Skip to content

פיצוץ מסתורי במעוז החיזבאללה בבעל בק בלבנון

תשעה אנשים נהרגו ואחרים נפצעו בפיצוץ בעיירה הלבנונית. לפי הדיווחים, מדובר במחסן תחמושת. החזבאללה סגר את האיזור ומכחיש שהחזיק במקום נשק או חומרי חבלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשעה בני אדם נהרגו בסדרת פיצוצים, שאירעו היום, סמוך לשלוש אחה"צ, בבית המשמש כמעוז החזבאללה בעיירה בעל בק בלבנון. החזבאללה סגר את האיזור לתנועה ופתח בחקירה. כלי התקשורת בלבנון מציינים, שככל הנראה הוחזקו במבנה חומרי נפץ וכלי נשק. הבניין בן ארבע הקומות קרס תחתיו.

לפי דיווחי כלי התקשורת הלבנוניים, הפיצוצים נשמעו גם בין הכפרים נבי שית ואל-חדר. בחלק מהדיווחים נמסר, כי לאחר הפיצוץ בבניין אירע פיצוץ משנה של תחנת דלק סמוכה. כלי תקשורת אחרים, המזוהים עם החזבאללה, טענו כי כלי טיס ישראלי זוהה חג באוויר מעל האיזור. צבא לבנון גם הוא  הודיע על סגירת האיזור וכי כוחותיו פותחים בחקירה.

מהדיווחים השונים עולה, עוד כי הבית שימש כמחסן נשק מרכזי בעיירה. יצוין כי האזור כולו נשלט על ידי החזבאללה ובבתי תושבים רבים מצויים מאגרי נשק וחבלה. למרות הודעת צבא לבנון, מדווחים כלי התקשורת  כי החזבאללה סגר את האיזור גם בפני הצבא ופעיליו אינם מתירים לצבא להתקרב למקום.

שלשום נערכה הלווית בכיר הארגון, עלי חוסין נאסיף, המכונה אבו עבאס, שחוסל בסוריה על ידי המורדים. עבאס היה אחראי הלכה למעשה על כל פעילות החזבאללה בסוריה. בין תפקידיו השונים, הוא היה גם הגורם המתאם ומקשר  בין הצבא הסורי לחזבאללה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן