Skip to content

נתניהו קוצב חצי שנה לאיראן כדי להגיע לפצצה גרעינית

בראיונות שנתן ראש הממשלה לרשתות ה-CNN וה-NBC, הוא אומר כי כבר במחצית שנת 2013 תחזיק איראן ב-90 אחוז מהכמות הדרושה כדי להפיק פצצה גרעינית. על הטענה כי הוא מתערב במערכת הבחירות בארה"ב אמר: "איני מונחה על ידי לוח הזמנים הפוליטי בארה"ב, אלא על ידי לוח הזמנים של העשרת אורניום. האיראנים לא לוקחים פסק זמן בגלל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איראן זקוקה רק לכששה חודשים כדי להגיע לפצצה גרעינית. כך טוען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראיונות שנתן לרשתות ה-CNN וה-NBC. לדבריו, כבר במחצית שנת 2013 תחזיק איראן ב-90 אחוז מהכמות הדרושה כדי להפיק פצצה גרעינית.

בראיונות – ששודרו הערב במלואם – מזהיר ראש הממשלה כי "חייבים להציב לאיראנים קווים אדומים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי". לדבריו, הצבת הקווים האדומים יכולה להפחית את הסיכוי להתקפה צבאית על מתקני הגרעין האיראניים. "אם האיראנים יידעו, שישנה נקודה שאסור להם לחצות, משום שאז ישאו בתוצאות – אני חושב שהם לא יחצו אותה", אמר נתניהו. "זה הוכח פעם אחר פעם. הנשיא קנדי הציב קו אדום בפני הסובייטים במשבר הטילים בקובה. הוא ספג ביקורת בשל כך, אבל המהלך הזה הרחיק למעשה את העולם מעימות והשיג עשרות שנים של שלום".

"אנחנו מתקרבים לסוף המשחק, אנחנו צריכים לקבוע קו אדום." נתניהו בראיון ב-NBC
"אנחנו מתקרבים לסוף המשחק, אנחנו צריכים לקבוע קו אדום." נתניהו בראיון ב-NBC

נתניהו הזכיר גם את דו"ח סבא"א האחרון, שבו דווח על האצת המאמצים האיראניים להעשרת אורניום. "ברגע שהם ישיגו את החומר ויעשירו אותו – הם יכולים להפוך אותו לנשק באתר עבודה קטן, קרוב לוודאי בגודל הסטודיו שלך, במדינה ענקית שגדולה מגרמניה, גדולה מצרפת. הסיכוי לגלות את זה קטן מאוד. לא הייתי סומך על כך".

על "מדיניות הקו האדום" שלו אמר נתניהו: "אנחנו צריכים להציב לאיראן קו אדום. זה חיוני. גמישות היא דבר חשוב, אבל בשלב מאוחר זה של המשחק איראן צריכה לראות בהירות. לא הייתי אומר את זה לפני שלוש שנים, שנתיים או שנה, אבל אנחנו מתקרבים לסוף המשחק, אנחנו צריכים לקבוע קו אדום. אם הם לא יידעו מהו הקו האדום, הם יחצו אותו".

[related-posts]

נתניהו הזכיר בראיון את כשלונות המודיעין הישראלי והאמריקני, שהופתעו מפיגוע ה-11 בספטמבר ולא גילו – אלא לאחר כשנתיים – את המתקן הגרעיני התת קרקעי שאיראן בנתה מתחת להר בפורדו.

נתניהו הכחיש בראיונות שנתן כי הוא מתערב במערכת הבחירות האמריקנית. "איני מונחה על ידי לוח הזמנים הפוליטי בארה"ב, אלא על ידי לוח הזמנים של העשרת אורניום", אמר נתניהו. "האיראנים לא לוקחים פסק זמן בגלל הבחירות בארה"ב. הלוואי שהיו עוצרים את הצנטריפוגות שלהם ולא היינו צריכים לדבר על זה עכשיו. (אבל) הם עושים ההיפך".

נתניהו הוסיף: "אני יודע שמנסים לדחוף אותי לתוך הבחירות. אני לא אעשה זאת. אנחנו מוקירים את התמיכה הדו-מפלגתית בישראל מצד דמוקרטים ורפובליקנים, זה לא נושא של בחירות. יש עניין לכל האמריקנים לעצור את איראן. אני מאמין שסוגיית הגרעין חשובה לדמוקרטים כמו לרפובליקנים ולאובמה כמו לרומני".

ובינתיים, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, מרטין אינדיק, צופה כי בשנה הבאה יהיה עימות צבאי בין ארה"ב לאיראן. עם זה, הוא סבור כי לא הגיעה העת לפעולה צבאית אמריקנית משום שלאיראן עדיין אין נשק גרעיני. "עדיין יש זמן, אך לא הרבה", הבהיר אינדיק.

 בריאיון בתכנית "פגוש את האומה" ברשת CBS הוסיף אינדיק כי דרישתו של ראש הממשלה נתניהו מארצות הברית לקבוע קווים אדומים לאיראן אינה הגיונית. הרעיון לפרסם בפומבי קו אדום, שהוא למעשה אולטימטום, הוא דבר ששום נשיא לא יעשה, גם לא המועמד הרפובליקני רומני וגם לא נתניהו עצמו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן