Skip to content

צרפת תסגור את השגרירויות שלה ב-20 מדינות, מחשש לאלימות

חרף האזהרות, מגזין צרפתי פרסם קריקטורות על מוחמד. בקריקטורות נראה הנביא האסלאמי גם בחצי גוף עירום. המגזין נחטף ואזל עם צאתו לדוכנים. אתר האינטרנט שלו הופל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צרפת הודיעה היום (רביעי), כי ביום שישי הקרוב תסגור זמנית את השגרירויות שלה ובתי הספר שבחסותה בעשרים מדינות שונות, לאחר שמוקדם יותר היום פירסם מגזין הסאטירה הצרפתי "שרלי הבדו" מספר איורים הלועגים לנביא מוחמד. "החלטנו כצעד מונע לסגור את המבנים, השגרירויות, הקונסוליות, המרכזים התרבותיים ובתי הספר של צרפת", נמסר מדובר משרד החוץ של צרפת.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן-מארק אירו, הודיע לפני שעה קלה (רביעי),  כי צרפת לא תאפשר לקיים הפגנה שתוכננה ליום שבת הקרוב נגד הסרט הלועג לנביא מוחמד, "תמימות המוסלמים". לדבריו, מארגני ההפגנה בפריז לא יקבלו היתר משטרתי. משטרת פריז נערכת למהומות ברובעים הלטיניים בעיר.

אסור לך ללעוג לנו. הקריקטורה שפורסמה עתה בשבועון הצרפתי
אסור לך ללעוג לנו. הקריקטורה שפורסמה עתה בשבועון הצרפתי

עורכי המגזין הצרפתי "שרלי הבדו" החליטו לפרסם הבוקר את הגיליון שלהם עם הקריקטורות על הנביא מוחמד, למרות האזהרות, ובהן יש גם כאלה שמציגות את מוחמד בחצי גוף עירום. בקריקטורה שהופיעה על שערו הראשי של השבועון הסאטירי נראה יהודי חרדי דוחף מוסלמי בכיסא גלגלים, שחובש לראשו טורבן. לידם הופיע הכיתוב "אסור לך ללעוג לנו".

שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, הזהיר במהלך סוף השבוע האחרון, כי "באווירה הנוכחית, כולם צריכים לנהוג באחריות". השבועון הצרפתי, "שרלי הבדו", הודיע בשבוע שעבר, כי יש בכוונתו לפרסם בגיליון הקריקטורות שלו קריקטורות על אודות מוחמד.

התוצאה: בשעות מוקדמות של הבוקר לא נותר גיליון אחד בדוכני המכירות ולפני שעה קלה, כך נודע (11:30), הופל האתר. לפי שעה לא ידוע אם הוא הופל במזיד או בגלל ריבוי הגולשים. יצוין כי המגזין "שרלי הבדו" נחשב לאחד הנועזים ביותר בצרפת. הוא מתפעל אתר אינטרנט פופולארי, ואינו נותן הנחות לא לפוליטיקאים ולא לכל תופעה חברתית שנויה במחלוקת אחרת. יותר מכול, עורכי העיתון נהנים ללעוג לכל הדתות.

בשנה שעברה נפרץ אתר האינטרנט של העיתון על ידי האקרים שהפילו אותו ופרסמו בו צילום של מסגד. הם גם העלו אליו כתובות נאצה באנגלית ובטורקית. בנוסף ספג המגזין נאצות רבות ברשתות הפייסבוק ובטוויטר.

קריקטורה אחרת שפורסמה בשבועון ועוררה עליה את חמתם של המוסלמים
שער השבועון מ-7 בנובמבר. הפעם הקודמת שהעיתון עורר עליו את חמתם של המוסלמים

החשש מפרסום הקריקטורות מקבל משנה תוקף על רקע המהומות שפרצו כידוע בסוף השבוע ברחבי העולם הערבי וגם במערב, בעקבות הסרט "תמימות המוסלמים". במדינות מוסלמיות רבות, אינדונזיה, מצרים, ירדן, בנגלדש, סודאן, מלזיה, כוויית, תימן, איראן, קטאר, מרוקו, תוניסיה וגם ברצועת עזה ובישראל, פרצו מחאות והפגנות, חלקן אלים מאוד. במהלך המהומות נהרגו במדינות שונות לפחות תשעה בני אדם. המחאה סיפקה גם תואנה לארגון אל קאעדה העולמי לתקיפת הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב לפני שבוע, במהלכה נהרגו שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו.

בשבועון הגיבו, כי "רק מי שבוחר להזדעזע, יזדעזע". הם טענו שחופש העיתונות חשוב מהחלטות רדיקאליות ודתיות-קיצוניות של גופים קיצוניים בעולם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן