד בפרויקט", אמר כץ.

שר התחבורה הוסיף, כי בעבר אף תמך בחוק שקבע כי חבישת הקסדה בעת רכיבה על אופניים לא תחול על רוכבי אופניים בוגרים, בדרך עירונית, במטרה לעודד את המשך פרויקט תל- אופן.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מצער ששר התחבורה ישראל כץ, לא בדק את הפרטים בנושא שירותי תל-אופן ביום הכיפורים, טרם הודעתו לעיתונות בנושא. בניגוד לדברי שר התחבורה  – מערכת התל-אופן לא תופעל ביום הכיפורים ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במשך היום.

"המנויים השנתיים יוכלו ללא תשלום לשכור אופניים לפני החג ולהחזירם בצאתו, כך שאין כל פגיעה בקדושת יום הכיפורים בפעולה זו. יצוין כי גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום הכיפורים ולהחזירם בצאתו, אך המנויים חויבו על משך ההשכרה, השנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים. יש לציין כי תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על ידי עיריית תל אביב-יפו. העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט, שהצלחתו כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה".

בתגובה להודעת עיריית תל אביב, מסר משרד התחבורה: "משרד התחבורה העביר עד כה לעיריית תל אביב כ-20 מיליון שקל כסיוע למימון הקמת פרויקט תל- אופן. מדי שנה משתתף המשרד בהקמת פרויקטים שונים ברחבי העיר תל אביב בהיקף של מיליוני שקלים."

מבדיקת מגפון מתברר, כי עלות פרויקט תל-אופן, שהחל לפעול בחודש מאי 2011, הייתה 70 מיליון שקל, מתוכם מימן משרד התחבורה בתחילת הפרויקט 20 מיליון שקל. מאז ועד היום לא השתתף המשרד במימון התיפעול השוטף של פרויקט חשוב ומוצלח זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן