Skip to content

שר החוץ של ברזיל מודאג מאיומי ישראל לתקוף באיראן

השר אנטוניו פטריוטה, חושש מאיומי ישראל לתקוף את איראן. נשיא המדינה הבהיר מיד: "הכוונה הברורה של כולנו היא כי עדיף למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני במו"מ או בסנקציות כלכליות - אך אם הדרכים המדיניות או הכלכליות לא יביאו תוצאות, האופציה הצבאית תישאר מוכנה, רצינית ואמינה על השולחן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ברזיל רואה בדאגה רבה את איומיה של ישראל להתקיף את איראן. איומים אלו ותוצאות הפעולה האפשרית הינם בעלי פוטנציאל להפרת היציבות במזרח התיכון". כך אמר הבוקר שר החוץ של ברזיל, אנטוניו פטריוטה, לנשיא המדינה שמעון פרס. נשיא המדינה לא נשאר חייב. "אנו מצפים כי ברזיל תחרים פגישות עתידיות עם אחמדיניג'אד- מנהיג המאיים בהשמדת עם, מממן ארגוני טרור בעולם ומכחיש שואה", אמר לשר החוץ הברזילאי.

עימות דיפלומטי? פרס מול פטריוטה. (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
עימות דיפלומטי? פרס מול פטריוט. (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

השר הברזילאי אמר: "אנו רואים בדאגה רבה את האיומים של מדינת ישראל לפתוח במתקפה צבאית כנגד איראן, איומים אלו והפעולות העתידיות שעלולות לצאת מהם מסוכנות ביותר ליציבות המזרח התיכון. נוכחתי בפגישתו של לולה (נשיאה הקודם של ברזיל – צ.ז.) עם אחמדיניג'אד. לולה הבהיר חד משמעית כי הוא מתנגד להכחשת השואה וכי הוא בעד שלום ופירוז של המזרח התיכון מנשק גרעיני. תפיסה זו של ברזיל תקפה גם היום".

נשיא המדינה הגיב מיד: "אל תטעה", אמר לשר החוץ של ברזיל. "איראן פועלת לפיתוח נשק גרעיני להשמדה המונית. אין לה שום צורך באנרגיה חלופית או בפיתוח נשק גרעיני למטרות שלום. סוגיית הגרעין האירני הינה חמורה ומשמעותית, אסור להיות נאיביים בהסתכלות על איראן. כשארצות הברית אומרת כי כל האופציות חייבות להיות על השולחן, הכוונה הברורה של כולנו היא כי עדיף למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני במשא ומתן או בסנקציות כלכליות – אך במידה והדרכים המדיניות או הכלכליות לא יביאו תוצאות, האופציה הצבאית תישאר מוכנה, רצינית ואמינה על השולחן".

הנשיא פרס הוסיף והתייחס למנהיג איראן אחמדיניג'אד ואמר: " אמרתי בעבר לנשיא ברזיל לשעבר ואני אומר גם היום כי זו הייתה טעות לשבת ולדבר עם אחמדיניג'אד, מנהיג אשר מאיים בהשמדת עם, מנהיג אשר מכחיש את השואה, ומנהיג המממן את הטרור בעולם. מנהיג זה צריך להיות מוחרם ואסור שיתקבל על ידי מנהיגי העולם ואנו מצפים כי ברזיל תחרים את פגישותיה העתידיות עם אחמדיניג'אד גם כן".

שר החוץ  של ברזיל הדגיש את חשיבות חידוש תהליך השלום ואמר: "ברזיל הייתה רוצה לראות התקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים". הנשיא פרס השיב לדברים אלו ואמר: "ישראל מעוניינת בשלום עם הפלשתינאים. דווקא בתקופה זו אשר מהווה תקופת מעבר, חשוב השלום. אך חשוב גם שלא לגרום נזק לקשרים שכבר קיימים. עלינו להיעזר בסבלנות ולפעול לקידום תהליך השלום".

שר החוץ של ברזיל תאר את התפתחות הכלכלה בברזיל ואת המאמצים אשר משקיעה ברזיל בקידום ההשקעה בטכנולוגיה ומדע ואמר: "ישראל היא מדינה אשר מובילה במדע, טכנולוגיה וחדשנות עבורנו ועבור מדינות נוספות בעולם. ברזיל עושה מאמצים נרחבים לקידום הטכנולוגיה והמדע, ואנו עתידים לשלוח 100,000 סטודנטים ללימודי מדע מחוץ לברזיל על מנת להתפתח בתחום זה. אנו מקווים לשתף פעולה עם ישראל בתחום זה ככל שניתן". הנשיא פרס ברך את שר החוץ על הדברים ואיחל לחיזוק היחסים בין המדינות והרחבת שיתופי הפעולה האסטרטגיים, כלכליים וטכנולוגיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן