Skip to content

חופשה מרוכזת בחול המועד, רק אם לעובד יתרת זכות של ימי חופשה

מעסיק אינו רשאי להוציא לחופשה ללא תשלום עובד שאין לזכותו ימי חופשה בזכות. אחרת - יהיה העובד זכאי לתשלום מלא עבור הימים שהיה בהם בחופשה כפויה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגונים ומקומות עבודה רבים, ובכללם משרדי ממשלה ומקומות עבודה ציבוריים גדולים, נוהגים לבצע "הדממה" של מקום העבודה בימי חול המועד של סוכות ופסח. בתקופה זו נכפית על העובד יציאה לחופשה, תוך ניכוי ימים אלה מימי החופשה של העובד.

האם הדבר מותר על פי חוק, האם העובד רשאי להתנגד לכך, ומה אם אין לעובד ימי חופשה בזכות? עו"ד גל גורודיסקי, מומחה ביחסי עבודה ממשרד גורודיסקי ושות',  מסביר כי מעסיק רשאי להוציא את עובדיו לחופשה מרוכזת בחול המועד בתנאי שלעובדים עומדת יתרת ימי חופשה צבורה כמניין ימי החופשה בפועל.

עו"ד גל גורודיסקי
העובד רשאי לתבוע את תשלום ימי החופשה. עו"ד גל גורודיסקי

"מעסיק חייב לנהל עבור העובד פנקס חופשה ובה לרשום את יתרת ימי החופשה העומדים לזכותו. מעסיק אינו יכול להוציא לחופשה כפויה עובד שאין לו ימי חופשה בזכות ולרשום לחובתו של העובד ימי חופשה אותם יצבור בעתיד. כמו כן, מעסיק לא יכול לנכות משכרו של העובד את ימי החופשה הכפויה".

"לכן, מעסיק המאלץ עובד (שאין לו ימי חופש צבורים) לצאת לחופשה ללא תשלום, חייב לשלם לו את ימי החופשה", מסביר עו"ד גורודיסקי. "במידה שלא עשה כן, העובד רשאי לתבוע את תשלום ימי החופשה או לראות עצמו כמפוטר בשל הרעת תנאים, ולדרוש פיצויי פיטורים.

"אם העובד מסכים לחופשה ללא תשלום, אזי הוא צריך לדעת כי בתקופת חופשה ללא תשלום הוא אינו זכאי לתשלום זכויות נלוות כגון: פנסיה, חגים, הבראה וכו'. בנוסף, חופשה ללא תשלום לא נחשבת לצבירת זכויות התלויות בוותק כגון: פיצויי פיטורים.

"למקומות עבודה שעובדים כרגיל בימי חול המועד, עו"ד גורודיסקי מציין כי על פי חוק, ימי חול המועד נחשבים ימי עבודה רגילים, והמעסיק רשאי לדרוש כי העובד יעבוד במהלך ימי חול המועד יום עבודה מלא ורגיל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן