Skip to content

פרס: "אין להיבהל ואין להקל ראש באיומים. ישראל חזקה מתמיד"

בטקס הענקת תעודות הוקרה ליחידות מילואים מצטיינות, אמר פרס כי "לישראל ישנם כלי הגנה משלה. אלה שנוצרו בעבר, אלה שמפותחים היום ואלה שיפותחו מחר". על השוויון בנטל: "הנטל צריך להתחלק על כל אזרח באופן שוויוני." שר הביטחון ברק, התייחס לחוק המילואים ואמר: "אנחנו בשנה השלישית לחוק המילואים. נעשה לא מעט, אך הדרך עוד רבה לפנינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המזרח התיכון סוער היום. גדוש איומים ישנים וחדשים. אין להקל בהם ראש, אבל גם אין להיבהל מהם. ישראל היום חזקה מתמיד. לישראל ישנם כלי הגנה משלה. אלה שנוצרו בעבר, אלה שמפותחים היום ואלה שיפותחו מחר".

כך אמר הערב נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס הענקת תעודות הוקרה ליחידות מילואים מצטיינות. בטקס העניק הנשיא תעודות הוקרה לשש עשרה יחידות מילואים מצטיינות, שפעילותן מתאפיינת במסירות רבה, נחישות והתמדה.

"אין להיבהל מהאיומים". הנשיא שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
"אין להיבהל מהאיומים". הנשיא שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא פרס התייחס לסוגיית השוויון בנטל ואמר: "בצה"ל ובשירות המילואים צריכים לשרת כל מי שיכול בפועל לשרת. לחמנו בשבע מלחמות קשות. תמיד במצוקה של כוח אדם ומשאבים. האיבה סביבנו לא קַטְנַה.  והנטל צריך להתחלק על כל אזרח באופן שוויוני. העם כולו חייב להשתתף בבניית מדינתו והעם כולו חייב להשתתף בהגנה על ביטחונה. אתם אנשי המילואים תורמים יותר מרבים אחרים. מזלה של ישראל שהיא זכתה באנשי מילואים שכמותכם. המתנדבים מרצונם לכל מבחן אמת, לכל מבחן בוער, לכל מבחן תובעני".

הנשיא הדגיש את החשיבות בסיוע לאנשי המילואים ואמר: "אני קורא לציבור המעסיקים בישראל ולמוסדות להשכלה גבוהה, להתחשב ולסייע בידי אנשי המילואים למלא את תפקידם החיוני בהגנה על הארץ ושהתנדבותם לא תיפגע במקום עבודתם או בקידומם בו".

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לחוק המילואים ואמר: "אנחנו בשנה השלישית לחוק המילואים. נעשה לא מעט, אך הדרך עוד רבה לפנינו. אני יודע כי נדרש לפעול עוד הרבה בתחום היחס של החברה וגם בתחום תגמול אנשי המילואים, לא כפיצוי, אלא כביטוי להוקרה ולהערכה של החברה כולה למסירותכם ולמה שאתם עושים. אני מודה לכל אחד ואחד מכם, כאן בקהל, ביחידות ובבית, על כל מה שאתם עושים כל השנים. אני מודה גם למשפחות ולבני הזוג, בלעדיהם לא הייתם כאן, בלעדיהם אי אפשר להיות מפקד והרבה פעמים אי אפשר להיות לוחם במילואים. אני יודע שאתם מוכנים לכל מבחן, אני מחזק את ידיכם, בוטח בכם ומקווה שלא נידרש לו, ושתהיה פשוט עוד שנה טובה".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אמר:"בתקופה האחרונה נשמעים איומים הקוראים למחוק את מדינת ישראל. מול כל אלה צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש. נגיע לכל מקום בכל זמן ונגן על העם הזה". גנץ הודה לנשיא המדינה שמעון פרס, "אשר ליווה את צה"ל מיום הקמתו, וגם היום שומר פינה חמה לחיילינו ומפקדינו" והודה למפקדי היחידות המצטיינות, "על כל שעשיתם ושעוד תעשו בשירות העם והארץ".

יחידות המילואים המצטיינות לשנת תשע"ב: גדוד שריון בעוצבת "נתיבי האש" של פיקוד צפון, גדוד הנדסה בעוצבת "המפץ" של פיקוד צפון, גדוד תותחנים בעוצבת "הגליל" של פיקוד צפון, גדוד שריון "הפורצים" בעוצבת "עמוד האש" של פיקוד צפון, גדוד שריון בעוצבת "הגליל" של פיקוד צפון, גדוד שריון בעוצבת "עידן" של פיקוד מרכז, גדוד "בזק" בעוצבת האש של פיקוד מרכז, גדוד נ"ט בעוצבת "האש" של פיקוד מרכז, גדוד חיל רגלים בעוצבת "סיני" של פיקוד הדרום, יחידת חיל רגלים בעוצבת "אדום" של פיקוד הדרום, פלוגת סיור בעוצבת "סיני" של פיקוד הדרום, גדוד חילוץ במחוז הצפון של פיקוד העורף, טייסת "הנגב" של זרוע האוויר והחלל, יחידת "שלדג" של זרוע האוויר והחלל, שייטת 13 של חיל הים, גדוד מובילים במרכז ההובלה שבאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן