Skip to content

הנשיא פרס: הכי חשוב – ללכת יד ביד עם ארה"ב

הנשיא פרס מבקר שוב בסוכות הרבנים הראשיים ובסוכתו של הרב עובדיה יוסף - ומזהיר מפני תופעת "תג המחיר" ומפני פעולה ישראלית בעניין האיראני, שלא בתיאום עם ארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פעולת 'תג מחיר' סותרת את הדת היהודית ופוגעת פגיעה קשה בישראל. אסור לפגוע בקודשי עמים ודתות!". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ביקורי החג והברכה המסורתיים שערך בסוכותיהם של הרב עובדיה יוסף והרבנים הראשיים לישראל: הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר. הנשיא אמר כי "הדבר הכי חשוב בטיפול בסוגיה האיראנית הוא ללכת יד ביד עם ארצות הברית, שהיא המעצמה הגדולה והחשובה ביותר בעולם וידידת אמת של ישראל".

"יד ביד עם ארה"ב". שמעון פרס אצל הרב עובדיה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

הנשיא בירך עם הרבנים על ארבעת המינים ונשא יחד עמם תפילות משותפות וברכות לחיזוק עם ישראל, לשלום ולחתימה טובה. הוא ברך את הרב עובדיה יוסף בביקורו בסוכתו ואמר: "אני שמח לבוא בסוכתך, השנה יותר מבכל שנה, עמנו גדול וחזק והשם עומד לימיננו".

הנשיא התייחס להתבטאויות האחרונות של נשיא איראן ואמר: "היה עדיף לכולם לו היינו נפטרים מהמן המודרני, הוא אחמדיניג'אד, ללא מלחמה. על איראן נכפות סנקציות כלכליות חריפות המבודדות את המשטר המושחת ביותר בעולם ויש לפעול בקואליציה רחבה ולהגביר את הלחץ המדיני והכלכלי על איראן.

הוא הדגיש: "הדבר הכי חשוב בטיפול בסוגיה האיראנית הוא ללכת יד ביד עם ארצות הברית, שהיא המעצמה הגדולה והחשובה ביותר בעולם וידידת אמת של ישראל". בשיחה סגורה בין הרב והנשיא דנו השניים בהרחבה בסוגיה האיראנית, הרב חיזק את ידי הנשיא ואמר: "תמשיך לפעול בדרכך, ברכת השם עליך אני מאחל לך בריאות ואריכות ימים, שתצלח דרכך".

בירך על ארבעת המינים. שמעון פרס (תצלום: יונתן זינדל\פלאש 90)
בירך על ארבעת המינים. שמעון פרס (תצלום: יונתן זינדל / פלאש 90)

במהלך הביקור התייחס הנשיא לחשיבות צמצום הפערים החברתיים הקיימים כיום בחברה הישראלית ואמר: "למרות המצב הכלכלי היחסית טוב של מדינת ישראל, עלינו להמשיך לפעול לצמצום הפערים החברתיים ולהעביר חלק נכבד מהכנסות הגז והנפט לחינוך ולמיגור העוני".

בביקור אצל הרב הראשי הספרדי הרב שלמה עמאר התייחס הנשיא לפועלו של הרב לאחדות העם ואמר: "לך כבוד הרב, יש חלק גדול באחדות העם, במאור הפנים והצגת היפה והטוב שבדת". הרב עמאר התייחס לעשייתו המדינית חברתית של הנשיא ואמר: "פעולותיך ואמירותיך היו בכיוון הנכון, בחוכמה ובדעת, המשך לעשות כן ושהשם ייתן לך אריכות ימים".

[related-posts title="עוד על הנשיא והרבנים"]

הנשיא המשיך אל סוכת הרב הראשי האשכנזי יונה מצגר וגינה בחריפות את פעולת "תג מחיר" אשר התבצעה היום בכנסיית דורמיציון שבירושלים: "אסור שיהיו בקרבנו פעולות תג מחיר, אנו עם של אמונה ומצווה. פעולת תג מחיר סותרת את הדת היהודית ופוגעת פגיעה קשה בישראל. אסור לפגוע בקודשי עמים ודתות. יש לגנות בחריפות את פעולות תג מחיר הן בקול רם והן במעשה. אסור להשלים עם תופעה זו – היא סותרת את הדת ופוגעת פגיעה קשה בישראל". הרב מצגר הצטרף לגינוי פעולת תג המחיר ואמר: "ההשלכות הן חמורות, זו טעות טרגית של אנשים הלוקחים את החוק לידיים. הם לא מתקני עולם, הם מעוותי עולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן