Skip to content

רכבת ישראל סייעה להקים פארק על אדמה פלסטינית פרטית

המנהל האזרחי הודיע, כי לפני שבועיים הוצא צו הפסקת עבודה. מנהל עבודה העיד שאולי יש צו, אבל 100 משאיות פורקות עפר בשטח מדי יום. העבודות החלו דווקא בשטחים בבעלות פרטית, כך חושף היום לראשונה עיתון "הארץ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיתון "הארץ" חושף היום, כי רכבת ישראל שותפה למתנחלים ופועלת בחודשים האחרונים להקמת פארק על אדמה פרטית של תושבי כפר שבתין, סמוך להתנחלות ניל"י שבמועצה האזורית מטה בנימין. הפארק, שמשתרע על שלושים דונם, מוקם ללא היתר. לפי המנהל האזרחי: לפני כשבועיים הוצא צו הפסקת עבודה, כולל דרישה להחזיר את המצב בשטח לקדמותו. מנהל עבודה במקום העיד, שאולי יש צו, אבל 100 משאיות פורקות עפר בשטח מדי יום.

ממועצת מטה בנימין נמסר בתגובה לעיתון, כי "הוסכם עם רכבת ישראל, כי פסולת העפר מהמנהרה הנחפרת באזור לטרון, כחלק ממיזם מסילת הברזל לירושלים, תשמש ליישור הוואדי שלמרגלות ההתנחלות".

חוקר התנחלויות דרור אטקס, שחשף את דבר העבודות הנערכות במקום, אמר כי מסתבר שישראל לא רק מוציאה מהגדה המערבית מחצבים טבעיים במחירי סוף העונה, אלא גם מייצאת לשם חלק מהזבל שהיא מייצרת על גבה של האוכלוסייה הפלסטינית". הוא הוסיף: "העבודות באתר החלו דווקא על האדמות הפרטיות, ומשם – לאחר שבועות ארוכים של עבודה – החלו לשפוך את החומר גם בחלק שישראל החליטה שהוא אדמות מדינה".

מרכבת ישראל נמסר: "עודפי העפר מפונים לאתרים המיועדים לכך, בהתאם לאישור הגורמים המוסמכים ובפיקוחם. רכבת ישראל מקפידה על ביצוע מלוא ההנחיות של הגורמים המוסמכים וכל חריגה המובאת לידיעתה מטופלת באופן מיידי. הרכבת תכבד כל צו ותלמד את פרטי המקרה וההנחיות של מוציא הצו".

אטקס ציין, כי צילומי אוויר מראים בבירור, שעד תחילת שנות האלפיים השטח היה מעובד. עיבוד הקרקע הופסק עקב חסימת הגישה לאיזור בתחילת האינתיפאדה השנייה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן