Skip to content

ברון הסמים המקסיקני איוון ולסקז קבלרו נלכד

קבלרו ידוע גם כאל-טאליבן וכ Z-50, סוחר סמים ומפקד רשת פשע אלימה, הזטאס Zetas. עם זאת, זהותו של האיש הנמצא במאסר טרם הובהרה סופית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נלכד. קבלייר אמיתי
נלכד. קבלייר אמיתי

כוחות הביטחון של מקסיקו מודיעים שאיוון ולסקז קבלרו, הידוע גם כאל-טאליבן, וכ Z-50, סוחר סמים ומפקד רשת פשע אלימה, הזטאס Zetas, נפל לידיהם. עם זאת, מדווח ה-BBC, זהותו של האיש הנמצא במאסר טרם הובהרה סופית.

חיילי מארינס עצרו את ולסקז, שתמורת לכידתו הוצע פרס בסך 2.3 מיליון דולרים, בעיר סן לואיס פוטוסי, כמה ימים אחדי שדווח שהוא נטש את הזטאס והצטרף לקרטל סמים יריב. הרשויות מאמינות שהוא שלט בברוטאליות קרה בכמה מנתיבי הסמים החשובים ביותר לארצות הברית.

לדברי המשטרה, ולסקז היה מנהיג הזטאס במדינות זקטקס, נואבו לאון וסן לואיס פוטוסי. לאחרונה פרץ מאבק בינו למנהיג אחר של הכנופיה, מיגל טרווינו, הידוע כ Z-40, מאבק שעלה בחיי עשרות רבות של אנשים.

תפיסת איוון ולסקז נחשבת להצלחה מבחינת ממשל הנשיא היוצא של מקסיקו, פליפה קלדרון, המעוניין להציג אותה כתוצאה של האסטרטגיה הצבאית שנקט נגד קרטלי הסמים. אולם, לדברי מבקרי הממשל, הוא עצמו אחראי להתעצמות כנופיות הסמים.

בחודש אוגוסט שרד מישהו טבח המוני בעיר סן לואיס פוטוסי, אחרי שהעמיד פני מת. הוא הניח לתוקפים, אנשי זטאס שהוא עצמו היה חבר בו, להעמיס אותו על משאית, לצד 14 גופות אנשים שנורו. בעקבות זאת התברר שהקרטל התפצל לשתי כנופיות. לאחרונה התפרסמה הודעה, שלפיה איוון ולסקז הצטרף לקרטל "גולף."

בשנות התשעים שמשו חברי זטאס כזרוע האוכפת של קרטל גולף. בשנת 2005 הם נטשו את הכנופיה והחל לפעול עצמאית, ועתה הם שולטים באיזורים נרחבים של צפון מזרח מקסיקו. קווי ההפרדה בין רשויות החוק לארגוני הסמים במקסיקו אינם ברורים תמיד, ביום שני נעצרו 35 שוטרים והואשמו בקשרים עם הזטאס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן