Skip to content

ארגונים יהודיים זועמים על ייחוס הסרט האנטי מוסלמי ליהודים

מוחים על דיווחי התקשורת הראשוניים שלפיהם הסרט האנטי-אסלאמי "תום-לב של מוסלמים" מומן על ידי תורמים יהודים, ומכנים אותם חסרי אחריות ואפילו מסוכנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אין תום לב בטרגדיה הזאת
אין תום לב בטרגדיה הזאת

רשת CNN מצטטת את אייב פוקסמן, מנכ"ל הליגה למניעת השמצה: "אנו מודאגים מאוד שרעיון שקרי זה, לפיו יהודי ישראלי ומאה תומכים יהודים עמדו מאחורי סרט אנטי מוסלמי, עומד עכשיו על רגליו ותופס תאוצה ברחבי העולם. בעידן שבו תיאוריות קנוניה, בפרט כאלה שטבען אנטישמי, מופצות באינטרנט בתוך דקות, חיוני מאוד שאותם גופי תקשורת שדיווחו על זהותו יתקנו זאת מיד."

גם מרכז שמעון ויזנטל תקף את הכיסוי התקשורתי הראשוני של הפרשה: "מדאיג מאוד שהפרויקט הוצג מלכתחילה באופן שקרי ומורחב כאמריקני-ישראלי ושחמישה מיליון דולרים גויסו על ידי יהודים למימונו. אנו מודאגים מאוד שדיווחי תקשורת ראשוניים אלה משמשים קיצונים אסלאמיים כדי ללבות עוד אנטישמיות אלימה שהיא חלק מתת-תרבות של שנאה."

הסרט הפרימיטיבי עורר מחאות אלימות במצרים, תימן, טוניסיה, מרוקו, סודן, איראן, עיראק ישראל והרשות הפלסטינית. אספסוף תקף את הקונסוליה האמריקנית בבנגאזי שבלוב ורצח את השגריר האמריקני ושלושה אמריקנים נוספים.

בדיווחים ראשוניים, לרבות בוול סטריט ג'ורנל, נטען שבמאי הסרט הוא ישראלי בן 52 המתגורר בקליפורניה ושמו סם בוסיל, ותורמים יהודים מימנו אותו.

בדיווח בוול סטריט ג'ורנל בראשית השבוע טען הבמאי שהסרט: "היה יוזמה פוליטית להסב תשומת לב לצביעות האסלאם." אתמול, יום חמישי, התקרבה התקשורת לזהותם האמיתית של הבמאי ושל מממני הסרט.

הרשויות הפדראליות מאמינות עתה שמאחורי הסרט עומד נקולה באסלי נאקולה, שהורשע בשנת 2009 בהונאת בנק, וירד כנראה למחתרת. צלילם הדומה של השמות, באסלי – בוסיל, מגביר את החשדות שהשניים הם בעצם אותו אדם.

אחד מאנשי צוות ההפקה של הסרט אמר לכתב CNN, שהוא מאמין שיוצר הסרט הוא נוצרי קופטי. לעוינות בין המיעוט הקופטי החי במצרים לרוב המוסלמי יש היסטוריה ארוכה, ובחודשים האחרונים התחוללו במדינה כמה התנגשויות דמים על רקע זה.

אף שהאמת בדבר מימון הסרט יוצאת כנראה לאור, יש האומרים שנדרש לתקשורת זמן רב מדי לפני התחלת הבירור לגבי זהות יוצריו. "היו לפחות שבע סיבות ברורות מדוע 100 יהודים ישראלים לא יכלו לעמוד מאחורי הווידיאו המחורבן," אמר רוב אשמן, עורך ה"ג'ואיש ג'ורנל", היוצא לאור בלוס אנג'לס. "ממש בהתחלה היו אותות אזהרה רבים כל כך והתקשורת אינה אמורה לשנן את הסיפור כתוכי, אלא לברר האם הוא אמיתי."ההפקה החובבנית של הסרט היתה אחד הרמזים הגדולים לכך, ששום קבוצת מיליונרים מאיזו דת לא עמדה מאחוריו," אמר אשמן.

"הוא נראה כאילו עשו אותו ב-29 דולרים. למעשה… בהשוואה לאנשים שאיבדו את חייהם בלוב זו לא ממש טרגדיה, אבל היא עלולה לגרום טרגדיות נוספות. אסור היה לדווח מלכתחילה שיהודים עומדים מאחורי הסרט – הדבר מזין דעות קדומות של בני אדם."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן