Skip to content

עו"ד ששי גז: ההודאה חולצה ממרשי באיומים ובהבטחות שווא

יניב פיירובוסקין, שהודה בדריסת שתי הרצות בחולות גבעת ברנר, טען היום כי ההודאה נגבתה ממנו שלא כדין, תחת איומים והבטחות שווא. בית המשפט לא התרשם והאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. הפרקליטות: בזמן זה תוגש הצהרת תובע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יניב פיירובוסקין, שהודה בשישי האחרון שדרס את שתי הרצות בחולות קיבוץ גבעת ברנר ושיחזר בשבת את המעשה, טען ביום א', לפני בית המשפט השלום בפתח תקווה, כי הודאתו נלקחה ממנו בלחץ. לדבריו, הובטח לו שישוחרר לביתו כדי שישב עם משפחתו לסעודת חג. עוד טען, כי חוקרי המשטרה הבטיחו לו לפני ההודאה, כי יקבל לכל היותר 250 שעות שירות לטובת הציבור. שופט בית המשפט, הישאם אבו שחאדה, הורה על הארכת מעצרו בחמישה ימים. הפרקליטות הודיעה כי כבר בימים הקרובים תגיש הצהרת תובע.

הטרקטורון החשוד בדריסה
"הבטחנו לו שמצפונו יהיה נקי". הטרקטורון החשוד בדריסה

עו"ד שישי גז, פרקליטו של החשוד, אמר כי התקיימה שיחה שקדמה להודאה שהוצגה לפני בית המשפט ובה הובטחו למרשו הדברים. נציג המשטרה, רס"מ אורן שושן, הודה בחקירה בבית המשפט, כי אכן התקיימה שיחה אחת שלא הוקלטה ותועדה, כי זה לא היה  אפשרי. יחד עם זאת, טען שושן, כי הדבר היחידי שהובטח לפיירובוסקין זה: "הבטחנו לו שמצפונו יהיה נקי".

גז: "הבטחתם גם שיקבל 250 שעות עבודה לטובת הציבור."

החוקר: "העדות כנה ואמיתית, עדות במשך ארבע וחצי שעות שבה הוא מוסר על כל הפרטים, אומר תודה לחוקרים שנתנו לו אפשרות לנקות את עצמו, אני לא רואה דרך חזרה שאפשר לחזור מעדות כזאת, כולל שיחזור מדויק של מקום התאונה, של מסלול הנסיעה ושל הרצים שפגש בדרך. מדובר בשחזור והודאה מוחלטת".

גז: "האם נכון שאמרתם לו שאם לא יודה, אז הסיפור יהיה יותר חמור?".

החוקר: "אמרנו מה שאמרנו וזה מה שנאמר".

גז הוסיף כי "ההודעה נגבתה אתמול בניגוד לרצון טוב וחופשי, ישבו איתו בשיחות מוקדמות, סחטו הודעה תחת הבטחות שהיום ישתחרר והיום יהיה  בביתו בחולצה לבנה. אני מוסיף שהחוקרים איימו על החשוד. לפני ההודאה רצה לדבר עם עורך דין ומנעו זאת ממנו".

גז ביקש לשחרר את מרשו והציע להעבירו למעצר בית בפיקוח אחותו של החשוד, שהיא עורכת דין במקצועה, ולאזוק אותו באזיק אלקטרוני. אבו שחאדה, שופט בית המשפט, החליט כי אין מקום לשחררו והורה על הארכת מעצר בחמישה ימים נוספים.

 [related-posts title="ידיעות קודמות"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן