Skip to content

הערב הפגנה ושביתה בהארץ דה מרקר

שמועות על כוונות למכור את הבניין של הפצת העיתון ברחוב שוקן. אווירת ייאוש וויתור בקרב העובדים. ההנהלה מתעקשת לפטר כרבע מהעובדים, מודיע הועד וקורא לעובדי הארץ וכן לעמיתים ולתומכים להתייצב להפגנה בת שעתיים הערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפנייה לעובדים ולאוהדים מדווח ועד עיתונאי  עיתון הארץ כי ההנהלה החלה להוציא לפועל תוכנית לפיטוריהם של כמאה עיתונאים המהווים כרבע מהעיתונאים ב"הארץ" ו-TheMarker. "קיצוץ כזה עלול לפגוע אנושות בעתידו של "הארץ" ולהשאיר אחריו עיתון חלש שלא יוכל לעמוד בתפקיד שמילא עד היום בחברה הישראלית". 

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן (צילום: דן בר דב)

 ההפגנה מתוכננת היום בין שש ושמונה בערב בבניין דה מרקר ואולם מזה זמן החלה שוררת במערכת העיתון אווירה קשה של הרמת ידיים.
למגפון נודע כי לא מעט עובדים מנהלים משא ומתן ישיר עם ההנהלה על תנאי פרישה, לאחר שאיבדו אמון בניסיונות להציל את העיתון מעתיד דומה לזה של מעריב. עוד רמזים לקשיים שבהם נתון העיתון, מעבר לקיצוצים הכואבים שכבר נעשו בו, מתבטאים בשמועות על כוונת הנהלת הארץ למכור את המבנה המשמש להפצה השוכן גם הוא, כמו בניין המערכת, ברחוב שוקן.

על פי דיווחי הועד העלו מגעיהם עם ההנהלה חרס, לאחר שזו סירבה להיענות לדרישותיהם להקפיא את הפיטורים ולנהל משא ומתן על מציאת חלופות לפיטורים. זאת ועוד, טוען הועד, החלה ההנהלה במהלכי הפיטורים לפני החגים.

[related-posts title="צעדים קשים בעיתון הארץ"]
"ועד העיתונאים אירגן הפגנות, פעולות מחאה ואסיפות הסברה לעיתונאים בזמן העבודה, אך ההנהלה בשלה. לכן אנחנו מחריפים את הצעדים שלנו, ומקיימים שביתה של כשעתיים בשעות הערב שעשויה לעכב את הורדת העיתון לדפוס, את ההדפסה וההפצה שלו. בזמן השביתה נצא מהמערכת להפגנה, ואנחנו קוראים לכם/ן – עיתונאים ועובדים מכל כלי התקשורת, מנויי "הארץ" וקוראיו, פעילים בארגוני עובדים ובתנועת המחאה וכל מי שזכויות עובדים חשובות בעיניו – בואו להפגין איתנו!"

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן