Skip to content

קצין חזבאללה חוסל בסוריה בידי המורדים

כלי תקשורת לבנונים מדווחים שעלי חסאן נאסיף, מפקד המבצעים של חזבאללה בסוריה, חוסל במארב של צבא המורדים. הוא נקבר בהלוויה צנועה בבעל בק שבסוריה, מחשש שמותו יוודע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד המבצעים של החזבאללה בסוריה, עלי חסאן נאסיף, הידוע כאבו עבאס, נהרג שלשום בסוריה. כך מדווחים כלי התקשורת הלבנונים הבוקר (ג'). על פי הדיווחים הוא נהרג על ידי מארב של לוחמי צבא סוריה החופשי, שהמתין לשיירתו בעיירה אל-קאסיר שמחוז חומס. החזבאללה ניסה להצניע ככל האפשר את הידיעה על מותו ומסר לתקשורת כי עבאס נהרג במהלך פעילות מבצעית.

הלוויה צנועה בבעל-בק (צילום: "אשראק אל אווסט")

אבו עבאס היה האחראי על כל הפעילות של חזבאללה בסוריה. בתפקידו הוא תיאם את הקשר עם מנגנוני הביטחון והצבא של אסד. בעקבות החשש של החיזבאללה בדבר פרסום מותו, הועברה גופתו בחשאי ללבנון והלווייתו נערכה ככל הנראה אתמול בעיירה בעל בק, בנוכחות בכירים בחזבאללה, בהם השייח' מוחמד יזבק, ראש המועצה המדינית של הארגון, איברהים אמין, ואחראי גזרת הבקעה מוחמד יארי.  

מדיווחי התקשורת בסוריה ובלבנון עולה כי אבו עבאס וכמה פעילי חזבאללה נוספים נהרגו כתוצאה ממטען חבלה שהופעל כשהשיירה עברה. כלי התקשורת מדווחים שכתוצאה מכך שלח הצבא הסורי תגבורת נוספת לעיר כדי לסייע לכוחות שכבר נמצאים שם.

(צילום: "אשרק אל אווסט")

הצבא הסורי פירסם כי "הכוחות ימשיכו בטיהור שכונות העיר מחמושים, בעיקר השכונות המזרחיות, במהירות האפשרית". המורדים טוענים כי זהו דיווח כזב וכי בפועל כוחות המורדים משתלטים בקרב עיקש על אזורים נוספים בעיר. בתוך כך פירסם היום מפקד צבא סוריה החופשי, ריאד אל אסד, הודעה שבה הכחיש את הידיעה שפירסם המשטר הסורי בדבר שמועות על מותו, חטיפתו או פציעתו, זאת במהלך מצור שהוא מטיל  על העיר חלב. אל אסד הגיב הבוקר בעיתון "א-שרק אל-אווסט": "המשטר הסורי וסוכניו מפיצים שקרים. איני נצור, אלא להפך. אנו אלה שמכתרים את המשטר וכנופיותיו בכל מקום בסוריה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן