Skip to content

השבוע: הריבית באוסטרליה ונתוני תעסוקה בארה"ב

השבוע צפוי להיות עמוס באירועי מקרו משמעותיים, אשר ישפיעו על השווקים באופן ניכר. האירועים המרכזיים: החלטות ריבית באוסטרליה, גוש האירו ובריטניה, נתוני התעסוקה של קנדה וארה"ב וההתפתחויות בנוגע לספרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אחרי שבוע מאכזב, פתחו השווקים את הרבעון החדש בעליות שערים נאות, למרות נתוני התעסוקה המדאיגים אשר התפרסמו באירופה בשעות הבוקר. העליות באו על רקע מדד מנהלי הרכש של ארה"ב, אשר הפתיע לטובה, כאשר רשם קריאה של 51.5 נקודות, לעומת הצפי שעמד על 49.8 נקודות. הנתון מעיד על כך שסקטור הייצור בארה"ב התרחב בחודש ספטמבר, אחרי שלושה חודשים רצופים שבהם נרשמה בו התכווצות.

בסיכום יום המסחר הראשון של השבוע, המדדים באירופה טיפסו ביותר מ- 1% בהתאמה, מדד הקאק זינק ב-2.39%. המדדים בוול סטריט לא הצליחו לשמור על המומנטום החיובי לקראת הסגירה וסיימו את יום המסחר במגמה מעורבת", מסביר חזי ינושבסקי ראש מחלקת מחקר A TRADE.

לדעתו, "השבוע צפוי להיות עמוס באירועי מקרו משמעותיים אשר ישפיעו על השווקים באופן ניכר.
האירועים המרכזיים: החלטות ריבית באוסטרליה, גוש האירו ובריטניה, נתוני התעסוקה של קנדה וארה"ב וההתפתחויות בנוגע לספרד, אשר ממשיכה להתעקש לא לבקש סיוע חיצוני מהאיחוד האירופי, למרות המצב הכלכלי ההולך ומתדרדר".

מהן החלטות הריבית באוסטרליה?

"הבנק המרכזי של אוסטרליה הפתיע, היום בבוקר לפי שעון ישראל, את השווקים והוריד את שיעור הריבית ב-0.25% לרמה של 3.25%. הבנק המרכזי הוריד את שיעור הריבית לראשונה זה ארבעה חודשים, שבהם הוא הותיר את הריבית על כנה בשיעור של 3.5%. בהצהרה של הבנק נאמר, כי הפחתת הריבית באה על רקע ההאטה הכלכלית המתמשכת בסין ובארה"ב, התדרדרות המצב הכלכלי באירופה וההאטה הכלכלית שחלה באוסטרליה לאחרונה".

מהן החלטות הריבית בגוש האירו ובבריטניה?

"שני הבנקים המרכזיים צפויים להותיר את שיעורי הריבית על כנם. הבנק המרכזי של בריטניה יותיר את הריבית ברמה של 0.5% וגם לא צפוי לבצע שינויים בהיקף הרכישות של האג"ח הממשלתי, העומד כעת על 375 מיליארד פאונד. למרות שהכלכלה הבריטית שקועה במיתון, הבנק המרכזי לא ימהר לבצע שינויים נוספים בשלב זה, ויעדיף להמתין להתפתחויות באירופה. חלק מחברי הבנק המרכזי התחילו לדבר לאחרונה על האפשרות לבצע הרחבה כמותית נוספת, שתכלול, בין היתר, הורדת ריבית נוספת והגדלה של תכנית הרכישות בעוד 50 מיליארד פאונד.

הבנק המרכזי של אירופה לא צפוי לבצע שינויים, אחרי הצעדים שננקטו בחודש קודם ע"י יו"ר ה-ECB שיעור הריבית באירופה צפוי להישאר על כנו ברמה של 0.75%. המשקיעים יעקבו בדריכות אחר תוכן נאומו של מריו דרגי, שיתקיים זמן קצר לאחר פרסום החלטת הריבית. המצב הכלכלי ההולך ומחמיר באירופה יאלץ את הבנק המרכזי של אירופה להוריד שוב את שיעור הריבית עוד השנה. הבנק המרכזי של אירופה יפרסם את החלטת הריבית ברקע לנתוני התעסוקה הקשים שפורסמו אמש, אשר לפיהם שיעור האבטלה בגוש האירו עלה לרמת שיא של 11.4%.

ספרד ממשיכה להוביל בראש הטבלה עם שיעור אבטלה חסר תקדים של 25.1%. בצרפת, שיעור האבטלה עלה לרמה של 10.6% בחודש אוגוסט".

נתוני התעסוקה של ארה"ב?

הנתון המרכזי של השבוע הינו דוח התעסוקה של ארה"ב. על פי הערכות המוקדמות, המשק האמריקני הצליח ליצר בחודש ספטמבר כ- 111 אלף משרות, לעומת 96 אלף המשרות שנוספו בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב- 0.1%, ל- 8.2%. חברי הפד' יעקבו בדריכות אחרי פרסום הנתון, היות והוא הנתון המרכזי אשר יקבע את המשך מדיניותו המוניטארית של הפד' בעתיד. אם הנתונים ימשיכו לאכזב בחודשים הקרובים, הפד' עלול להיכנס לפלונטר אמיתי, היות והתחמושת העומדת לרשותו הולכת ואוזלת.

זירה מקומית?

השוק המקומי יחזור לשגרה אחרי פגרה ארוכה של חופשת חג הסוכות. המדדים המקומיים צפויים לפתוח את יום המסחר הראשון של השבוע בעליות שערים נאות, על רקע המגמה החיובית שנרשמה בשווקים מעבר לים. מדד ת"א 25 ינסה השבוע לחצות את אזור ה- 1200 נקודות. היעד הבא שלנו הינו 1250 הנקודות. כל ניסיון ירידה אמור להיבלם באזור 1175 הנקודות.

בזירת המט"ח, היחלשותו של הדולר בעולם תשפיע על הצמד המקומי. אנו מעריכים כי השבוע יפתח מתחת ל-3.90. היעד שלנו הינו אזור ממוצע נע 200, העובר בנק' 3.8655. נעילה מתחת לאזור זה עשויה להוביל למהלך ירידות אל עבר אזור 3.80. כל מהלך התחזקות של הדולר (אם אכן יהיה כזה השבוע) צפוי להיבלם באזור 3.93. פריצה של רמה זו תוביל למהלך עליות חדש אל עבר אזור ה- 4 שקלים לדולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן