Skip to content

טיולים בסימן מלחמת יום כיפור ברמת הגולן

בשבת יתקיים טיול אל האנדרטה לזכר שמונת חללי גדוד 134 אשר נפלו במלחמת יום הכיפורים וסיור מודרך אל הר בנטל. עוד בשבת - סיור מודרך ללא תשלום על הר בנטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

‏הטיול יוצא מכפר הנופש נופי גונן בנסיעה לצפון רמת הגולן, לאנדרטה לזכר שמונת חללי גדוד 134 שבסמוך לקיבוץ עין זיוון, אשר נהרגו מפגיעה ישירה ברכב משוריין בו נסעו. הרכב נשאר במקומו ובחור שנפער ברצפת הרכב המשוריין ניטע עץ ארז מרשים. באנדרטה משוחחים עם ציפורה – אלמנתו של ישעיהו כהן שנפל במלחמת יום הכיפורים ולאחר מכן נוסעים עד לקו הגבול עם סוריה לתצפית על קונטרה החדשה והיכרות עם הישובים הגבוהים ביותר במדינה למרגלות החרמון.

לאורחי כפר הנופש היציאה לטיולים ללא תשלום. למי שאינו לן בכפר הנופש, המחיר למשתתף הוא 25 שקלים. הטיול רק בתיאום מראש והוא יוצא בשעה 10.00.

למידע ולהרשמה – כפר הנופש גונן, 04-6955308, www.nofgo.co.il.

ובאותה שבת, ב-29 בספטמבר, יקיימו בתיירות מרום גולן סיור מודרך ללא תשלום על הר בנטל לציון מלחמת יום כיפור. את הסיור תקיים עדנה מיינרט – ממקימי מרום גולן, הקיבוץ הראשון שהוקם ברמת הגולן לאחר מלחמת ששת הימים. הקיבוץ ספג פגיעות קשות במלחמת יום כיפור.

בסיור יובאו סיפורו של הקיבוץ במהלך מלחמת יום כיפור וסקירה על האזור. ביום שישי ה-5 באוקטובר 1973 הגיעו כבר ידיעות על ריכוז כוחות צבאיים סוריים בגבול. ערב יום כיפור התקיים ביקור "בטחוני" במרום גולן וצפון רמת הגולן. ילדי הקיבוץ ישנו במקלטים, והעניינים התנהלו כרגיל. בשבת ה-6 באוקטובר 1973 בשעה 10:30 נסעו ראשי הקיבוץ לפיקוד בצפת להתייעצות, כשחזרו נערכה ישיבה דחופה עם כל חברי הקיבוץ, שם הוחלט לפנות את החברים – תחילה אמהות וילדים – לקיבוץ בית השיטה. באותו היום בצהריים החלה ההפגזה.
בשעה 14:00 החלו מטוסים סוריים חגים מעל יישובי צפון רמת הגולן ואחר כך גם החלו בהפגזה כבדה. כולם ירדו למקלטים מצוידים בכלי נשק. במקלטים החדשים לא היה קשר אלחוטי ולא היה ברור האם יש נפגעים.

את ההמשך אפשר יהיה לשמוע בסיור מפי עדנה. נפגשים ליד בית הקפה קופי ענן על הר בנטל בשעה 11:00.

פרטים בתיירות מרום גולן, טל' 04-6960267, http://www.meromgolantourism.co.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן