Skip to content

עשרות פצצות מרגמה ורקטות על יישובי עוטף עזה

תושבי עוטף עזה ניעורו לירי עשרות פצצות ורקטות קסאם שנורו מעזה לעבר שטחי מועצת אשכול. החמאס והג'יהאד האיסלאמי נטלו אחריות. ראש מועצת אשכול: אנו סוגרים חשבונות והם מנהלים פנקסנות ומגיבים. מטוסי חיל האוויר תקפו כמה מטרות בהן גם אזרחיות. מקורות פלסטנים מסרו, כי אדם אחד נהרג בירי לעבר מסגד צפונית לחאן יונס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטח של כ-30 פצמ"רים וכמה רקטות קסאם נורה הבוקר (שני) מרצועת עזה לעבר שטחי מועצה אזורית אשכול שבנגב. מבנה אחד לפחות נפגע מרסיסים, אך לא ידוע על פגיעות בנפש. כוחות צה"ל השיבו באש ומסוקי חיל האוויר הוזנקו לפטרל באוויר.

גדודי עז-א-דין אל-קסאם, ופלוגות אל-קודס, קיבלו אחריות על הירי וטענו כי זו תגובה לתקיפת צה"ל אתמול בעזה, בה נפצעו קשה שני פעילי ג'יהאד העולמי. 

ילד שנפגע בתקיפת חיל אוויר בעזה, על פי הסוכנות הפלסטינית (צילום: סוכנות מען)
ילד שנפגע בתקיפת חיל אוויר בעזה, על פי הסוכנות הפלסטינית (צילום: מען)

סמוך ל-06:00 הבוקר החל הירי לעבר ישראל. תושבי עוטף עזה התעוררו  להפצצת חג. סמוך לירי התבקשו התושבים במועצת אשכול להיכנס למרחבים מוגנים. חיים ילין, ראש המועצה, אמר הבוקר: "לנו יש חשבון עם הטרור, שפוגע בנו דרך גבול מצרים ורצועת עזה, ומנסים למנוע את הפיגועים והם בהנהלת חשבונות. צריכים להגיב על כל סיכול".

בתגובה תקף חיל האוויר כמה מטרות טרור של ארגון חמאס, בהם מתקנים אזרחיים ששימשו לאחסון אמצעי לחימה ובכך סיכנו חיי בלתי מעורבים. דובר צה"ל מסר, כי צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה נגד אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות. מקורות פלסטינים מסרו שמסגד הכפר אל חווארה, השוכן צפונית לחאן יונס, נפגע מירי לעברו ואדם אחד נהרג.

החמאס הודיעו כי ההסלמה הגיעה בעקבות "הפשעים הציוניים שהביאו אמש לפציעת 11 אזרחים, בהם שני ילדים". צה"ל עדיין משיב אש בשעה זו.

אופנוע המחבלים שנפגע אתמול בתקיפת צה"ל (צילום: אל ערבייה)
אופנוע המחבלים שנפגע אתמול בתקיפת צה"ל (צילום: אל ערבייה)

צה"ל הודיע אמש על פגיעה בשני פעילי טרור, טלעת חליל מוחמד ג'רבי (23), פעיל הג'יהאד העולמי מרפיח, ועבדאללה מוחמד חסן מקאווי (24), חבר מועצת השורה של לוחמי הקודש בקצוות ירושלים, ארגון ג'יהאד עולמי שמרכזו ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר, כי בפעולה זו נמנע פיגוע טרור גדול שאמור היה להתבצע דרך סיני.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן