Skip to content

נחתם הסכם להפרטת חברת מזח תיירות אילת

הסכם למכירת אחזקות המדינה בחברת מזח תיירות אילת לעיריית אילת נחתם היום. הסכם נוסף נחתם בין העירייה לחברה לפיתוח חוף אילת, למכירת חלקה בחברת המזח לעירייה. העירייה תקים טיילת לאורך החוף ותשפץ את מעגנת הסירות, שייפתחו לציבור הרחב ללא תשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילת. טיילת ומעגנת סירות לטובת הציבור. צילום באדיבות עיריית אילת
אילת. טיילת ומעגנת סירות לטובת הציבור. צילום באדיבות עיריית אילת

הסכם למכירת אחזקות המדינה בחברת מזח תיירות אילת לעיריית אילת נחתם היום בין מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, רוני פרידמן, וראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. כמו כן, נחתם הסכם נוסף בין עיריית אילת לחברה לפיתוח חוף אילת למכירת חלקה של החברה בחברת המזח לעירייה.

הבעלות על חברת מזח תיירות אילת מחולקת כיום באחזקות שוות בין המדינה, עיריית אילת והחברה לפיתוח חוף אילת. החברה מפעילה חוף ים באילת באורך של כ-60 מטר ומשכירה בו מתקנים למפעילים שונים. שטח פעילות החברה הינו כ-10 דונם ופועלים בו מעגן סירות, מועדון צלילה ומסעדה. מכיוון שהדרך הטובה ביותר לפיתוחה ולהפעלתה של החברה הינה באמצעות הרשות המקומית – שאחת ממטרותיה המרכזיות היא פיתוח התיירות באילת לרווחת אזרחי ישראל – הוחלט כי העירייה תקבל לניהולה את החברה ותפעל לפיתוחו של המתחם.

פיתוח לטובת התיירות

במסגרת ההסכם התחייבה העירייה לפתח את שטח החברה לטובת הציבור, על פי תכנית פיתוח ואבני דרך שנקבעו מראש. פרק הזמן הכולל שנקבע לפיתוח המקום הוא חמש שנים, אך לפי ההערכות, הפיתוח יסתיים מוקדם יותר. בהתאם להסכם, תקים העירייה טיילת לאורך החוף ותשפץ את מעגנת הסירות. הטיילת והמעגנת יהיו פתוחות ונגישות לציבור הרחב ללא תשלום.

רשות החברות תעקוב אחר התקדמות עבודות הפיתוח וככל שתעמוד העירייה באבני הדרך, היא תהיה זכאית לרכוש את מלוא הבעלות על החברה, על פי תמורה שתיקבע מראש. יודגש כי כל עוד לא הסתיימו עבודות הפיתוח, מבנה הבעלות בחברה לא ישתנה.

פרידמן הודה לראש העיר ולעובדי החברה לפתוח חוף אילת על שיתוף הפעולה ויצחק הלוי, הביע בטחון שהסכם יסייע לשדרוג התיירות באילת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן