Skip to content

מפגינים פלסטינים חסמו כביש בשטחים במחאה על יוקר המחייה

מפגינים פלסטינים חסמו הבוקר כביש ראשי בגדה המערבית, גלגלו סלעים והבעירו צמיגים. הרשות הפלסטינית קוראת להימנע ממחאה אלימה. ראש הממשלה פיאד: "ביטול המצור הכלכלי על עזה והמגבלות הכלכליות שמטילה ישראל על הגדה המערבית, ישפר מאוד את המצב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות מפגינים חסמו היום (ראשון) לפנות בוקר בסלעים את כביש אל- נור ברשות הפלסטינית בשני הכיוונים והבעירו צמיגים, במחאה על יוקר המחייה. כביש אל-נור ידוע יותר ככביש 57, המקשר בין טול כרם וכפרים בסביבתה ליישובים נור א-שאמס  ענבתא ושכם. לדברי סוכנות הידיעות מען הפלסטינית, סטודנטים פלסטינים הביעו כעס על החסימה, כי נמנעה מהם הגישה לאוניברסיטאות היום.

 

צמיגים בוערים על כביש 57. מחאה פלסטינית (צילום: סוכנות מען)
צמיגים בוערים על כביש 57. מחאה פלסטינית (צילום: סוכנות מען)

כביש אל נור מהווה ציר תנועה מרכזי בין ערי הגדה ומשמש כיום בחלקו לתנועה פלסטינית בלבד. בעת האינתיפאדה הראשונה נחסם הכביש עשרות פעמים על ידי הפלסטינים. לדברי סוכנות מען, גורמים פוליטיים פלסטיניים קראו הבוקר למפגינים לא להיגרר לאלימות. גם באסם אל שלעי, מזכיר מפלגת השמאל הפלסטינית, המובילה את המחאה הכלכלית בגדה,  קרא למפגינים להיזהר על מנת "להימנע מוונדליזם, שיוביל לבערה על פני כל פלסטין".

אתמול (שבת), התאספו כמה אלפי מפגינים מול ביתו של ראש ממשלת פלסטין, סאלם פיאד, ותבעו ממנו להתפטר ולפזר את הממשלה לנוכח המצב הכלכלי המחמיר בשטחים. פיאד אמר אמש, כי הוא מבין את כעס הציבור נוכח המצב, אבל הגן על המדיניות הכלכלית שנוקט ממשלו: "זו המדיניות הכלכלית הנכונה בשל המצב", אמר.

סאלם פיאד, שהתראיין הבוקר לרדיו פלסטיני, הוסיף: "ברור שמצבנו ישתפר כשהמצור הישראלי על עזה יפסק, ויבוטלו המגבלות שמטילה ישראל על כלכלת הגדה המערבית".  המפגינים פינו אחרי מספר שעות את הכביש והודיעו כי המחאה נגד המדיניות הכלכלית הקשה תמשך בכול הגדה, עד שיתקבלו דרישותיהם ותפוזר הממשלה הנוכחית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן