Skip to content

שערוריית הימורים בליגת הכדוריד בצרפת

שערוריית ענק בליגת הכדוריד הצרפתית לאחר ניקולה קרבטיץ, הנחשב לשחקן הכדוריד הטוב ביותר בעולם, נעצר ומואשם בהטיית משחק של קבוצתו לצורך זכייה בהימורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ניקולה קרבטיץ

חמישה עשר איש, וביניהם האחים ניקולה ולוקה קרבטיץ מקבוצת מונפלייה בליגה הצרפתית הראשונה, נעצרו לחקירה על ידי משטרת צרפת בחשד להטיית תוצאות המשחק בין קבוצתם לקבוצת ססון, שהשפיעה על קבוצת פריז סן ג'רמן.

ניקולה קרבטיץ הוא הדמות המרכזית בפרשה. שחקן נבחרת צרפת ומי שנחשב לשחקן הכדוריד הטוב ביותר בעולם, מואשם כי הימר בסוכנות הימורים כנגד קבוצתו, אף כי לא שיחק במשחק עצמו. קרבטיץ הוביל את נבחרת צרפת, המכונה בפי כל Les experts (המומחים), לזכייה שנייה ברציפות במדליית הזהב האולימפית, אחרי שזכתה למעשה כמעט בכל תואר עולמי ואירופי אפשרי, יותר מפעם אחת ב-10 השנים האחרונות. נכון לעכשיו, גורלו לוט בערפל ויש סיכוי סביר שיושעה לכל חייו מהמשחק.

במהלך החקירה הכחיש קרבטיץ כי הימר, אך הודה כי חברתו הימרה בידיעתו. לטענתו, היא הימרה מכיוון שהיא מעורה בליגה הצרפתית ועוקבת אחרי קבוצת מונפלייה זה שנתיים.

סכום ההימורים על המשחק הספציפי הגיע ל-88,700 יורו – סכום הגבוה פי ארבעה מהסכום הטבעי למשחקים מסוג זה – מה שהעלה את החשד להטייה מעבר לתוצאת המשחק עצמו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן