Skip to content

עליות בשווקים בארה"ב – תעסוקת בחירות?

נתוני התעסוקה הטובים של חודש ספטמבר בארה"ב הגבירו את לחץ הקניות בשווקים. ישנם לא מעט כלכלנים ואנשים בכירים בארה"ב המעריכים כי נתוני התעסוקה הללו אינם משקפים את המציאות, וכי יתכן שהם שופצו במטרה לתמוך בנשיא המכהן – ברק אובמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתוני התעסוקה הטובים של חודש ספטמבר בארה"ב הגבירו את לחץ הקניות בשווקים. ישנם לא מעט כלכלנים ואנשים בכירים בארה"ב המעריכים כי נתוני התעסוקה הללו אינם משקפים את המציאות, וכי יתכן שהם "שופצו" במטרה לתמוך בנשיא המכהן – ברק אובמה.

"הרבעון האחרון של השנה נפתח מצוין. נתוני מקרו מעודדים, שהתפרסמו בארה"ב במשך השבוע, הובילו לעליות נאות בשווקים. נתוני התעסוקה הטובים של חודש ספטמבר בארה"ב הגבירו את לחץ הקניות בשווקים. המשק האמריקני הצליח ליצר כ- 114 אלף משרות, ושיעור האבטלה ירד במפתיע ב- 0.3%, לרמה של 7.8% – הנמוכה ביותר ב-3 וחצי השנים שחלפו. מה שעודד עוד יותר את המשקיעים, הוא העדכון כלפי מעלה של דוח התעסוקה של חודש אוגוסט ב-46 אלף ל- 142 אלף משרות. נזכיר כי יומיים לפני כן פורסם דוח התעסוקה של ADP, אשר הצביע על כך שנוספו 162 אלף משרות לסקטור הפרטי, לעומת הצפי, שעמד על תוספת של 145 אלף משרות", מסכם חזי ינושבסקי ראש מחלקת מחקר A TRADE את השבוע שעבר.

האם הנתונים שופצו במטרה לתמוך באובמה? הנשיא בעימות עם רומני
האם הנתונים שופצו? הנשיא מתעמת עם רומני

לדבריו, "ישנם לא מעט כלכלנים ואנשים בכירים בארה"ב, המעריכים כי נתוני התעסוקה הללו אינם משקפים את המציאות, וכי יתכן שהם 'שופצו' במטרה לתמוך בנשיא המכהן – ברק אובמה, אשר נראה רע לאחר עימותו הראשון מול המועמד הרפובליקני – רומני. אנו גם מעריכים, כי הנתונים האחרונים עלולים שלא להיות אמיתיים לגמרי, ולא נתפלא לראות הפתעה נוספת בדוח התעסוקה של חודש אוקטובר, אשר יפורסם ימים ספורים לפני הבחירות במדינה. אנו גם מעריכים, כי הנתונים הללו לא יעזרו לנשיא אובמה, היות והאזרח האמריקני המחוסר עבודה, לא ימהר להצביע שוב עבורו. כדאי לזכור שיש הרבה מאוד אזרחים אשר אינם נגשים כלל לדרוש עבודה בשל יאושם מהמצב. אנו מאמינים כי אם כל אזרח מחוסר עבודה היה ניגש ללשכת התעסוקה, שיעור המובטלים היה עובר את ה- 10%."

ינושבסקי מציין, כי "נתוני התעסוקה של קנדה גם הפתיעו לטובה. על פי הנתון, המשק הקנדי הצליח לייצר 52,100 משרות בחודש ספטמבר, נתון שהשאיר אבק לתחזיות האנליסטים, אשר ציפו לתוספת של 11,700 משרות. שיעור האבטלה עלה ב- 0.1% ל- 7.4%.

תוני התעסוקה הטובים הגבירו את לחץ הקניות בשווקים. חלון ראווה בניו יורק השבוע (צילום: רחל זיונץ)
נתוני התעסוקה הטובים הגבירו את לחץ הקניות בשווקים. חלון ראווה בניו יורק השבוע (צילום: רחל זיונץ)

"בסיום השבוע, המדדים המובילים בוול סטריט סגרו במגמה מעורבת, אך בסיכום השבועי, המדדים רשמו עליות שערים נאות. המדדים באירופה סגרו את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים חדות. מדד הקאק בלט עם זינוק של 1.64%, מדד הדאקס הוסיף 1.27% לערכו ומדד הפוטסי עלה ב- 0.74%".

בזירת המט"ח והסחורות – מה הן התנועות הבולטות?

"עוד שבוע רע עבר על הדולר. האירו לעומת זאת סגר את אחד השבועות המצליחים ביותר של השנה. השטר האירופי סגר מעל 1.30 מול הדולר וזינק ביותר מ- 250 פיפס מול הין היפני. המטבע בעל הביצועים הגרועים ביותר בשבוע החולף היה הדולר האוסטרלי, אשר ספג הפסדים כבדים לאחר הורדת הריבית המפתיעה בעוד 0.25% לרמה של 3.25%. אנו מעריכים כי צמד האוזי-דולר ימשיך לנוע לכיוון רמת השקילות.

"את השבוע החדש פתח הדולר בהתחזקות משמעותית מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. צמד האירו דולר נסחר כעת מתחת ל- 1.30, צמד הפאונד דולר מתקרב לאזור 1.60. הין התאושש משמעותית מאז שעות הבוקר מול כל המטבעות הנסחרים מולו.

"בזירת הסחורות, הנפט מתקשה להתאושש אחרי הצניחה החופשית משבוע שעבר ונסחר כעת מתחת ל- 90 דולר לחבית. הזהב ממשיך לדשדש בין 1750-"1790.

מה צפוי לנו השבוע?

"שבוע המסחר בוול סטרייט יפתח היום (אתמול לא התקיים מסחר לרגל – יום קולומבוס). השבוע לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים והמשקיעים ירצו לנצל את המומנטום החיובי משבוע שעבר, וינסו גם השבוע ליהנות מהעליות הצפויות.
"היום המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי ועידת הפסגה בבריסל שבה צפויים לדון בין היתר על מצבה הכלכלי של ספרד, המסרבת לבקש סיוע חיצוני. מנהיגי האיחוד האירופי ידונו גם על המצב ביוון, אשר זקוקה נואשות לחלק נוסף מכספי החילוץ לפני חודש נובמבר, אחרת היא תגיע למצב של חדלות פירעון. קפריסין וסלובניה גם יוזכרו בוועידה, היות ושתי המדינות זקוקות לסיוע חיצוני בהקדם האפשרי. קפריסין תזדקק ל- 5 מיליארד אירו לפחות, על מנת לכסות את ההפסדים שנגרמו לבנקים המקומיים, אשר היו חשופים להשקעות ביוון.

"ביום רביעי, הפוקוס יחזור לכיוונה של ארה"ב, לקראת פרסום ספר הב'ז הסוקר את הפעילות הכלכלית של 12 המחוזות שבהם פועל הפד'.

"באוסטרליה, נתוני התעסוקה של חודש ספטמבר צפויים להצדיק את הורדת הריבית האחרונה. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב- 0.2% ל- 5.3%.

"בחמישי – שישי לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים. מספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב בחמישי, ומדד המחירים ליצרן + סקר אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בשישי, צפויים להשפיע במידה מסוימת על השווקים.

"לסיכום, עיקר תשומת הלב תופנה השבוע לכיוונה של אירופה. המשקיעים ממתינים שהתמונה בנוגע לעתידן של ספרד ויוון תתבהר".

ומה בזירה המקומית?

"השוק המקומי יחזור לשגרה אחרי חופשת סוכות ברקע לפתיחה הצולעת של השבוע החדש בשווקים מעבר לים וההסלמה בדרום. מדד ת"א 25 סגר את השבוע שעבר באזור ה- 1226 נקודות. אנו מעריכים, כי הסנטימנט השלילי בשווקים יעיב על השוק המקומי בפתיחה. טווח היעד שלנו לשבוע זה הינו 1200-1250 נקודות.

בזירת המט"ח, הדולר צפוי לפתוח חזק את השבוע. יתכן שינסה לבחון את אזור ממוצע נע 200. נעילה מעל הממוצע עשויה הגביר את לחץ הקניות על הדולר. כישלון פריצה של הממוצע יוביל להמשך הירידות לכיוון אזור 3.80. טווח היעד שלנו לשבוע זה: 3.80-3.90".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן