Skip to content

פרס: "איננו מאיימים ואיננו נבהלים מאיומים"

בטקס הענקת פרסי ביטחון ישראל, בבית הנשיא, הציע הנשיא פרס לאויבי המדינה: "לא לטעות לגבי יכולותינו הגלויות והגנוזות, לא בעבר, ולא בעתיד". הנשיא הדגיש: "אין עוד מדינה בעולם בגודלה של ישראל, היודעת לפתח ולבנות מטוס משלה, טנק משלה, טיל משלה, לוויין משלה. לפתח קֶשֶב רחוק וראיית לילה צלולה". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר היום על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"איננו מאיימים על אף אחד ואיננו נבהלים מאיומים נגדנו. ישראל מסוגלת להדוף כל איום בין אם הוא בא מקרוב ובין אם מרחוק. ידענו איומים כבדים ויצאנו מהם כשידינו על העליונה ואני מציע לאויבינו לא לטעות לגבי יכולותינו הגלויות והגנוזות, לא בעבר, ולא בעתיד".

כך אמר הערב נשיא המדינה, שמעון פרס, בטכס חלוקת פרסי ביטחון ישראל, שנערך במשכן נשיאי ישראל. הנשיא הדגיש: "אין עוד מדינה בעולם בגודלה של ישראל, היודעת לפתח ולבנות מטוס משלה, טנק משלה, טיל משלה, לוויין משלה. לפתח קֶשֶב רחוק וראיית לילה צלולה". ובפנותו אל חתני פרס ביטחון ישראל, אמר להם: "אתם, מקבלי הפרס, מעניקים לישראל עוצמה עשויה מחכמה והרתעה הבאה מהלא נודע. רוב ההישגים המצוינים, שזיכו אֶתכם בַּפרס השנה, הם חסויים. אבל לפחות אחד מהם שהתגלה, מעיד על רבים שעוד חבויים. ישראל, למשל היא הראשונה בעולם שפיתחה את 'כיפת ברזל'. שבתוך פרק זמן קצר ובעזרת החלטה נכונה,  וביצוע חריף ונמרץ, הוּשלמה והפכה למִבצעית. אלפי אזרחים חשים היום בטוחים יותר בזכות ה'כּיפה' והם חבים את ביטחונם לַסוללות שיירטו את הטילים במעופם וּמנעו פגיעות רבות בעיקר ביישובי עוטפי עזה שממנה נורים רוב הטילים".

"אשרי העם שאתם בניו". טקס פרסי ביטחון ישראל. (צילום: אריאל חרמוני)
"אשרי העם שאתם בניו". טקס פרסי ביטחון ישראל. (צילום: אריאל חרמוני)

שר הביטחון, אהוד ברק אמר:" מערכת היירוט הרב-שכבתי, הכוללת בתוכה את מערכת כיפת ברזל, אשר ראשיה ומפתחיה יושבים כאן עמנו הערב, חייבת להפוך לפרוייקט לאומי מוביל, ויש להקצות לכך, את כל המשאבים הנדרשים".

שר הביטחון הוסיף: "בעצם הימים הללו עומדת ישראל בפני אתגרים מורכבים מקרוב ומרחוק. אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות, גם כשקשה  לחזות לאן יובילו. ישראל נדרשת בעת הזו לקור-רוח, שיקול דעת, אחריות, נכונות לקבל החלטות, ולפעול על פיהן אם יהיה צורך בכך".

בפנותו לחתני פרס ביטחון ישראל אמר שר הביטחון: "בזכותכם, אנחנו יכולים לשלוח 'זרועות ארוכות' באוויר, ביבשה, בים ובעולם הסייבר, ליירט טילים במעופם, להשפיע על דפוסי פעולה של מערכות, ולפעול להגנת ישראל בעולם, ללא גבולות וללא מגבלות. אחרי הערב הזה, תשובו איש איש לעבודתו. אלמונים באתם ואלמונים תשובו אל העשייה שלכם.  זו המשנה כללים ובוראת יש מאין. אשרי העם שאתם בניו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן