Skip to content

מדרגת מס של 75 אחוז לעשירון העליון בצרפת

ראש ממשלת צרפת הודיע שמדרגת המס החדשה תחול על המרוויחים יותר ממיליון יורו בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איירו - תקציב של אמיצים
איירו - תקציב של אמיצים

ה-BBC מדווח מפי ראש ממשלת צרפת, ז'אן-מארק איירו, שתשעה מכול עשרה צרפתים לא ישלמו שיעורי מס הכנסה גבוהים יותר בשנת התקציב הבאה. זאת, לאחר ההחלטה להוסיף מדרגת מס של 75 אחוז לאלה שמרוויחים יותר ממיליון יורו בשנה.

הוא לא פירט כיצד יעלו המיסים ליתר חברי העשירון העליון. זהו אחד מקווי המדיניות העיקריים של מה שאיירו כינה "תקציב אמיץ, אחראי – תקציב של ניצחון."

בראש סדר העדיפויות של הממשלה נמצאים הצעירים, ההשכלה וקיצוץ ההוצאות בעשרה מיליארד יורו. הדבר ידרוש מאמץ, אך הוא הוגן, הוסיף ראש הממשלה.

מטרות שאפתניות

על פי נתונים רשמיים צמח החוב הלאומי הצרפתי ל 91% מהתוצר המקומי הגולמי בין אפריל ליוני שנה זאת. בסוף מרס הוא עמד על 89.3%, שיעור גבוה מהנדרש על פי תקנות איזור היורו, 60%.

איירו ציין שהחוב צמח ב-30% מתוך התוצר בחמש השנים האחרונות והוא מאיים על הדורות הבאים. כמו כן, לטענתו, התקציב יעודד צמיחה של עסקים קטנים ובינוניים ונטילת סיכונים.

בתקציבה הראשון חזרה הממשלה הסוציאליסטית על הבטחתה לקצץ בשנה הבאה את הגירעון השנתי למגבלת איזור היורו, 3% מהתוצר המקומי הגולמי. הגירעון השנה אמור להגיע ל 83.6 מיליארד יורו שהם 4.5% מהתוצר. איירו אמר שצרפת מתחזקת כאשר היא מציבה לעצמה אתגרים שאפתניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן