Skip to content

הפגנות זעם נגד החמאס לאחר מותו של ילד בן שלוש בשריפה

מאות יצאו מבתיהם במחנה הפליטים אל-בורייג' וקראו: "העם רוצה להחליף את השלטון". ביתו של הילד נשרף מנר תאורה בעת הפסקת חשמל יזומה. משפחה אחרת, ששמונה מילדיה מתו, מצביעה על ביוב רעיל וזוהמה כגורם למותם. החמאס מאשים את העולם, את מצרים ואת המצור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים, יצאו היום (רביעי), להפגנת זעם במחנה הפליטים אל-בורייג' בעזה. הם דרשו מהחמאס להתפטר מהשלטון ברצועה. "העם רוצה להחליף את השלטון", זעקו, כשהם משתמשים בסיסמה המוכרת מההפגנות בכיכר ת'חריר במצרים.  ההפגנות החלו לאחר שילד בן שלוש ממחנה הפליטים נכווה למוות ואחותו נפגעה קשות משריפה שפרצה בביתם כתוצאה מנר דולק שהצית את כל הבית. 

השימוש בנרות ברצועת עזה נפוץ מאוד, כי תחנת הכוח בעזה מופעלת רק שש שעות ביממה. משבר האנרגיה שנגרם מהמחסור בדלק לא מאפשר הפעלה שוטפת מעבר לשעות אלו. בקרב התושבים ברצועת עזה בכלל ובמחנות הפליטים בפרט, קיימת תחושת  זעם ותסכול מהמצב הכלכלי ומשירותי האנרגיה והתברואה שמספק ממשל החמאס מאז תפס את השלטון. הייאוש כה גדול, שהאנשים לא חוששים לצאת בגלוי נגד שלטון החמאס, האחראי מבחינתם למצב.

ביוב וזוהמה במחנה הפליטים אל-בורייג' ברצועת עזה (צילום: סוכנות מען)
ביוב וזוהמה במחנה הפליטים אל-בורייג' ברצועת עזה (צילום: סוכנות מען)

ההפגנות החלו כבר בליל שלישי, לאחר השריפה. המפגינים נשאו ברחובות את גופת הילד בדרך לבית החולים כשהם קוראים לחמאס להתפטר. מתחילת השנה נהרגו באל-בורייג', שלושה ילדים נוספים כתוצאה משריפות שפרצו בבתיהם.

טהאר אל-מונו, דובר ממשלת החמאס, אמר היום, כי "מותו של הילד הוא מסר למצרים לזרז את המאמצים לפתרון בעיית האנרגיה בעזה. הקהילה הבינלאומית שותקת לנוכח המצור על עזה ובכך היא שותפה לדבר עבירה."

"אני קורא לאנשים לצאת לרחובות", אמר היום לכלי התקשורת עבדל  פתאח אל-בגדדי (23), אבי הילד שנכווה למוות, "ולא לפחד מהאלות של המשטרה. אני רואה בממשל בעזה ובגדה המערבית אחראים לכל מה שקורה לנו".

בגדדי מרוויח 1,250 שקל מעבודתו כשומר אזרחי באירועים דתיים במשרד הדתות בעזה. הוא הסביר, כי הוא ואשתו משתמשים בנרות לתאורה, כי אין ביכולתם לרכוש גנראטור ואת הדלק להפעילו. "במשכורת זו עלי לכלכל את אשתי ושני ילדיי ועוד לעזור למשפחתי הגדולה", אמר.

החמאס פיזר את ההפגנה ואסר על המפגינים להמשיך בה, תוך שהוא קורא להפסיק את הפילוג הקיים עם הפתח. אתמול (שלישי) פיזרה משטרת החמאס קבוצה של שתים עשרה נשים, שהפגינה למען איחוד בין עזה לגדה המערבית.

העוני הרב, הזוהמה והביוב שזורם חופשי ברחובות במחנות הפליטים, גורמים גם הם לתסכול רב במחנה הפליטים אל-בורייג'. אתמול  יצאה משפחה נוספת להפגנה נגד שלטון החמאס. "שמונה ילדים ממשפחתנו מתו כתוצאה ממחלות שנגרמו מהביוב המזוהם," אמר עומר סאלים (30), שבנו הובהל אתמול לבית חולים כשהוא סובל מחום גבוה וכתמים כחולים הופיעו על גופו. הילדים מתו במהלך השנתיים האחרונות תוצאה ממחלות שמגיעות מהביוב המזוהם.

סאלים סיפר, כי בנו מוחמד התחנן לפניו, "בבקשה אבא, אל תיקח אותי לבית חולים, אני לא רוצה למות כמו הדודים והאחים שלי בבית חולים". עומר לא הקשיב לבנו והביא אותו לבית החולים, שם מת הילד זמן קצר לאחר שהובא על ידי אביו. "שתי בנותיי מתו גם הן בבית החולים", הוא מספר בכעס, "כל הרופאים לא הצליחו לאבחן את המחלה שממנה הן סבלו  וגם לא לתת לנו הסבר הגיוני וברור למה הן מתו. מצב התברואה הוא קשה ומסוכן לילדינו ולנו ואנחנו נמצאים בסכנת מוות כל רגע. מי הביוב מדיפים צחנה רבה ואדי הביוב נושאים חיידקים שמגיעים לבתינו".

 

2 Comments

  1. ישראלי
    26 בספטמבר 2012 @ 21:39

    אל דאגה. בקרוב הישראלים יקחו עליהם את האשמה איך שהוא. בשביל זה יש שמאלנים.
    בכל מקרה, חשבתי שמגיעים אליהם מיליארדים של כספי סיוע, חלקיק מהם אפילו מגיע מאיתנו, משלמי המסים בישראל. לאיפה כל הכסף הזה נעלם?…

    אל דאגה, פלשתינאים שוחרי-שלום יקרים, יש לי רעיון כלכלי מהפכני עבורכם שיחסוך לכם מליוני דולרים בשנה (כנראה הרבה יותר) — פשוט תפסיקו לירות עלינו טילים ולשלח בנו מפגעים, חוליות טרור, וכד'. זה הכל.

  2. יגאל כהן
    26 בספטמבר 2012 @ 21:38

    ולתפארת מדינת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן