Skip to content

נתניהו: לא ויתרתי על זכותנו להגנה בכל עת

בסידרת ראיונות שנתן בניו יורק לערוצי הטלוויזיה, מבהיר הערב ראש הממשלה, כי למרות שנקב בתאריך של אביב 2013 או תחילת הקיץ הקרוב כתאריכים הרלוונטיים לקו האדום ששירטט, הוא אינו שולל אפשרות כי ישראל תתקוף את מתקני הגרעין לפני זה. הערב עזב נתניהו את ארה"ב לאחר שהשיג הפחתה במתיחות עם אובמה. האמריקנים עדיין אינם מוכנים לאמץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות שהציב את הקו האדום באביב הבא, או לכל המאוחר בתחילת הקיץ – ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו שולל אפשרות כי ישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן עוד לפני זה. כך אמר ראש הממשלה בראיונות שנתן הערב בניו יורק לערוצי הטלוויזיה. הערב יצא נתניהו בדרכו בחזרה לישראל.

בראיון מיוחד לחדשות ערוץ 2 אמר הערב נתניהו: "לא ויתרתי על זכותנו להגנה בכל עת". בראיון לחדשות ערוץ 10 אמר נתניהו, כי בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם הוא לא שלל את זכותה של ישראל להגן על עצמה. "לא שמעת אותי מדבר על תאריכים", אמר למראיין. "דיברתי על השלב הקריטי שלא צריך לתת לאיראן להשלים את ההעשרה ברמה הגבוהה ביותר של אורניום. לא צמצמתי את זכותה של ישראל לפעול כדי להגן על עצמה".

נתניהו, שרה והפמליה בניו יורק (צילו: אבי אוחיון / לע"מ)
נתניהו, שרה והפמליה בניו יורק (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

על הקו האדום שאותו שרטט, אמר ראש הממשלה: "הקו האדום חייב להיות לפני שאיראן תגיע להעשרה של השלב השני של חומר הדרוש לפצצת גרעין ראשונה. הצבת הקו האדום היא הערובה הטובה ביותר להמנע מפעולה צבאית – זו לא שאלה של זמן".

נתניהו, שנשאל האם פחתה המתיחות בינו לבין הנשיא אובמה, הסביר כי בנאומו הוא העביר את המסר שישראל וארצות הברית מאוחדות במטרה לעצור את איראן. "אנחנו מקיימים דיונים ברמה שלי ושל הנשיא אובמה וגם ברמת אנשי המקצוע שלנו, במטרה להגיע ליעד משותף ומעשי", אמר. הוא הוסיף ואמר כי ארצות הברית מכבדת ומבינה את עמדתה של ישראל. "אני מאמין שמרקם היחסים עם ארצות הברית הוא הרבה יותר עמוק ממה שנוטים לחשוב. ארצות הברית יודעת שישראל היא הדמוקרטיה ובעלת הברית היציבה האמיתית באיזור", הדגיש ראש הממשלה.

בראיון לאודי סגל מערוץ 2 אמר נתניהו: "שוחחתי שיחה די ממושכת עם הנשיא אובמה, ואתמול קיימתי פגישה ארוכה בארבע עיניים עם קלינטון. הצוותים שלנו מדברים בדרגים הגבוהים ביותר. אני חושב שישראל וארצות הברית יכולות להגיע להבנות הרבה יותר מגובשות ממה שנראה לפרשנים".

"צריך להציב סייג ברור לאיראן. הדברים שנשאתי באו"ם משרתים את היעד הזה במובן של הכשרת דעת קהל רחבה מאוד, האומרת כי אנחנו מבינים ולא רוצים שאיראן תתחמש בנשק גרעיני", אמר נתניהו. הוא הוסיף עוד, כי לתפיסתו הצבת סייג ברור תמנע מלחמה ולא תוביל לעימות.

נתניהו הסביר כי מטרתו בנאום היתה להבהיר, כי הזמן לפעול כנגד תכנית הגרעין האיראנית הולך ומתקצר. "אני חושב שזה חשוב כי זה חלחל לכל העולם. אני מקבל תגובות מאזרחים ומנהיגים ואני יודע שהמסר עבר. אנשים לא ידעו מהו קצב ההתקדמות של האיראנים בתכנית הגרעין. חשוב שתהיה הבנה לא רק בין ממשלות, וכזו מתגבשת. חשוב שגם העולם יבין את זה. אנחנו שומרים את כל הזכויות לפעול להגנתנו, אבל חשוב היה לי להבהיר לקהילה הבינלאומית שאיראן מתקדמת".

נתניהו הבהיר, כי לתפיסתו כל שיח על ההתחמשות הגרעינית של איראן הוא דבר טוב ומבורך. "העמדה הישראלית נובעת מתוך שכנוע פנימי שלי מול משטר אכזרי שרוצה להשמיד אותנו. עבורנו זו לא שאלה של מה בכך", אמר ראש הממשלה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן