Skip to content

בהישמע אזעקת אמת: פיקוד עורף לחיות מחמד

פיקוד עורף לחיות הבית הוא מרכז ארצי לטיפול, הכוונה וסיוע במצבי חירום ארציים (מלחמה, רעידת אדמה) אשר ידרשו טיפול המוני, לרבות תיאום מול גורמים רלוונטיים לטובת חיות הבית ועולם החי בכלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לדאוג לכל הדרוש גם הכלב (צילום: שרית פרקול)
לדאוג לכל הדרוש גם הכלב (צילום: שרית פרקול)

 

‏הקשר הרגשי ותפיסת חיית המחמד כחלק מן המשפחה, גורמת ללא מעט בעלים של בעלי החיים דאגה וחשש לגורלן במקרה של מלחמה או סכנה אחרת.

צרכי השעה, יחד עם היכרות וניסיון של שנים בעשייה למען הקהילה בעתות של משברים – הביאה את בית הרופאים הווטרינריים במכבים וחטיבת ההטסה הבינלאומית שלו – Terminal4pets, להירתם להקמת מה שהוא מגדיר פיקוד עורף ארצי לחיות הבית. "אם מדובר באיום האיראני ו/או במפגע עתידי אחר, הגיע הזמן להתכונן וליזום", טוען ד"ר איתן קריינר, מנהל בית הרופאים הווטרינרי במכבים, כשהוא למעשה רואה את הפתרון בהוצאת חיית המחמד מחוץ לגבולות המדינה ביחד עם בעליה.

ד"ר איתן קריינר מבית החולים הווטרינרי במכבים. החיות הן חלק מהמשפחה
ד"ר איתן קריינר מבית החולים הווטרינרי במכבים. החיות הן חלק מהמשפחה

פיקוד העורף לחיות הבית הקצה לכך מספר טלפון ייעודי שבו יענה צוות המרכז לפניות התושבים ויחבר בין הגורמים הרלוונטיים: רשויות, בעלי חיות הבית, וטרינרים, ארגונים ועמותות – על מנת לתת טיפול בזמן אמת לאירועים אפשריים.

ד"ר קריינר וצוות Terminal4pets גיבשו מספר המלצות למשפחות בעלות חיות בית:
• מומלץ לוודא שחיות הבית תהיינה מחוסנות ומטופלות בהתאם לקביעת הווטרינר המטפל.
• יש להצטייד במלאי מזון חיות מספיק (בדרך כלל בשק אוכל נוסף, המתאים לגודל בעל החיים) ובחול נקי לחתולים.
• יש לוודא שבעלי החיים יהיו מסומנים בקולר עם פרטי הבעלים ושבב בינלאומי.
• מומלץ להכין כלוב נסיעה/ הטסה מראש, בייחוד לחתולים.

צוות Terminal4pets מרכז בימים אלו רשימות של מתנדבים, מרפאות וטרינריות, פנסיונים בעלי יכולת קיבול גבוהה, לרבות ארגונים ומוסדות, אשר יאפשרו טיפול יעיל ומסודר בעת צורך. צוות הפיקוד מזמין את הציבור לפנות בכל שאלה ו/או הצעת ייעול וקורא למתנדבים להירשם בתחום ולפי יכולתם.

משפחות השוקלות להכין את חיות הבית לפינוי מסודר לחו"ל צריכות לטפל בארבעה נושאים:

וטרינריה

רוב מדינות העולם מקבלות חיות באהבה, אך יש להן דרישות מחמירות ומשתנות לפרקים להכנסת חיות מחמד. הדרישות שונות ממדינה למדינה וכוללות בדיקות, חיסונים, טיפולים ובמקרים מסוימים גם זמן המתנה או אפילו הסגר למשך חצי שנה מיום הכניסה למדינה. מי שעמד מול הבירוקרטיה והמגבלות שמציבות חברות התעופה והמדינות השונות, יודע שישנם הרבה תהליכים שצריך להכיר ולבצע, עד שמגיעים לארץ היעד עם הכלב, החתול או כל חיית מחמד אחרת. חשוב לוודא שבעלי החיים יהיו מחוסנים ומטופלים לאו דווקא על פי איזור המגורים פה בארץ, אלא על פי הטיפולים הרלוונטיים למדינת היעד.

בידוק מסמכים

הכנת מסמכים מתאימים לתהליך השילוח ולמדינת היעד, אף היא תהליך הדורש ידע. בחברת "Terminal4Pets" מציעים מידע עדכני לגבי שילוח מישראל וחזרה, באמצעות קשר יומיומי עם גורמים רלוונטיים בעולם, עם משרדי הממשלה בישראל, עם חברות התעופה ועוד.

מידע לגבי חברות התעופה השונות

כפי שבכל מדינה יש חוקים ליבוא ויצוא חיות מחמד משלה, כך גם לכל חברת תעופה ישנן הנחיות ונהלים משלה.

תאי טיסה וכלובים

חלק מחברות התעופה מאפשרות לבעלי חיים לטוס בתא הנוסעים עם בעליהן, בתנאי שמשקלן (יחד עם כלוב הטיסה), אינו עולה על 8 קילוגרמים. ישנם כללים ברורים לבחירת הכלוב המתאים לפי דרישות חברת התעופה, שחשוב להכיר לפני הרכישה.

מספר הטלפון הייעודי: 1-800-220-555
לקבלת מידע נוסף וטיפים, גלשו לאתר האינטרנט www.terminal4pets.com.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן