Skip to content

תושב מג'ד-אל-כרום הואשם בריגול לחזבאללה

הותר לפרסום כי תושב כפר סמוך לכרמיאל נפגש עם סוכן חיזבאללה בדנמרק, תכנן להקים רשת טרור ואסף מידע על בסיסי צה"ל, חברי כנסת וגם פרטים על אבטחת הנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין ריגול ועבירות אחרות נגד ביטחון המדינה הוגש הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד מילאד חטיב, בן 26, תושב הכפר מג'ד-אל-כרום הסמוך לכרמיאל. חטיב נעצר בחודש שעבר בחשד כי תכנן עם סוכן חזבאללה החי בדנמרק, להקים בישראל ארגון דמוי החזבאללה ובכך להילחם בשלטון ולייצר פיגועים. כך התיר היום לפרסום בית המשפט המחוזי בחיפה.

מכתב האישום עולה, כי בשנת 2007 התארח בדנמרק יחד עם אנשים אחרים אצל בורהאן חטיב, חבר החזבאללה, המשמש כסוכן חוץ לארגון.  מתברר כי בתחילה שוחחו  חטיב ובורהאן על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל התקפות הטילים של חזבאללה במלחמת לבנון השנייה והצלחותיו של הארגון. במהלך השיחה עלה הרעיון להקים ארגון טרור נוסח החזבאללה, שיפעל בארץ וייצר פיגועים.

עוד מתברר, כי בשנים 2009 ו-2010 קיים חטיב מפגשים נוספים עם אנשי חזבאללה בדנמרק ובטורקיה. במפגשים אלו תודרך כיצד לרגל ולבצע תצפיות. כמו כן הוא תודרך ולמד דרכי תקשורת עם סוכן החזבאללה, לא באמצעות תקשורת אלקטרונית, על מנת להימנע מחשיפה.

מהחקירה עולה, כי חטיב אסף מידע על בסיסי צה"ל, סוגי תחמושת, זמני נסיעות בין בסיסים ליישובים ערביים בצפון, מידע על מפעלי רפאל בצפון הארץ ומידע על מחסני נשק צה"ליים. הנאשם גם אסף מידע על חברי כנסת מהמגזר הערבי, בהם אחמד דבאח, תושב דיר אל אסד, שנכנס לכנסת באחרונה.

בבקשה להארכת המעצר, ציינה התובעת, עו"ד אפרת שיימן-גריבוים, כי הנאשם הודה במפגשים עם נציג חזבאללה וכן באיסוף המידע והעברתו. לדבריה, הוא גם הוביל את חוקריו והצביע על המפעלים והבסיסים בהם אסף את המידע וכן הודה באיסוף החומר על אבטחת נשיא המדינה. עוד אמרה, כי בטלפון הסלולרי שלו נמצאו גם תמונות שלו ושל חברו, במפגשים עם נציג החזבאללה בדנמרק.

ריגל אחרי פרס

מכתב האישום עולה כי במהלך ביקורו של נשיא המדינה, שמעון פרס, במג'ד אל-כרום, בחודש אוגוסט האחרון, אסף הנאשם מידע על אודות סידורי האבטחה של הנשיא. בין השאר: מספר מאבטחים, מספר כלי רכב, מספריהם וסוגיהם, מאפיינים ועוד. את המידע אסף באמצעות גיסו של ראש המועצה המקומית, אותו גייס כביכול לצורך העניין.

סנגרו של חטיב, עו"ד חוסיין אבו חוסיין, טען היום כי זהו כתב אישום צמחוני. לעניין האשמה הוא אמר, כי מרשו הכיר באקראי איש חזבאללה בעת ביקורו בדנמרק ובכך כל אשמתו כביכול. "בכתב האישום מוזכרים כל מיני בסיסים ומפעלים ביטחוניים," הוא טען, "אך אם היה בהם משהו סודי לא היו מפרסמים את שמם בתקשורת וגם לא בכניסות למפעלים". הוא הביא לדוגמה את בסיס התחמושת שליד כפר אעבלין ואמר ש"כל מי שנוסע שם בכביש יודע. אז זה ריגול? גם הטענה הזו שהוא ריגל אחרי פרס לא הגיונית. הוא אסף מידע ואפילו לא העביר אותו? כתב האישום מנופח, אך לא כצעקתה".

שופט בית משפט השלום בחיפה, יצחק כהן, האריך את מעצרו של חטיב. דיון בית המשפט בבקשת המשטרה לעצרו עד תום הליכים יתקיים בחודש הבא. במשטרה ציינו היום לשבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין המשטרה לשב"כ, שכבר תרם בעבר לחשיפת חוליות טרור וסיכל פיגועים.



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן